Trajnostna poslovna strategija ima lahko številne pozitivne poslovne koristi tako na področju obvladovanja stroškov, povečanje prihodkov in pridobitvi konkurenčne prednosti. Trajnostno poslovanje podjetij je v svetovnem merilu že vrsto let zelo aktualna in odmevna tema. Po eni strani zaradi hitro naraščajočih tveganj, po drugi strani pa tudi zaradi izjemne hitrosti pretoka informacij. Želite preveriti ali vaše podjetje posluje v skladu z zakonodajo tudi kar se tiče varstva okolja? Obrnite se na naše pravne strokovnjake. Kontaktirajte nas na 01/600 15 30 ali [email protected].
Trajnostna poslovna strategija – srednje velika in mala podjetja
Srednje velika in mala podjetja so še kako vpeta v globalne poslovne sisteme in hkrati del tega dogajanja. Zelo pomembna plat zgodbe pri trajnostnih praksah je na strani prihodkov. Komisija za poslovni in trajnostni razvoj (Business & Sustainable Development Commission) v študiji Better Business, Better World (2017) ocenjuje, da bo do leta 2030 obseg poslovnih priložnosti, ki bodo temeljile na 17 trajnostnih ciljih Agende 2030 za trajnostni razvoj Organizacije združenih narodov (UN Sustainable Development Goals), vreden vsaj 12 triljonov letno.
Številna globalna in domača podjetja so že dokazala, da je s trajnostnimi poslovnimi strategijami in trajnostnimi poslovnimi modeli mogoče izjemno izboljšati finančno uspešnost. V nadaljevanju poglejmo kako jim je uspelo?
Normiranec sp – kaj morate vedeti?
Trajnostna poslovna strategija – obvladovanje stroškov s skladnostnjo z zakonodajo in inovacijami pri procesih, izdelkih/storitvah
Trajnostne poslovne strategije številna podjetja že vključujejo v poslovne procese tudi zaradi skladnosti z zakoni in predpisi. Ti pa vedno bolj restriktivno urejajo okoljsko, družbeno in ekonomsko delovanje podjetij. Na ta način se podjetja ognejo izrednim inšpekcijam, kaznim in odškodninam, stroškom tožb, predvsem pa prekinitvam procesov, zaprtju obratov in padcu ugleda podjetja.
Za podjetja je nujno, da iščejo inovativne rešitve na različnih področjih. Predvsem pa na področju nadomeščanja redkih in konfliktnih rudnin in surovin. Hkrati pa tudi z inovacijami skrbijo za zmanjševanje porabe resursov in iščejo možnosti za ustvarjanje manjše količine odpadkov.
Trajnostna poslovna strategija – Povečevanje prihodkov na osnovi zaupanja in zvestobe strank
Stranke/končni kupci so vse bolj osveščeni in dovzetni za različne okoljske, družbene in ekonomske probleme. Bolj jih doživljajo osebno in iščejo izdelke ter storitve podjetij, s katerimi se lahko poistovetijo na podlagi vrednot. Če podjetje uspešno najde rešitve za bolj trajnostno delovanje s tem gradi trajnostno podobo in pridobi njihovo zaupanje. Če je podjetje dosledno si pridobi ugled trajnostno uspešnega podjetja. Hkrati na način raste tudi prodaja.
Trajnostna poslovna strategija – Pridobitev konkurenčne prednosti
Podjetjem z družbeno, okoljsko in ekonomsko odgovornimi procesi uspe ustvariti večjo prepoznavnost na ciljnih trgih in doseči konkurenčno prednost. Taka podjetja lahko za svoje izdelke zaračunavajo višje cene. Hkrati pa izjemno inovativno obvladujejo svoje stroške. Tako tudi po tej plati maksimizirajo svoje profitne marže. Taka podjetja so tudi bolj privlačna za najboljše iskalce zaposlitev in inovativne poslovne partnerje, s čimer še dodatno krepijo pozicijo vodilnih na trgu.
Prijavite se na naše e-novice!
Deli na FacebookuDeli na Twitterju