Elektronski način vodenja evidence je z 20. majem doživel določene spremembe. Kakšne so te spremembe in kaj pomenijo za delodajalce?
Potrebujete pomoč pri razumevanju zakonodaje na področju dela? Obrnite se na pravne svetovalce podjetja Data. Pokličite telefonsko številko 01/600-1530 ali pa nam pišite na [email protected] in se naročite na strokovno posvetovanje!
Elektronski način vodenja evidence – kaj je to?
Elektronski način vodenja evidence je eden izmed načinov evidentiranja izrabe delovnega časa posameznega delavca. Voditi evidenco o izrabi delovnega časa je obveznost delodajalca, ki mu jo nalaga Zakon o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV). V skladu s sprejeto novelo ZEPDSV-A, ki je začela veljati dne 20. 5. 2023, obstajajo izjeme, ko je delodajalec zavezan zgolj za elektronski način vodenja evidence.
Registracija s.p. – hitro in enostavno na DATA točki! Pokličite 01/600-1530!
Elektronski način vodenja evidence – kakšne spremembe prinaša?
Elektronski način vodenja evidence delodajalcem vsekakor olajša beleženje delovnega časa zaposlenih, v primerjavi z beleženjem z Excel preglednicami. Elektronski način vodenja evidence je predvsem smotrn tudi iz razloga zagotavljanja večje preglednosti, zanesljivosti in natančnosti. Vendar pa ima delodajalec kljub temu še vedno na izbiro, da se bo odločil za ročno vodenje evidence. Morda bo vztrajal pri ročnem vodenju evidence zgolj samo zaradi stroškovnega vidika. Vendar te izbire nima vsak delodajalec!
Novela ZEPDSV-A posega, spreminja in dopolnjuje področje vodenja evidenc o izrabi delovnega časa. Sicer se bo novela začela uporabljati šele s koncem druge dekade meseca novembra 2023, vendar je priporočljivo že zdaj vedeti, kdo je zavezan za elektronski način vodenja evidence. Prav tako novela določa kaj morajo delodajalci vpisovati v evidenco. O tem smo pisali v članku Evidenca delovnega časa – kakšne novosti pričakovati?
S.p. ali d.o.o. – kakšne so razlike?
Koliko znašajo prispevki za s.p. v 2023?
Kdo je po novem zavezan za elektronski način vodenja evidence?
Za elektronski način vodenja evidence je zavezan delodajalec, in sicer v primeru:
- da mu je bila pravnomočno izrečena globa zaradi prekrškov storjenih na podlagi Zakona o delovnih razmerjih;
- pravnomočno izrečena globa zaradi prekrškov storjenih na podlagi Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti.
Poleg tega, da so za elektronski način vodenja evidence zavezani vsi tisti, ki so prekršili zgoraj omenjena zakona, pa so za to zavezani tudi vsi, ki so prekrške storili po 20. maju. Delodajalec, ki pade pod to obveznost, je dolžan izvrševati elektronski način vodenja evidence, v treh mesecih od pravnomočnosti odločbe. Poleg tega je dolžan izvrševati elektronski način vodenja evidence vsaj dve leti.
Preberite tudi – Kilometrina 2023, kakšni zneski veljajo?
Elektronski način vodenja evidence kot predlog delavcev?
Novela ZEPDSV-A med drugim tudi določa, da predlog za elektronski način vodenja evidence lahko delodajalcu podajo tudi zaposleni, in sicer preko sindikata ali sveta delavcev. Delodajalčeva dolžnost je, da se do predloga opredeli (v 30 dneh). Če predlog zavrne, mora podati pisno utemeljitev in o zavrnitvi obvestiti Inšpektorat RS za delo. Seveda pa podjetja lahko uredijo elektronski način vodenja evidence tudi v internih aktih podjetja.
Raziskujete delovno zakonodajo pred ustanovitvijo podjetja? Obiščite DATA Točko! V podjetju Data podjetnikom nudimo širok izbor storitev, od računovodstva do davčnih in podjetniških svetovanj! Pokličite telefonsko številko 01/600-1530 ali pa obiščite našo spletno stran in rezervirajte termin registracije podjetja!