Go to Top

Preusmeritev pošte nekdanjega zaposlenega

Preusmeritev pošte bivšega delavca – je to dopustno?

Preusmeritev pošte je običajna poteza, ki jo delavci naredijo v času svoje odsotnosti – ponavadi v času koriščenja letnega dopusta. Kaj pa, ko delavec preneha delati v podjetju? Kaj se zgodi z njegovim e-poštnim predalom in vhodno pošto? Lahko delodajalec odredi preusmeritev pošte na ostale zaposlene?

Izračunajte si plačo!

Dolžnosti delodajalca ob prenehanju delovnega razmerja

Potrebujete davčno svetovanje? Rezervirajte si termin na 01 600 1530 in zahtevajte ponudbo

Sabina Dimnik, DataSabina Dimnik, Data

Delodajalec mora ob prenehanju delovnega razmerja deaktivirati elektronski poštni predal nekdanjega zaposlenega, saj ne obstaja več pravna podlaga za obstoj poštnega predala.

Poštni predal je bil ustvarjen zgolj z namenom komuniciranja za potrebe opravljanja delovnih nalog po pogodbi o zaposlitvi.

Informacijski pooblaščenec opozarja na nezakonito preusmeritev pošte

Informacijski pooblaščenec je že večkrat posebej izpostavil, da je nedopustno, da delodajalci ohranjajo aktiven e-poštni naslov nekdanjega zaposlenega oziroma ob odhodu zaposlenega iz podjetja poskrbijo zgolj za preusmeritev pošte nekdanjega zaposlenega na enega izmed sodelavcev. Če ostane e-poštni predal nekdanjega zaposlenega aktiven, delodajalec s tem posega v komunikacijsko zasebnost bivšega zaposlenega.

Preberite tudi: Bruto plače so se v povprečju dvignile

Preusmeritev pošte pomeni nezakonito obdelavo osebnih podatkov!

Neustrezno urejeno preusmerjanje pošte ni zgolj poseg v zasebnost bivšega zaposlenega, gre tudi za nezakonito obdelavo podatkov pošiljateljev elektronskih sporočil. Pošiljateljev elektronski naslov je v skladu z določili Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1) osebni podatek, ki ga ni dovoljeno obdelovati.

pravno svetovanje

Kaj naj naredi delodajalec, če ne sme preusmeriti pošte?

Delodajalec naj ob prenehanju delovnega razmerja poskrbi za takojšnjo ukinitev e-poštnega naslova nekdanjega delavca, hkrati pa naj vzpostavi avtomatski odzivnik, da elektronski naslov več ne deluje ter v odzivnik vključi obvestilo, na kateri e-mail naslov lahko stranka pošlje sporočilo. Odzivnik naj vsebuje tudi podatek, da preusmeritev pošte ni avtomatizirana.

Takšno postopanje je pravilno tudi v primeru daljših odsotnosti zaposlenih delavcev, ko so na primer ti odsotni zaradi dolgotrajne bolezni.

Želim se prijaviti na e-novice

Izjema od pravila v posebnih primerih

Takojšen izbris elektronskega naslova zaposlenega in prepovedana preusmeritev pošte ni nujna zgolj v primeru nenadne smrti delavca. V tem primeru se mora podjetje na take izredne situacije pripraviti s sprejetjem internih pravil, ki določajo ravnanje z elektronsko pošto in elektronskimi napravami zaposlenega, ki je umrl ali nenadno hudo zbolel. V primeru, da podjetje nima internih pravilnikov, pa mora podjetje ob vpogledu v elektronsko pošto in naprave umrlega, ravnati z ustrezno skrbnostjo pri zagotavljanju in varovanju zasebnosti umrlega zaposlenega.

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja