Vpis v register dejanskih lastnikov, kdo je zavezan k vpisu?

Vpis v register dejanskih lastnikov – kdo vse mora to storiti? Kaj je register dejanskih lastnikov? Register dejanskih lastnikov (oz. skrajšano: »RDL«) je baza podatkov o dejanskih lastnikih gospodarskih družb. Njegov namen pa je zagotavljanje transparentnosti lastniških struktur ter onemogočanje zlorabe, pranja denarja in financiranja terorizma. Potrebujete strokovno pomoč pri urejanju vpisa v register dejanskih lastnikov? Obrnite se na naše izkušene pravne strokovnjake, ki vam nudijo pomoč pri celotni izpeljavi postopka vpisa. Za termin plačljivega svetovanja nas pokličite na 01 600 15 30 ali data@data.si.

Izračun plače

Vpis v register dejanskih lastnikov – ste ga že uredili?

Gospodarske družbe so poleg seveda osnovne registracije družbe v določenih primerih skladno z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (ZPPDFT-2) dolžne opraviti registracijo dejanskih lastnikov. Register dejanskih lastnikov (oz. krajše: »RDL«) je baza podatkov o dejanskih lastnikih gospodarskih družb. Njegov namen pa je zagotavljanje transparentnosti lastniških struktur ter onemogočanje zlorabe pranja denarja in financiranja terorizma.

Ustanovitev podjetja

Kdo vse mora to storiti?

Vpis v register dejanskih lastnikov morajo opraviti vse pravne osebe (z izjemo spodaj navedenih oseb), ki so vpisane v Poslovni register Slovenije. Dejanski lastnik je vsaka fizična oseba, ki je končni lastnik poslovnega subjekta ali ga nadzira oz. kako drugače obvladuje ali pa fizična oseba, v imenu katere se izvaja posamezna transakcija.

Normiranec sp – kaj morate vedeti?

Potrebujete pravni nasvet?

Interni akti podjetja

Vpis v register dejanskih lastnikov – komu ga ni potrebno opraviti?

V register dejanskih lastnikov se ne vpisujejo:

  • enoosebni d.o.o.-ji (torej kjer je edini družbenik hkrati tudi edini zastopnik);
  • neposredni/posredni proračunski uporabniki;
  • gospodarske družbe na organiziranem trgu (ki imajo zagotovljeno ustrezno preglednost informacij o lastništvu) ter
  • samostojni podjetniki in druge fizične osebe, ki opravljajo dejavnost.

Delovna uspešnost

Kako opraviti vpis v register?

Vsakršno spremembo (kot sprememba, vpis ali izbris), se opravi na spletnem portalu AJPES, pri čemer vpis v register lahko opravi zastopnik pravne osebe ali pa od njega pooblaščena oseba.

Za vpis v register mora imeti zastopnik oz. pooblaščena oseba kvalificirano potrdilo za elektronski podpis ter narejen profil na AJPES-u. Vpis v register zajema vpis podatkov o pravni osebi, podatke o dejanskem lastniku ter o kategoriji oseb.

Regres 2025

Kakšen je rok za vpis v register?

Vpis v register dejanskih lastnikov so pravne osebe dolžne opraviti najkasneje v roku 8 dni od vpisa v Poslovni register Slovenije oz. od vpisa v davčni register oz. v roku 8 dni od nastanka kakršnekoli lastniške strukturne spremembe.

Želite, da vaš hobi postane resen posel? Želite še danes pričeti z vašo podjetniško potjo? Želite ustanoviti podjetje? Razmišljate o odprtju sp ali doo? Oglasite se pri nas na DATA točki. Za rezervacijo termina za registracijo podjetja nas pokličite na 01 600 15 30 ali nam pišite na data@data.si.

Prijavite se na e-novice

Add your comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

S klikom na gumb Objavi komentar soglašam, da DATA d.o.o. posredovane osebne podatke zbira in obdeluje za pošiljanje e-novic. Soglasje lahko kadarkoli prekličete. Za dodatna pojasnila in pravice iz Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov pišite na: data@data.si. Več o varstvu osebnih podatkov si lahko preberete v Obvestilu o zasebnosti.