Go to Top

Okužba zaposlenega – kako preprečiti karanteno celega podjetja?

Pogosto se okužbe z novim koronavirusom širijo tudi na delovnih mestih. Cilj je, da se življenje ne ustavi ponovno, zato je treba upoštevati preventivne ukrepe. Le tako se lahko v primeru, da bo pri vas v zabeležena okužba zaposlenega, izognete karanteni celotnega podjetja.

Informativni izračun plače

Delodajalci, eden izmed preventivnih ukrepov, s katerim lahko preprečite, da se zgodi okužba zaposlenega in karantena celotnega podjetja, je tudi organiziranje dela od doma. A tovrstno delo mora biti urejeno skladno z zakonodajo! Če ne veste kako to storiti, pišite našim pravnikom na [email protected] in povprašajte po ponudbi za individualno svetovanje!

Obveznosti delodajalcev od A do Ž

Delovna mesta kot rdeče cone

Viri novih okužb so vse pogosteje zopet zabave, pikniki, obletnice, pogrebi, pa tudi zbiranja na delovnih mestih in v vzgojno-izobraževalnih institucijah. A cilj je, da se življenje ne ustavi ponovno, zato bo po besedah vlade življenje potrebno prilagoditi.

Delno subvencioniranje skrajšanega polnega delovnega časa

Potrjena je okužba zaposlenega v podjetju!

Če se zgodi okužba zaposlenega ali pa posameznik še nima potrjene okužbe, ima pa izražene simptome in je bil v tesnem kontaktu z okuženo osebo, mora delavec čimprej obvestiti delodajalca. V tem primeru mora delodajalec nemudoma umakniti ostale delavce in izvesti čiščenje prostorov po navodilih NIJZ:

  • pred čiščenjem se moramo zaščititi z ustrezno varovalno opremo: kirurška maska, plastični predpasnik za enkratno uporabo preko delovne obleke, rokavice
  • prostor je treba najprej dobro prezračiti (najmanj 1 uro)
  • površino najprej očistimo z vodo in čistilnimi sredstvi, ki jih uporabljamo tudi običajno
  • čiščenju sledi še razkuževanje z 0,1% raztopino natrijevega hipoklorita (npr. varikina) – še posebej skrbno je treba razkužiti površine, ki se jih zaposleni pogosto dotikajo (oglejte si natančna navodila za pripravo raztopine)
  • osebno varovalno opremo in odpadke moramo po končanem postopku vreči v plastično vrečo, ki jo tesno zavežemo in namestimo v drugo plastično vrečko, ki je ne odpiramo več – preden jo odložimo v zabojnik za mešane komunalne odpadke, jo moramo ločeno hraniti vsaj 72 ur

UKREPI DELODAJALCA V ČASU KORONAVIRUSA

Karanteno predlaga epidemiološka služba, ne delodajalec!

Ko je potrjena okužba zaposlenega, NIJZ prejme prijavo iz laboratorija ali pa ga o tem obvesti izbrani zdravnik.  Če je potrjena okužba zaposlenega, prične epidemiološka služba NIJZ voditi epidemiološko preiskavo. S to preiskavo išče izvor okužbe in identificira tesne kontakte. Na podlagi teh podatkov potem predlaga potrebne ukrepe. Tesnim visoko rizičnim kontaktom obolelega je odrejena 10-dnevna karantena. Sem spadajo družinski člani in drugi tesni kontakti. Če kontakt ni ocenjen kot rizičen in ne kaže znakov bolezni, okužba zaposlenega ne povzroči njegove karantene.

Četrti protikoronski paket

NIJZ poudarja, da naj, če se zgodi okužba zaposlenega, preostalih zaposlenih v karanteno ne pošilja delodajalec. Karanteno namreč na podlagi epidemiološke preiskave predlaga epidemiološka služba NIJZ, izda pa jo Ministrstvo za zdravje.

Sodelavci, ki so bili z okuženim zaposlenim v stiku, a jim ni bila odrejena karantena, naj opazujejo svoje zdravstveno stanje in ob poslabšanju počutja ostanejo doma ter pokličejo osebnega zdravnika

Pravni nasvet

Preventivni ukrepi za preprečevanje karantene

Da bi se izognili temu, da bi okužba zaposlenega v karanteno poslala celotno podjetje, je potrebno upoštevati preventivne ukrepe. Le tako namreč ob epidemiološki preiskavi ostali delavci ne bodo prepoznani kot tesni rizični kontakti. Preventivni ukrepi:

  • varnostna razdalja med zaposlenimi naj bo 1,5 m ali več
  • stalno zračite prostore
  • izvajajte redno čiščenje in razkuževanje
  • poskrbite za redno umivanje rok z milom in vodo ali pa z namenskim razkužilo za roke
  • odpovejte zbiranje delavcev v skupnih prostorih – v kolikor to ni mogoče, omejite število na minimalno mogoče
  • prerazporedite delavce v izmene na način, da se še zagotavlja normalen delovni proces, a je hkrati v podjetju najmanjše število delavcev
  • če delovni proces to omogoča, odredite delo od doma
  • zaposleni naj med sabo izmenjujejo čim manj stvari

Vir: NIJZ

Potrebujete pravni nasvet? Pokličite naše pravnike na telefon 01 6001 528 ali jim pišite na [email protected].

 

 

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja