Go to Top

Urejeni pravilniki delodajalcev – novoletna zaobljuba ali zabloda?

»Urejeni pravilniki delodajalcev« so pogosta besedna zveza, ki se jim zaposlovalci v praksi radi izognejo. Ne venomer namerno. Včasih tudi zato, ker ne prepoznajo pravega pomena urejenih pravilnikov znotraj podjetja. Čeprav so se nekateri v preteklih letih spretno, po naključju ali pa s pomočjo sreče izognili inšpekcijskemu nadzoru, to še ni zadostna garancija, da bo tako tudi v letu 2020. Zato je bolje, da urejeni pravilniki delodajalcev postanejo novoletna zaobljuba, kot da bi bili neprestano v skrbeh!

Ne veste, kateri pravilniki so za delodajalce obvezni? Pišite našim pravnikom na data@data.si! Z veseljem Vam svetujejo in pravilnike tudi napišejo.

Informativni izračun dohodnine

Urejeni pravilniki niso namenjeni zgolj inšpektorjem!

Potrebujete nasvet s področja delovnega prava? Pošljite povpraševanje!

Manja Veličkovič, univ. dipl. prav., DataManja Veličkovič, univ. dipl. prav., Data

Osrednji motiv članka je tako vzbuditi zavedanje in preseči razmišljanje o tem, da so urejeni pravilniki delodajalcev namenjeni samo inšpektorjem. Gre predvsem za pravno varnost obeh pogodbenih strank – delodajalcev in delavcev in temu namensko urejenim odnosom v podjetju. Zato urejeni pravilniki delodajalcev ne smejo biti namenjeni sami sebi. Zlasti ne neka formalna zabloda, ki je pisana zgolj za obiske in preglede inšpektorjev.

Vsak pravilnik mora biti pripravljen individualno

Vsak pravilnik mora biti pripravljen individualno in skrbno. Glede na naravo poslovanja posameznega podjetja, strukturo zaposlenih in način dela kot ga zahteva ter pričakuje delodajalec. Denimo, pravilnik o dopustu mora upoštevati specifike dejavnosti, s katero se podjetje ukvarja. Kar pomeni, da temu namensko ureja vprašanja o tem, kdaj je obseg dela največji oziroma najmanjši. Poleg tega pa pravilniki urejajo tudi tveganja katerim so delavci izpostavljeni, natančen prihod na delo, regulirajo sankcije ob rednem zamujanju na delovno mesto oziroma določajo posledice kakršnikoli kršitev, ki so vezane na individualne okoliščine podjetja.

Ste sveži podjetnik brez izkušenj z vodenjem poslov? Ali veste kakšne so vaše nove obveznosti? Znate izstaviti račun?

A vendar brez zapisanih pravil znotraj internih aktov, ki so seveda v naprej predstavljena in poznana vsem delavcem, ni možno »pravično« uveljavljati kakršnekoli sankcije napram samovoljnim zaposlenim. Tudi ne v primeru suma alkoholiziranosti zaposlenega na delovnem mestu. Četudi ste takšnega delavca v skladu z Zakonom o varnosti in zdravju pri delu dolžni odstraniti z delovnega mesta. Toda brez prehodno urejenih pravil delodajalcev – v smislu ugotavljanja prisotnosti alkohola – ni možno testirati delavca in mu dokazati alkoholiziranosti.

Urejeni pravilniki – ustvarjeno dobro ime podjetja

Zato se delodajalci mimogrede tudi vprašajte, če so vaši zaposleni ustrezno izobraženi in usposobljeni za varno delo oziroma ali ste sprejeli vse ukrepe, da se boste lahko v primeru poškodb pri delu izognili kaznim in odškodninskim zahtevkom. V kolikor dvomite v navedena vprašanja in se želite izogniti hudim posledicam, vam svetujemo, da namenite nekaj časa in sredstev za posvet s pravnim strokovnjakom s tega področja.

Četudi urejeni pravilniki delodajalcev terjajo nekaj investiranega časa in denarja za njihovo kvalitetno pripravo, tukaj gotovo ne gre za potrato ne enega, še manj drugega. Ob zavedanju vseh pozitivnih učinkov in negativnih posledic postane začetni kratkoročni vložek zanemarljiva številka. Zlasti v primeru,  ko ozavestite, da urejeni pravilniki delodajalcev odganjajo skrbi pred inšpektorji in neprijetne situacije z vašimi zaposlenimi.

Potrebujete pravni nasvet? Pokličite naše pravnike na telefon 01 6001 528 ali jim pišite na data@data.si.

Morda vas zanima tudi:

  1. Starostna upokojitev – Kakšen je postopek?
  2. Subvencije za zaposlovanje tudi v letu 2020
  3. Bruto – neto izračun plače
  4. Minimalna plača

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja