Vrednotenje nepremičnin v Sloveniji se z letom 2025 spreminja. Vlada je sprejela novo uredbo, ki uvaja posodobljen model množičnega vrednotenja, digitalizacijo postopkov in nove posplošene vrednosti za vse nepremičnine. Kaj konkretno prinašajo spremembe, kako bodo lastniki obveščeni in kakšne možnosti imajo v primeru napačnih podatkov ali odstopanj? Berite dalje. Če razmišljate o ustanovitvi podjetja, vam lahko na tej poti pomagajo izkušeni svetovalci na DATA točki. Registracijo podjetja (s.p ali d.o.o.) lahko pri nas opravite popolnoma brezplačno. Pišite nam na data@data.si ali pokličite na 01 600 15 30.
Brezplačno ustanovite podjetje
Vrednotenje nepremičnin – zakaj je pomembno in kaj prinašajo nove spremembe
Vrednotenje nepremičnin je postopek, s katerim država določi posplošeno vrednost posamezne nepremičnine, kar vpliva na različne davčne obveznosti lastnikov. Z uveljavitvijo nove Uredbe o določitvi modelov vrednotenja nepremičnin se začenja nov cikel množičnega vrednotenja, ki bo vplival na vse lastnike nepremičnin v Sloveniji. Gre za sistemsko posodobitev, ki vključuje informacijski prenos podatkov v državni računalniški oblak ter posodobljene metode določanja vrednosti na podlagi tržnih in evidenčnih podatkov. Vrednotenje nepremičnin bo v prihodnosti še bolj standardizirano in pregledno.
Normiranec sp – kaj morate vedeti?
Vrednotenje nepremičnin v letu 2025 – kako poteka postopek?
Z uveljavitvijo nove uredbe se začenja pripis posplošenih vrednosti nepremičnin. Geodetska uprava bo lastnikom konec meseca maja in/ali v začetku junija 2025 po pošti poslala zbirna potrdila, kjer bo navedena nova ocenjena vrednost njihove nepremičnine. Ti podatki temeljijo na stanju nepremičnine in trgu na dan 1. januar 2025.
Lastniki več kot 100 enot bodo prejeli navodila za vpogled v podatke prek posebne aplikacije, vsi drugi pa fizična potrdila po pošti. Aplikacije javnega in osebnega vpogleda bodo aktivne v prihodnjih dneh.
Kilometrina 2025 – Koliko znaša?
Kaj storiti, če podatki o nepremičnini niso pravilni
Če podatki na potrdilu ne ustrezajo dejanskemu stanju, jih je treba najprej uskladiti z evidencami – največkrat z zemljiško knjigo in katastrom nepremičnin. Napačni podatki pomenijo tudi nepravilno vrednotenje, kar lahko negativno vpliva na vaše obveznosti.
V tem primeru je treba postopke uskladitve izvesti po Zakonu o katastru nepremičnin (ZKN) oziroma drugih zakonih, ki urejajo specifične podatke, kot so dejavnosti ali rastiščni koeficienti.
Vrednotenje nepremičnin in posebne okoliščine – možnost za popravek vrednosti
Če se lastniku zdi, da je posplošena vrednost občutno previsoka ali prenizka glede na tržno vrednost, lahko zahteva individualno preverbo z uveljavitvijo posebnih okoliščin. To mora potrditi pooblaščeni cenilec, ki presodi, ali ocenjena vrednost za več kot 20 % ali 200.000 evrov odstopa od realne vrednosti Postopek vključuje upravni postopek in izdajo odločbe s strani Geodetske uprave. Pomembno je, da pred začetkom postopka preverite, ali so vsi podatki o nepremičnini pravilni.
Ste lastnik nepremičnine in razmišljate o njeni uporabi za poslovne namene? Pri podjetju DATA vam nudimo celovito podporo pri ustanovitvi (s.p., d.o.o. ali popoldanski s.p.) ter brezplačno registracijo podjetja. Pokličite nas na 01 600 15 30 ali nam pišite na data@data.si in z veseljem vam pomagamo na vaši podjetniški poti.