Go to Top

Razpored delovnega časa za 2025 je potrebno pripraviti še letos

Razpored delovnega časa za 2025 je potrebno pripraviti še letos. Ob iztekajočem se poslovnem letu vsi hitimo opraviti še zadnje formalnosti, sklepati nove poslovne dogovore. Preverjamo tudi, kako uspešni smo bili pri poslovanju. To je tudi idealen čas, ko pripravljamo načrte za novo poslovno leto. Preverjamo katere obveznosti kot delodajalci moramo zagotoviti, da smo v skladu z zakonodajo. Potrebujete pomoč pri pripravi internih aktov podjetja? Obrnite se na naše izkušene pravne svetovalce. Za termin svetovanja nas pokličite na 01/600 15 30 ali na pišite na [email protected].

Ustanovite popoldanski s.p. na DATA točki

Obveznost določanja razporeda delovnega časa

Skladno s 148.členom ZDR-1, mora delodajalec pred začetkom koledarskega oziroma poslovnega leta določiti razpored delovnega časa. Razpored delovnega časa mora biti v skladu z zahtevami delovnega procesa ter hkrati zagotavljati pravice delavcev. Kar vključuje tudi pravico do odmora, dnevnega in tedenskega počitka. Razpored mora biti delavcem predložen najmanj sedem dni pred pričetkom njegove veljavnosti. Izjema so primeri, ko narava dela zahteva prilagoditve v krajšem času. Opustitev te obveznosti lahko predstavlja kršitev delodajalčeve dolžnosti in vodi do pravnih posledic. Razpored delovnega časa delodajalec objavi na način, ki je pri njem običajen (npr. oglasna deska v poslovnih prostorih delodajalca, uporabo informacijske tehnologije in podobno).

Obveznost določanja razporeda delovnega časa velja za vse delodajalce, pri katerih delovni procesi zahtevajo organizacijo dela z vnaprej določenimi urniki. Posebej to velja za delodajalce, katerih zaposleni delajo v več izmenah, opravljajo nočno delo, delo ob vikendih, praznikih ali delo z neenakomerno razporeditvijo delovnega časa.

Izračun plače

Potrebujete pravni nasvet?

Vse o normiranem sp

Zakaj je razpored delovnega časa pomemben za zaposlene?

Pri pripravi razporeda delovnega časa mora delodajalec posebej upoštevati pravico delavca do odklopa, ki izhaja iz obveznosti zagotavljanja dostojnega delovnega okolja. Pravica do odklopa pomeni, da delodajalec ne sme zahtevati od delavca, da je dostopen izven razporejenega delovnega časa, razen če je to izrecno določeno z zakonom ali pogodbo o zaposlitvi. S tem se preprečuje prekomerna obremenjenost delavcev in zagotavlja ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem.

Interni akti podjetja

Razpored delovnega časa in kolektivni dopust

V primeru, da delodajalec predvideva uvedbo kolektivnega dopusta v prihajajočem poslovnem letu, mora to ustrezno vključiti v razpored delovnega časa in o tem pravočasno obvestiti delavce. Kolektivni dopust je lahko določen s kolektivno pogodbo, internim aktom delodajalca ali pogodbo o zaposlitvi. Pri tem mora delodajalec zagotoviti, da delavci uživajo dopust v skladu z minimalnimi zakonskimi zahtevami, vključno z obveznostjo omogočiti koriščenje vsaj dveh tednov letnega dopusta v neprekinjenem trajanju.

Kdo so vzdrževani družinski člani?

Razpored delovnega časa je pomemben tudi z vidika vodenja evidenc

Delodajalec je dolžan v skladu z ZDR-1 zagotavljati natančno vodenje evidence o delovnem času. Evidenca mora vsebovati podatke o pričetku in koncu delovnega časa, opravljenem nadurnem delu, nočnem delu, delu na praznike ter koriščenju odmora in počitka. Pravilna evidenca omogoča preglednost in preprečuje kršitve delavskih pravic. Hkrati omogoča delodajalcu dokazovanje skladnosti z delovnopravnimi predpisi. Nepravilno vodene evidence lahko privedejo do kazenskih sankcij za delodajalca.

Prijava na e-novice

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja