Go to Top

Organiziranje dela na domu – kako je potrebno urediti?

Organiziranje dela na domu je priljubljena oblika dela. Podjetjem in zaposlenim ponuja številne prednosti kot so večja fleksibilnost, prihranek časa in stroškov ter tudi boljše ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem. Ob tem pa ne smemo spregledati zakonskih zahtev, ki jih morata izpolnjevati tako delavec kot delodajalec. Potrebujete pomoč pri ureditvi te oblike dela v vašem podjetju? Pri pripravi pravilnikov, internih aktov vam lahko priskočijo na pomoč naši izkušeni pravni strokovnjaki. Za termin svetovanja nas pokličite na 01/600 15 30 ali nam pišite na [email protected].

Izračun plače

Organiziranje dela na domu – opredeljeno v zakonu oz. kolektivni pogodbi

Delodajalci in delavci morajo za organiziranje dela na domu upoštevati določila ZDR-1 oz. kolektivno pogodbo dejavnosti, ki zavezuje delodajalca, v kolikor le-ta ureja organiziranje dela na domu.

Ustanovitev podjetja

Potrebujete pravni nasvet?

Vse o normiranem s.p.

Organiziranje dela na domu – kaj se šteje kot »delo na domu«?

Kot delo na domu se šteje:

  • delo, ki ga delavec opravlja na svojem domu ali v prostorih po svoji izbiri, ki so izven delovnih prostorov delodajalca.
  • delo na daljavo, ki ga delavec opravlja z uporabo informacijske tehnologije.

Pogodba o zaposlitvi

Organiziranje dela na domu – obveznosti delodajalca

  • poskrbeti, da je delo na domu pisno določeno v pogodbi o zaposlitvi (aneks k pogodbi o zaposlitvi zaradi 49. člena ZDR-1 ne zadostuje).
  • zagotoviti vsa potrebna sredstva za nemoteno opravljanje dela.
  • da v primeru uporabe lastnih sredstev omogoči delavcu pravico do nadomestila za uporabo svojih sredstev pri delu na domu (višino nadomestila določita s pogodbo o zaposlitvi).
  • zagotavljati varne pogoje dela na domu – v nasprotnem primeru lahko delodajalca doleti globa.
  • vodenje dnevne evidence o izrabi delovnega časa v skladu z Zakonom o evidencah na področju dela in socialne varnosti (mora zagotoviti, da bo delavec evidenco vodil dnevno in mu jo predložil).
  • pred začetkom dela na domu mora obvestiti inšpekcijo za delo.

Interni akti podjetja

Organiziranje dela na domu – obveznosti in pravice delavca

  • delavec ima enake pravice kot delavec, ki dela v delovnih prostorih delodajalca, vključno s pravico do sodelovanja pri upravljanju in sindikalnega organiziranja.
  • delavec sam dnevno vodi evidenco delovnega časa in jo posredujejo delodajalcu.
  • delavcu, ki dela na domu, pripada povračilo stroškov za prevoz na delo in z dela za dneve prisotnosti v poslovnih prostorih delodajalca.
  • delavcu pripada povračilo stroškov za prehrano za čas, ko dela na domu.
  • spoštovati in izvajati predpise in ukrepe o varnosti in zdravju pri delu.

Kilometrina 2024

Organiziranje dela na domu – novela ZDR-1D

Z novelo ZDR – 1D je na novo določeno, da v kolikor delavec predlaga sklenitev pogodbe o zaposlitvi za opravljanje dela na domu ali predlaga drugačno razporeditev delovnega časa zaradi potreb usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja, mu mora delodajalec pisno utemeljiti svojo odločitev najkasneje v 15 dneh.

Organiziranje dela na domu je vsekakor potrebno urediti v pogodbi o zaposlitvi ter slediti vsem zakonskim zahtevam. Posebej priporočljivo pa je, da se ta oblika uredi tudi v pravilniku o delu na domu.

Potrebujete pravni nasvet ali razmišljate o ustanovitvi podjetja? Pokličite nas na telefon 01 600 15 30 ali nam pišite na [email protected].

Prijava na e-novice

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja