Najemne pogodbe za nepremičnine oz. poslovne prostore
Najemne pogodbe so pogodbe, s katerimi se srečujejo posamezniki pa tudi podjetniki. Prvi pri najemu ali oddaji nepremičnin za bivanje, drugi pa pri urejanju poslovnih prostorov, če teh nima v svoji lasti. Kako morajo biti sklenjene najemne pogodbe? Kaj vse morajo vsebovati? V kolikor imate morebitne dileme, vam lahko pomagajo te razrešiti tudi naši pravni svetovalci. Za termin strokovnega plačljivega svetovanja se lahko dogovorite na 01/600-1530 ali na [email protected].
Ustanovitev d.o.o. – enostavno in hitro na DATA točki!
Najemne pogodbe morajo biti sklenjene v pisni obliki
Najemne pogodbe so vedno sklenjene v pisni obliki. V nekaterih primerih se priporoča sklenitev najemne pogodbe v obliki notarskega zapisa. Naši pravni svetovalci vam lahko pojasnijo, kdaj in zakaj je najemne pogodbe priporočljivo skleniti v obliki notarskega zapisa. Kljub temu, da je praksi pogostejša sklenitev najemne pogodbe za določen čas, pa se lahko sklenejo tudi za nedoločen čas.
Opravite informativni izračun plače z našim kalkulatorjem!
Preberite tudi – Vračilo regresa, kdaj in kako je treba regres vrniti?
Vsebino najemne pogodbe določa SZ-1
Bistvene sestavine najemne pogodbe so določene v Stanovanjskem zakonu (SZ-1). Ta določa, kaj vse mora vsebovati najemna pogodba:
- opis stanovanja, lego, površino, strukturo, komunalno opremljenost, leto zgraditve ter način uporabe stanovanja;
- identifikacijsko oznako iz katastra stavb;
- ime in priimek lastnika, davčno številko lastnika, ime in priimek najemnika in oseb, ki bodo skupaj z najemnikom uporabljale stanovanje;
- odpovedne razloge, ki jih določa 103. člen tega zakona;
- vrsto najema po kategorijah najemnih stanovanj;
- določbe o medsebojnih obveznostih pogodbenih strank pri uporabi in vzdrževanju stanovanja ter skupnih delov stanovanjske stavbe ali večstanovanjske stavbe;
- višino najemnine ter način in roke plačevanja;
- način plačevanja in obseg stroškov, ki niso zajeti v najemnini in se nanašajo na stroške za dobavljeno elektriko, vodo, daljinsko ogrevanje stanovanj in podobno (individualni obratovalni stroški) ter stroški za obratovanje skupnih delov stanovanjske ali večstanovanjske stavbe (skupni obratovalni stroški);
- določbe o načinu uporabe stanovanja ter na kakšen način in v kakšnih časovnih razdobjih bo lastnik preverjal pravilno uporabo stanovanja;
- čas trajanja najemnega razmerja, če se stanovanje oddaja za določen čas;
- način predaje stanovanja.
»Popoldanca« lahko odprete ob redni zaposlitvi!
Najemne pogodbe za poslovne prostore
Lani junija je prenehal veljati Zakon o poslovnih stavbah in poslovnih prostorih iz leta 1974, ki je urejal prav najemna razmerja za poslovne prostore. Ta zakon je podrobno urejal definicijo najema poslovnih prostorov. Prav tako pa je predpisoval pisno obliko najemne pogodbe ter neveljavnost najemne pogodbe, ki ni sklenjena v pisni obliki. Od 19.6.2021 naprej zakonodaja Republike Slovenije za najem poslovnih prostorov specifično ne ureja najemnih razmerij za poslovne prostore. Od tega naprej se za sklenitev najemne pogodbe za poslovne prostore uporabljajo splošne določbe Obligacijskega zakonika o zakupni (najemni) pogodbi. Te so določene od 587. do 618. člena OZ. Bi potrebovali pomoč pri pripravi najemne pogodbe? Ali pa pravni posvet glede vsebine? Kontaktirajte pravne svetovalce podjetja DATA! Za termin plačljivega strokovnega svetovanja ali priprave pogodbe, lahko pokličete na 01/600-1530 ali pa nam pišete na [email protected].