Pisarna v veliki meri vpliva na delovno učinkovitost zaposlenih
Pisarna in njena zasnova ter oblika sta pomemben del delovnega procesa, saj vplivata na delovno učinkovitost. Sodobna pisarna teži k povezanosti med zaposlenimi, kar jim zagotavlja lažjo komunikacijo in produktivno sodelovanja.
Kateri so blagodejni dejavniki za delo v pisarni?
Potrebujete računovodsko svetovanje? Rezervirajte si termin na 01 600 1530 in zahtevajte ponudbo
Sabina Dimnik, Data
Idealna pisarna je svetla in prostorna. Dnevna svetloba pozitivno vpliva na večjo produktivnost in razpoloženje zaposlenih. Pri urejanje delovnega prostora ne smemo pozabiti na barve, naravne materiale, zelenje in dekoracije. K visoki produktivnost poleg dobrega pohištva prispeva tudi čisto delovno okolje.
Najbolje je, če je delovno okolje razdeljeno na služben in privatni del, kjer se lahko zaposleni pogovarjajo. Tako poskrbite za to, da teh dveh delov ne bodo mešali med seboj, kar bo povečalo njihovo produktivnost.
Preberite tudi: Dodatek za delovno dobo
Pisarna – zakonska ureditev delovnega prostora
Obstajajo splošne smernice o prostoru, zračnosti, svetlobi in udobju v pisarni, ki jih ureja Zakon o varnosti in zdravju pri delu. Na podlagi tega mora podjetje izdelati Izjavo o varnosti z oceno tveganja. V izjavi je zapisano, kako mora biti delovno mesto načrtovano in vodeno, da je pri tem zmanjšano tveganje za poškodbe in poklicna obolenja. V sklopu zakonskih obveznosti delodajalca mora ta pripravi še pravilnik za promocijo zdravja, tako fizičnega kot tudi psihičnega, na delovnem mestu.
Je odprta pisarna res rešitev za večjo učinkovitost?
Odprta pisarna naj bi spodbujala k večjemu sodelovanju med sodelavci in s tem povečala njihovo zadovoljstvo ter učinkovitost. Odprti prostori namreč ponujajo boljši pretok in gibanje zaposlenih ter strank.
Odprte pisarne pa imajo velik pomen tudi za delodajalce, saj lahko zmanjšajo stroške opreme, z njimi pa lahko privarčujejo tudi na prostoru.
Ostanite na tekočem: Prijavite se na e-novice
Največja slabost odprtih pisarn je težava z zvočnimi šumi. Ker je v skupnih prostorih veliko ljudi, ki med seboj komunicirajo, je to lahko za delavca moteče. Prav tako lahko pomanjkanje zasebnosti vpliva na povišano raven stres, kar lahko posledično vodi tudi do izgorelosti.