Go to Top

Neupravičene reklamacije: trgovci naj s tem “takoj prenehajo”

Tržni inšpektorat RS v zadnjem času opaža, da se je čedalje več trgovcev odločilo, da bo zaračunavalo t. i. neupravičene reklamacije. V praksi to pomeni, da bo trgovec izdelek, ki ga potrošnik reklamira, pregledal, in v kolikor bo ugotovil, da je reklamacija neupravičena, takšen pregled zaračunal. Je taka praksa trgovcev upravičena?

izobraževanje

Podjetniki med zakoni in inšpektorati

Tako kot potrošniki imate tudi podjetniki svoje dolžnosti in pravice! Veste, kakšna je zakonska podlaga vaše dejavnosti, ki jo opravljate? Ste prebrali tudi drobni tisk?

Več informacij

Kaj pravi zakonodaja?

Neupravičene reklamacijePravice potrošnika iz naslova garancije in stvarne napake potrošnikom pripadajo na podlagi Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) in jih ni mogoče niti omejiti niti izključiti, pišejo na Tržnem inšpektoratu RS. Zakon tudi navaja, da je prepovedano postavljati pogodbene pogoje, ki so nepošteni do potrošnika. Pogodbeni pogoji štejejo za nepoštene, če v škodo potrošnika povzročijo znatno neravnotežje v pogodbenih pravicah in obveznostih strank, če je izpolnitev pogodbe neutemeljeno v škodo potrošnika ali povzročijo, da je izpolnitev pogodbe znatno drugačna od tistega, kar je potrošnik utemeljeno pričakoval ali nasprotujejo načelu poštenja in vestnosti. Če so izpolnjeni ti pogoji, se šteje za nepošten pogodbeni pogoj tudi tisti, ki omejuje ali izključuje potrošnikove pravice do pravnega varstva.

Prijava na izobraževanje

Kot nepoštena poslovna praksa, ki je skladno z določbami ZVPot prepovedana, se šteje, če podjetje zavaja glede pravic, ki jih ima potrošnik v skladu z zakonom, vključno s pravico do garancije, stvarne napake ali nepravilno opravljene storitve.

Zaračunavanje za neupravičene reklamacije: trgovci naj s tem “takoj prenehajo”

V primeru zaračunavanja t. i. neupravičenih reklamacij se potrošnikom omejuje, v določenih primerih pa celo izključuje, njihova pravica uveljavljati zahtevke iz naslova garancije ali stvarne napake, saj nad potrošnikom visi breme, da bo moral, če bo trgovec reklamacijo označilo kot neutemeljeno, plačati določen znesek.

Prijava na izobraževanje

Potrebujete pravno svetovanje?
Obrnite se na naše strokovnjake.
Za ponudbo pokličite na 01 600 15 30 ali pišite na data@data.si.

Pri tem se še bolj utemeljeno postavlja vprašanje, ali je odločitev trgovca o nepriznavanju reklamacijskih zahtevkov dejansko utemeljena in ali nima pri tem pred očmi samo zaslužek, še posebej, kadar je dokazno breme o tem, ali je napaka posledica mehanske poškodbe ali ne, na potrošniku.

Tržni inšpektorat nagovarja trgovce, da prenehajo z zaračunavanjem t. i. neupravičenih reklamacij.

Klikni in deli

Tržni inšpektorat ob tem dodaja, da naj vsi trgovci, ki zaračunavajo t. i. neupravičene reklamacije, “s tem takoj prenehajo in omenjeno postavko odstranijo iz svojih cenikov”, potrošnike, ki bi se s tako prakso srečali pa naprošajo, da jih o tem obvestijo na elektronski naslov gp.tirs@gov.si.

Vir: TIRS

Prijava na izobraževanje

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja