Letni razgovor je namenjen sistematičnemu pregledu in oceni dosedanjega dela posameznega delavca. Pri tem gre za skupno oceno realizacije ciljev in nalog ter skupno oceno uspešnosti zaposlenega in vodje. Mimogrede imate v vašem podjetju sprejete vse ustrezne akte, pravilnike in vodite vse ustrezne evidence? V kolikor potrebujete pomoč pri pripravi aktov, pravilnikov ali imate kakšno drugo vprašanje, kontaktirajte naše pravne strokovnjake. Za termin plačljivega svetovanja nas pokličite na 01 600 15 30 ali nam pišite na [email protected].
Letni razgovor in njegov namen
Namen je pridobiti oceno delovne uspešnosti, znanja, veščin in sposobnosti ter izdelava načrta za prihodnje leto tako za zaposlenega kot tudi za celoten kolektiv. Letni razgovor je lahko tudi priložnost za razkritje želje delavca o povišanju plače ali želje po napredovanju. Glavni namen letnih razgovorov je, da vodje dobijo boljši vpogled v delo, učinkoviteje določijo vloge in zadolžitve v ekipi, odkrijejo najboljše zaposlene in sodelavce, ki bi morda lahko izboljšali svoje delo. Namen ni morebitna kritika in grajanje.
Letni razgovor je orodje za merjenje delovne uspešnosti
Bistvo ocenjevanja delovne uspešnosti je, da dosežene rezultate primerjamo s cilji, ki bi jih zaposleni moral doseči. Na podlagi teh rezultatov se delodajalec in delavec dogovorita, kaj naj bi se v bodoče spremenilo in kako bi se lahko izboljšala delovna uspešnost in kakovost dela. Vodilo za ocenjevanje delovne uspešnosti so kriteriji in dolžnosti za posamezno delovno mesto, ti so lahko določene že v aktu o sistematizaciji delovnih mest.
Ocenjevalni letni razgovor
Ocenjevalni letni razgovor je namenjen temu, da vodja sodelavčevo delovno uspešnost primerja s pričakovanji in določi oceno. Ocenjevalni razgovor se tako osredotoča na oceno, ki je formalna podlaga za pridobitev naziva, višjega plačnega razreda ali dela plače za uspešnost.
Je letni razgovor zakonsko obvezen?
Zakon o javnih uslužbencih v 105. členu predvideva letni razgovor kot obvezno sestavino dela z javnimi uslužbenci in pravi, da mora »nadrejeni spremljati delo in kariero uradnikov in vsaj enkrat letno opraviti o tem letni razgovor z vsakim uradnikom«. Ta določba se sicer nanaša na javne uslužbence v državnih organih in upravah lokalnih skupnosti, kar pomeni, da v drugih zavodih, podjetjih ipd. ni obvezen ali predpisan, vsekakor pa predstavlja kakovostno orodje pri delu z zaposlenimi in nadrejenemu omogoča primerno spremljanje razvoja zaposlenih.
Potrebujete pravno posvetovanje s področja delovnoprane zakonodaje ali imate kakšno drugo pravno dilemo? Pokličite naše pravne strokovnjake po telefonu na 01 600 15 30 ali nam pišite na [email protected].
Deli na FacebookuDeli na Twitterju