Go to Top

Dejstvo – nove blagovne znamke se prodajajo bolje

V poslovnem svetu je nastopil velikanski premik. Nove blagovne znamke, ki živijo po pravilih naslednje generacije poslovanja potrošnika privlačijo hitreje kot uveljavljene znamke. V resnici beseda uveljavljen za nekatere pomeni nezanimiv, onesnažen, zastarel. Prihodnost sedaj pripada novim “čistejšim” podjetjem.
Novejše, “čistejše”,  bolj odprte in odzivnejša podjetja pridobijo naklonjenost, pozornost in zaupanje potrošnikov  hitreje. To je nov trend, ki je v razvoju. Govorimo o tako imenovanih “čistejših” okolju prijaznih blagovnih znamkah.

Zakaj je ta trend privlačen za potrošnika:

1. Strast po nečem novem. Zakaj za potrošnike “novo” pomeni boljše?blagovna znamka

Novo je nekaj kar pritegne pozornost, je lahko boljše in okolju prijazno. Je hitrejše, ponuja novo izkušnjo, vzbudi pozornost ali navdušuje.

Eden takih fenomenov je Instagram, ki je v enem letu pridobil 10 milj. uporabnikov, ali Draw Something (čez 30 milj. uporabnikov v pol leta).

Dober primer novega je izdelek Pebble, ki je preko Kickstarterjav samo 37 dneh zbral 10 milj. dolarjev. Ne pozabimo na verigo s hitro prehrano Taco Bell, ki je z novim izdelkom podrla vse rekorde v svoji 50 letni zgodovini. V 10 tednih so prodali za 100 milj. dolarjev sendvičev Doritos taco.

Potrošniki hočejo doživeti nove, različne mešane izkušnje.  »Novo« je tudi manj obvezujoče, stroški pa so nižji. Zato je tako privlačno.

2. Takojšne zaupanje.

Celoten koncept blagovnih znamk leži v ideji, da potrošnik mora prepoznati zaupanja vredne simbole (logo) oglaševane skozi leta. V današnji ekonomiji nivo zaupanja v blagovne znamke še nikoli ni bilo tako nizko. Po sedanjih podatkih potrošniki zaupajo v velike znamke samo še 30 %.

Zakaj potrošniki tako hitro zaupajo novi generaciji podjetij:

–  Nove znamke hitreje pridobijo mnenja in ocene uporabnikov – kar je novo in »kul« hitro naleti na odzive uporabnikov. Preko različnih mnenj in širjenja na socialnih omrežij se hitreje ustvari občutek zaupanja. 92% jih zaupa prijateljem in družini, oglaševanju samo 18 % zato so mnenja potrošnikov na spletu drugi najpomembnejši faktor zaupanja.

–  Nove znamke imajo nove poslovne vrednote kot so višje okoljske, etnične in socialne standarde implementirane v poslovni model in prakso.

– Enostavno, čisto oblikovanje, transparentna veriga dobaviteljev, jasno poslovanje daje občutek razumevanja in zaupanja v podjetje.

3. Odprto poslovanje. Zakaj nakup ali uporaba daje občutek pomena in smisel.

Z tretjo generacijo podjetij je komunikacija dvosmerna, participativna in kot taki se lahko povežejo s potrošniki na način kot se starejše blagovne znamke le stežka.

S finančno podporo(Kickstarter) ali z pomočjo oblikovanja znamke ali celo k prispevanja oblikovanju izdelka samega se kupec počuti bolj v kontroli – in tako se lahko razvije odnos z znamko, ki daje občutek smiselnosti.

Nekaj primerov novih »čistejših« znamk:

Wewi je prva 100% organska pijača izdelana iz Amazonske guarane
http://www.natumaker.com.br

Toaletni papir, ki dobiček nameni izgradnji WCje državam v razvoju:
http://au.whogivesacrap.org

Simple je aplikacija, ki omogoča dostop in upravljanje vašega bančnega računa (trenutno jih je na čakalni listi že 130.000):
https://www.simple.com

SmartThings je na Kickstarterju zbral 1.2 milj dolarjev sredstev. Aplikacija nudi uporabniku, da se poveže in upravlja z vrati, televizijjo, klima napravo, svetili, …:
http://smartthings.com

Lockitron je naprava, ki brezžično preko mobilnika omogoča, da vrata lahko zaklenemo, odklenemo ali delimo dostop:
https://lockitron.com

Coffee Joulies je uspelo preko Kickstarterja zbrati 300.000 USD sredstev (prednaročil so imeli za 8.000):
http://www.joulies.com

 

Avtor: Borut Pegam, Data d.o.o.

 

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja