Go to Top

Odsotnost z dela zaradi osebnih okoliščin

Odsotnost z dela zaradi osebnih okoliščin je odsotnost na podlagi katerih je delavec poleg rednega dopusta, upravičen do plačane odsotnosti z delovnega mesta. Zakon omejuje trajanje takšne odsotnosti na največ 7 dni v koledarskem letu. Morda kot delodajalec želite bolj natančno urediti koriščenje odsotnost z dela zaradi osebnih okoliščin? Uredite lahko z internim aktom podjetja. Potrebujete pomoč pri pripravi internih aktov? Kontaktirajte naše izkušene pravne svetovalce. Za termin svetovanja nas pokličite na 01/600 15 30 ali pišite na [email protected].

Izračun plače

Odsotnost z dela zaradi osebnih okoliščin določajo Zakon in kolektivne pogodbe

Odsotnost z dela je določena v Zakonu o delovnih razmerjih (ZDR-1). Ta v 165. členu taksativno določa, v katerih primerih na podlagi osebnih okoliščin, ima delavec pravico do plačane odsotnosti z dela. To so:

  • lastna poroka,
  • smrt zakonca ali zunajzakonskega partnerja ali smrti otroka, posvojenca ali otroka zakonca ali zunajzakonskega partnerja,
  • smrt staršev – oče, mati, zakonec ali zunajzakonski partner starša, posvojitelj,
  • hujša nesreča, ki zadane delavca,
  • spremstvo otroka, učenca prvega razreda, v šolo na prvi šolski dan.

Odsotnost z dela zaradi osebnih okoliščin je še dodatno opredeljena tudi v kolektivnih pogodbah. Tako kolektivne pogodbe določajo še dodatne dni in naštevajo osebne okoliščine, zaradi katerih ima zaposleni pravico do plačane odsotnosti z dela. Zaposleni v javni upravi imajo na podlagi Kolektivne pogodbe za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji pravico še do:

  • 7 dni zaradi nege ožjega družinskega člana v primerih, ko nima pravice do nadomestila osebnega dohodka za odsotnost zaradi nege družinskega člana po predpisih o zdravstvenem zavarovanju, in sicer na podlagi zdravniškega potrdila, ter zaradi aktivnega sodelovanja pri kulturnih, športnih in podobnih prireditvah,
  • 3 dni zaradi sklenitve zakonske zveze, rojstva otroka, smrti ožjega družinskega člana in selitve v drugo stanovanje,
  • 1 dneva zaradi smrti bližnjih sorodnikov, zaradi vpoklica k vojaškim vajam, ki trajajo nad šest dni, in drugih neodložljivih opravkov.

Ustanovitev podjetja

Potrebujete pravni nasvet?
Normiranec sp – kaj morate vedeti?

Odsotnost z dela zaradi osebnih okoliščin – kdaj jo lahko delavec koristi?

Plačano odsotnost z dela zaradi osebnih okoliščin mora delavec koristiti ob nastanku dogodka, zaradi katerega ne more biti prisoten na delovnem mestu. Konkretno to pomeni, da spremstvo otroka, učenca prvega razreda, lahko koristita oba starša, vendar zgolj 1. septembra – na dan, ko gre otrok prvič v prvi razred osnovne šole. Odsotnost z dela na podlagi te osebne okoliščine ni mogoče koristiti katerikoli drug dan v letu.

Interni akti podjetja

Odsotnost z dela zaradi osebnih okoliščin – kako lahko delodajalec uredi odsotnost zaradi osebnih okoliščin?

Delodajalec lahko v svojem internem aktu določi tudi druge osebne okoliščine, na podlagi katerih zaposlenemu omogoča koriščenje izrednega dopusta oziroma plačane odsotnosti z dela. Pri tem pa mora ohranjati zakonsko določene primere, ko lahko delavec koristi izredni dopust. Koriščenje izrednega dopusta pa je lahko tudi individualno dogovorjeno v pogodbi o zaposlitvi.

Razmišljate o podjetniški poti? Za registracijo podjetja se oglasite na DATA točki. Za termin za registracijo nas pokličite na 01/600 15 30 ali pišite na [email protected].

Prijavite se na naše e-novice!

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja