Promocija zdravja na delovnem mestu je obveznost delodajalcev in hkrati priložnost za izboljšanje delovnega okolja. Z ustreznimi ukrepi lahko podjetja zmanjšajo bolniške odsotnosti, povečajo produktivnost ter izboljšajo počutje zaposlenih. Preverite, kako lahko vi in vaše podjetje prispevate k bolj zdravemu delovnemu okolju! Za dodatne informacije in strokovno pomoč naših pravnih svetovalcev pri načrtovanju promocije zdravja glede na vašo individualno situacijo nas kontaktirajte na 01 600 15 30 ali pišite na data@data.si.
Zakonske zahteve za delodajalce
V skladu z Zakonom o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1) mora vsak delodajalec načrtovati in izvajati promocijo zdravja na delovnem mestu. To vključuje pripravo ukrepov za spodbujanje zdravja zaposlenih, zagotovitev potrebnih sredstev ter spremljanje izvedbe. Zdravje na delovnem mestu je namreč podlaga za dobro in uspešno življenje in delo. Tako za posameznika kot za organizacijo oziroma podjetje. Neupoštevanje teh obveznosti lahko vodi v pravne posledice, vključno z denarnimi kaznimi.
Informativni izračun dohodnine
Kakšne so kazni ob neupoštevanju pravil
Če podjetje ne upošteva določb ZVZD-1, ga lahko inšpektor kaznuje z globo od 2.000 do 40.000 evrov. Samozaposleni so lahko kaznovani z zneski med 500 in 10.000 evri, odgovorne osebe podjetja med 500 in 4.000 evri, delavci pa od 100 do 1.000 evrov. Zato je pomembno, da delodajalci pravočasno ukrepajo in izpolnijo svoje obveznosti.
Kako izvajati promocijo zdravja na delovnem mestu?
Za uspešno promocijo zdravja na delovnem mestu je ključno ustvariti zdravo delovno okolje ter ozaveščati zaposlene o pomenu zdravja.
To lahko vključuje:
- zagotavljanje varnega in spodbudnega delovnega okolja,
- organizacijo izobraževanj o zdravem življenjskem slogu,
- spodbujanje telesne aktivnosti in zdrave prehrane,
- omogočanje ravnovesja med delom in prostim časom,
- psihološko podporo in programe za zmanjševanje stresa.
Kdo je odgovoren za izvajanje?
V 32. členu ZVZD-1 je določeno, da mora delodajalec promocijo zdravja na delovnem mestu načrtovati ter zanjo zagotoviti potrebna sredstva. Prav tako pa mora določiti tudi način spremljanja njenega izvajanja. Iz slednjega tako izhaja, da mora način spodbujanja zdravja na delovnem mestu delodajalec določiti v internem aktu podjetja. Vsako podjetje mora določiti osebo, ki bo odgovorna za izvajanje programa. Ta oseba skrbi za pripravo strategij, vključevanje zaposlenih ter nadzor učinkovitosti ukrepov. Aktivno sodelovanje vseh zaposlenih je ključno za dolgoročni uspeh.
Za pomoč pri pripravi internega akta o promociji zdravja na delovnem mestu so vam na voljo naši izkušeni pravni svetovalci. Kontaktirajte nas na 01 600 1530 ali preko e-pošte data@data.si.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju