Go to Top

Poenostavljeno davčno potrjevanje računov za avtomatih za storitve

Davčno potrjevanje računov bo pri prodaji storitev z avtomati poenostavljeno, predvideni sta dve prehodni obdobji.

Podjetja, ki ponujajo storitve parkomatov, masažnih stolov, avtopralnic, igral v trgovskih centrih in samopostrežnih blagajn, bodo v skladu z določili Zakona o davčnem potrjevanju računov imela dve prehodni obdobji za davčno potrjevanje računov.

Izdani računi na avtomatih

Na Finančni upravi RS pravijo, da bo izdaja računov na avtomatih z začetkom davčnega potrjevanja računov razdeljena na prvo prehodno obdobje, ki bo trajalo ob 2. januarja 2016 do 30. junija 2016 in na drugo prehodno obdobje, ki bo trajalo od 30. junija 2016 do 31. decembra. 2022.

Prvo prehodno obdobje brez namenskega digitalnega potrdila

V prvem prehodnem obdobju, do junija 2016, bodo podjetja, ki nudijo storitve preko avtomatov, lahko račune izdajala brez uporabe namenskega digitalnega potrdila.

Izdaja računov na avtomatih bo potekala tako, da bodo zavezanci na Furs pošiljali zgolj podatke o svoji davčni številki, datumu izdaje računa, zaporedni številki računa in vrednosti za plačilo. Podatek o vrednosti za plačilo bodo zavezanci zapisali in poslali v poenostavljeni obliki, in sicer v obliki tabele preko sistema eDavki.

izobraževanje

Davčne blagajne

Ste med zavezanci, ki bodo z novim letom obvezno uporabljali davčne blagajne? Kakšne bodo vaše obveznosti pred izdajo in ob izdaji računa pri gotovinskem plačilu? Vse to vam povemo na seminarju!

Več informacij

Drugo prehodno obdobje prehod na poenostavljeno davčno potrjevanje računov

Nato pa bodo lahko podjetja do zadnjega decembra 2022 z avtomati izdajala računov s poenostavljeno ZOI oznako.

Zaščitna oznaka izdajatelja (ZOI) bo izračunana in navedena na drugačen način kot na preostalih računih, ki jih bodo zavezanci od 2. januarja 2016 obvezno izdajali preko davčnih blagajn ob plačilih z gotovino. Izdaja računov na avtomatih bo potekala po tehničnih navodilih, ki si jih lahko preberete tukaj.

Sicer bo pa morala oznaka ZOI vsebovati zapis v dolžini 32 mest z naslednjimi podatki:

  • davčna številka (8 mest),
  • datum izdaje računa (zapis v obliki LLMMDD – 6 mest),
  • številka računa (zapis v obliki POSLOVNI_PROSTOR#ELEKTRONSKA_NAPRAVA#ZAPOREDNA_ŠTEVILKA_RAČUNA – skupaj največ 18 mest z dvema znakoma ‘#’, ki ločuje podatke v trodelni številki računa).

Izdaja računov na avtomatih ne bo vključevala ZOI oznake v kodi, temveč le podatke v tekstovni obliki. Na ostalih računih pa bodo morali zavezanci oznako prikazati tudi z QR koda, koda PDF 417 ali z več črtnimi kodami tipa Code 128.

Izdajanje računov na avtomatih za storitve bo možno brez namenskega digitalnega potrdila!

Klikni in deli

Če vas zanima, kako bo izgledal račun za vse zavezance, ki bodo z novim letom pričeli z obvezno uporabo davčnih blagajn, si to lahko preberete v prispevku Davčno potrjevanje računov: kako so sestavljeni računi?.

Na avtomatih za prodajo blaga izdaja računa neobvezna

Če so se spremenila pravila za izdajo računov na nekaterih avtomatih, pa pravila pri avtomatih za izdajo blaga ostajajo nespremenjena. Na avtomatih, kot je mlekomat, avtomat za napitke in prigrizke, avtomat za sveže stisnjene sokove in podobno, izdaja in davčno potrjevanja računov ne bo obvezno, a le ob pogoju, da zavezanec vsaj enkrat na mesec izvede popis začetnih in končnih zalog blaga.

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja