Go to Top

Z rabljenim avtomobilom do nižje bonitete za zaposlenega

Kot osnova za izračun bonitete za zaposlenega za uporabo službenega avtomobila, se šteje nabavna vrednost avtomobila, ki jo je ob njegovem nakupu plačalo podjetje. To velja tudi v primeru, ko podjetje kupi rabljeni avtomobil – osnova za izračun bonitete za prvo leto je dejanska nakupna cena, ki jo je podjetje plačalo ali za nov ali za rabljeni avto. V to nabavno vrednost se ne glede na način pridobitve avtomobila šteje tudi davek na dodano vrednost.

Boniteta se obračunava samo v primeru, če zaposleni uporablja avtomobil tudi v zasebne namene.

V davčno osnovo – v bruto plačo – zaposlenega se vsak mesec uporabe  prišteva 1,5 odstotka vrednosti avtomobila, če delodajalec zaposlenemu ne plačuje goriva. Če mu plača tudi stroške goriva, se ta odstotke poviša  na 1,875 odstotka od vrednosti avtomobila.

Prvo leto po pridobitvi vozila v podjetje se boniteta obračunava od celotne nabavne vrednosti avtomobila. V drugem, tretjem in četrtem letu po nakupu rabljenega ali novega vozila se vrednost za obračun zniža za vsako leto za 15 odstotkov, v petem, šestem, sedmem in osmem letu pa se zniža za vsako leto še po deset odstotkov. V vseh naslednjih letih, kot pojasnjujejo na Finančni upravi RS, ostane osnova za obračun bonitete desetina nabavne vrednosti avtomobila.

Davčna osnova je za polovico nižja, če zaposleni mesečno zasebno prevozi manj kot 500 kilometrov.

Z rabljenim avtomobilom do nižje bonitete za zaposlenega

bonitete za zaposlenega

Višina bonitete za zaposlenega se z leti zelo zniža

Vzemimo primer, ko kupi podjetje za zaposlenega pet let star avtomobil, zanj pa odšteje z davkom vred 10.000 evrov. Plačalo mu bo tudi stroške goriva, v zasebne namene pa ne bo opravil več kot 500 kilometrov na mesec. Pot v službo se šteje med poti, opravljene v službene namene, zaradi uporabe službenega avtomobila pa mu zato ne pripada nadomestilo stroškov za prevoz na delovno mesto. Prvo leto bo njegova davčna osnova vsak mesec višja za 93,75 evra, drugo leto vsak mesec za 79,69 evra in tretje leto za 65,62 evra. Če bo isti avtomobil vozil tudi, ko bo v lasti podjetja že več kot devet let, bo njegova davčna osnova vsak mesec višja le še 9,38 evra.

Če zaposleni uporablja vozilo za službene in zasebne namene, mora voditi evidenco o prevoženih kilometrih in vestno ločevati službene poti od zasebnih. To najlažje naredi tako, da popiše števec na začetku in na koncu meseca, vmes pa vodi potne naloge za službene vožnje. Konec meseca nato odšteje prevožene kilometre v službene namene od vseh prevoženih kilometrov, da dobi še kilometre, prevožene v zasebne namene.

Morda bi vas zanimalo tudi Kupiti vozilo na podjetje ali kupiti lastno vozilo? in Ste že seznanjeni s pojmom potni stroški?

Več o potnih nalogih lahko izveste na našem seminarju Potni nalogi.

Za davčne in računovodske nasvete lahko pokličete naše svetovalce na 01 600 1530 ali jim pišete na [email protected]

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja