Odprtje transakcijskega računa je pogosto prvi korak pri vzpostavitvi finančnega poslovanja, bodisi za fizične osebe bodisi za podjetja. Čeprav po novih pravilih banke ne morejo več kar tako zavrniti odprtje transakcijskega računa, se v nekaterih primerih to lahko zgodi. Takšna zavrnitev lahko privede do različnih vprašanj, zato je pomembno razumeti, zakaj se to zgodi in katere možnosti imate v primeru, da vam banka ne odobri odprtje računa. Morda razmišljate o ustanovitvi podjetja? Za termin odprtja podjetja nas pokličite na 01 600 15 30 ali nam pišite na data@data.si.
Razlogi za zavrnitev odprtja transakcijskega računa
Zakonodaja v Sloveniji bankam ne nalaga obveznosti, da odprejo transakcijski račun vsakemu posamezniku ali pravni osebi. Odločitev o odprtju računa je odvisna izključno od poslovne politike posamezne banke. Banka lahko zavrne odprtje računa, če ocenjuje, da obstajajo tveganja, povezana z upoštevanjem predpisov o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma. Zakonodaja določa, da banke pri oceni tveganja upoštevajo dejavnike, kot so vrsta stranke, vrsta poslovnega razmerja ter geografsko tveganje.
Informativni izračun dohodnine
Novela zakona o plačilnih storitvah in vpliv na odprtje transakcijskega računa
S spremembami Zakona o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih (ZPlaSSIED-A), ki so začele veljati sredi januarja 2025, so bile uvedene nekatere spremembe glede postopkov odprtja in zaprtja transakcijskih računov. Ena od ključnih novosti je, da mora banka ob zavrnitvi odprtja transakcijskega računa ali zaprtju računa navesti konkretne razloge za svojo odločitev. Ti razlogi morajo biti dokumentirani in posredovani uporabniku.
Poleg tega zakon zdaj omogoča, da banke pred odločitvijo o zavrnitvi odprtja računa ali zaprtju računa uporabijo blažje ukrepe, če ocenijo, da so v skladu z veljavnimi predpisi in njihovo politiko glede tveganja.
Postopki ob zavrnitvi odprtja transakcijskega računa
Če vam banka zavrne odprtje transakcijskega računa, ima uporabnik možnost vložitve pritožbe. Pritožbo mora obravnavati banka, ki mora v 15 delovnih dneh odgovoriti na pritožbo. V primeru, da uporabnik z odgovorom banke ni zadovoljen, lahko nadalje vloži pritožbo pri pristojnih institucijah, kot sta Banka Slovenije ali sodišče. To je skladno z novim zakonskim okvirom, ki omogoča večjo zaščito uporabnikov.
Zakonodajna obveznost bank pri odprtju in zaprtju transakcijskega računa
Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (ZPPDFT-2) določa tri specifične pogoje, v katerih banka ne sme skleniti poslovnega razmerja s stranko ali mora prekiniti obstoječe poslovno razmerje. To so primeri, ko:
- banka ne more ugotoviti identitete stranke ali dejanskega lastnika,
- ni mogoče opraviti pregleda stranke prek tretje osebe,
- stranka izkazuje lastništvo pravne osebe na podlagi delnic na prinosnika, katerih sledljivost ni mogoča.
Za dodatne informacije o postopkih odpiranja in zapiranja transakcijskih računov (TRR) si lahko ogledate navodila, ki so dostopna na spletnih straneh Ministrstva za finance.
Če razmišljate o registraciji podjetja, se oglasite pri nas na DATA točki. Rezervirajte brezplačen termin za odprtje podjetja (s.p. ali d.o.o.), kontaktirajte nas na 01 600 15 30 ali nam pišite na data@data.si.