Go to Top

Zakon o varstvu potrošnikov in prihajajoče spremembe

Zakon o varstvu potrošnikov je zopet v razpravi

Zakon o varstvu potrošnikov bo doživel spremembe. Novela bo veljavni zakon v določenih točkah pomembno dopolnjevala, med tem ko bo določene pomembne elemente tudi zadržala. Razlog za novosti je iskati v prenosu sprejetih evropskih direktiv in v poenotenju urejanja tematike varstva potrošnikov. Slovenija ima primerjalno gledano visoko stopnjo zaščite potrošnika glede na ostale države članice EU.

Informativni izračun plače

Katere evropske direktive se prenašajo v slovensko zakonodajo z novim zakonom?

Potrebujete pomoč pri uveljavljanju napak na kupljenih izdelkih? Pošljite povpraševanje!

Manja Veličkovič, univ. dipl. prav., DataManja Veličkovič, univ. dipl. prav., Data

Prva direktiva se nanaša na pogodbe o dobavi digitalnih vsebin in digitalnih storitvah, druga na nekatere vidike pogodb za prodajo blaga, tretja pa na spremembe nekaterih obstoječih direktiv z namenom boljšega izvrševanja in posodobitve pravi EU o varstvu potrošnikov.

Regres – koliko in do kdaj izplačilo v letu 2021

Zakon o varstvu potrošnikov podaljšuje rok za odstop potrošnika od pogodbe

Rok za odstop potrošnika od pogodbe, sklenjene v okviru nenaročenih obiskov podjetja na domu ali izletov za promocijo blaga, se z namenom varstva ranljivih skupin iz 14 dni podaljša na 30 dni.

Regres – koliko in do kdaj izplačilo v letu 2021

Zakon o varstvu potrošnikov in določitev maksimalne višine zamudnih obresti

Noveliran Zakon o varstvu potrošnikov naj bi tako določal tudi maksimalno višino zamudnih obresti in stroškov opominov. Veljavni zakon v 2. odstavku člena 27. a določa, da stroški opomina, ki ga izda podjetje, če potrošnik kot fizična oseba zamuja s plačilom, ne smejo preseči dejanskih stroškov njegove izdelave in pošiljanja, hkrati pa tudi ne višine zamudnih obresti. Če stroški opomina presežejo znesek zamudnih obresti, lahko potrošnik račun reklamira.

pravno svetovanje

Katere spremembe še prinaša nov Zakon o varstvu potrošnikov

Spletne tržnice bodo morale potrošniku podati dodatne informacije o parametrih za razvrstitev ponudb. Prepovedano bo skrito oglaševanje ter lažno podajanje ocen in priporočil potrošnikov. Pri ponujanju popustov pa bo morala biti označena prejšnja najnižja cena v obdobju zadnjih 30 dni in znižana cena.

Želim se prijaviti na e-novice

Kaj bo novi Zakon o varstvu potrošnikov obdržal v veljavi?

Kljub sprejetim spremembam,  glede pravic potrošnikov, Zakon o varstvu potrošnikov ohranja 45- dnevni rok za popravilo izdelka v primeru obvezne garancije na blagu.

Ohranja se enoletna obvezna garancija proizvajalca za t.i. tehnično blago, ki potrošniku in podjetju omogoča, da pri proizvajalcu uveljavljata brezplačno odpravo napake na blagu.

Za t.i. tehnično blago se ohranja obveznost proizvajalca, da zagotavlja poprodajne storitve proti plačilu še tri leta po izteku obvezne garancije.

 

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja