Go to Top

Širitev na tuje trge – kako začeti?

Širitev na tuje trge je ideja, o kateri razmišlja veliko podjetnikov. Še posebej se s to mislijo ukvarjajo podjetja, ki so že ustaljena na domačih tleh. Na podjetniško pot v tujino se lahko podate sami, lahko pa se povežete tudi s tujimi partnerji. Na kaj morate biti pozorni pri vstopu na tuje trge? Ste v procesu širitve na tuje trge? Ali pa vas zanima ustanovitev podjetja? Obrnite se na davčne in pravne strokovnjake podjetja DATA. Pokličite 01/600-1530, pošljite elektronsko sporočilo na data@data.si ali pa se na termin  naročite preko spletne strani.

Izračun plače

Kdaj je širitev na tuje trge prava odločitev?

Širitev na tuje trge lahko začnete načrtovati kadarkoli. Vendar pa je dobro, da podjetje preden začnete razmišljati o širitvi na tuje trge, zelo dobro posluje na domačem trgu. Hkrati pa mora imeti podjetja tudi produkt ali storitev, za katerega je velika verjetnost, da bo zanimiv tudi tujim kupcem.

V veliko primerih je prisotno tudi vprašanje glede sredstev in kadra. Podjetja, ki v svojih vrstah nimajo zaposlenih z izkušnjami pri širitvi na tuje trge, pogosto niso uspešni pri teh projektih, predvsem zato, ker širitev na tuje trge pogosto zahteva tudi večji investicijski vložek kot mnogi pričakujejo. V podjetju DATA vam pri tem načrtovanju širitve na tuje trge lahko pomagamo, saj strankam ponujamo tudi svetovanja pri vstopu na tuje trge.

Ustanovitev podjetja

Potrebujete pravni nasvet?

Normiranec sp – kaj morate vedeti?

Širitev na tuje trge – kaj morate vedeti?

Tako kot pred ustanovitvijo podjetja, je poslovni načrt pomemben korak tudi pri širitvi na tuje trge. Tukaj je zelo pomembna analiza trga, saj se morate zavedati, da trg v tujini ni enak trgu pri nas. Kaj so tiste pomembne informacije, ki jih potrebujete pred vstopom na tuj trg?

  • Konkurenca;
  • Povpraševanje po produktu/storitvi;
  • Potencialni kupci – kako se razlikujejo od domačih?
  • Jezik – razmisliti o prevajanju in lokalizaciji?
  • Izvoz, tržne poti, dobavitelji;
  • Pravni vidiki vstopa na tuj trg.

Države se razlikujejo tudi po kulturi in tradiciji. Le-te vplivajo na odločitve potrošnikov in so eden izmed glavnih vidikov, ko se podjetja odločajo kako nastopiti na novem trgu in kaj prodajati. Pomembno je, da podjetje, ki se širi, dobro pozna značilnosti in kulturo države v katero se širi, ali pa imajo dobrega lokalnega partnerja na katerega se lahko zanesejo pri pridobivanju ključnih informacij. Podjetniki morajo razumeti politično klimo v državi, potrebno je poznavanje trenutne zakonodaje in biti sposobni napovedati kakšne spremembe bo zakonodaja morda doživela v prihodnosti. Neugodne spremembe pri zakonodaji je le eno izmed tveganj s katerimi se soočajo podjetja, ki želijo izvesti širitev v tujino.

Interni akti podjetja

Širitev na tuje trge s spletno trgovino

Ena izmed najpogostejših odločitev, ko pride do odločitve o širitvi na tuje trge, je odprtje spletne trgovine. Ta možnost je privlačna zato, ker je spletna trgovina dostopna povsod. Tu je predvsem pomemben spletni nastop. Ko spletno trgovino predstavite tujemu trgu, morate biti pozorni predvsem na jezik in lokalizacijo. Kar pomeni, da je dobro, da si zagotovite ustrezen prevod spletne strani in trgovine. Valuto, oglase in druge podrobnosti prilagodite lokalnemu trgu, saj boste le tako zanimivi tamkajšnjim kupcem. Na območju EU je poslovanje spletne trgovine lažje, saj je trg med državami članicami tesno povezan.

Pogodba o zaposlitvi

Izvozni načrt

Izvozni načrt je še ena pomembna komponenta, ko načrtujete širitev na tuje trge. Lahko se odločite za direktni oziroma neposredni izvoz, ali pa za indirektni, torej posredni izvoz. Direktni izvoz pomeni, da boste zanj odgovorni sami, pri indirektnem pa gre za izvoz prek posrednika. Posrednik je lahko prodajni agent, izvozni center ali distributer. Druga izbira predstavlja manj nadzora nad trženjem, vendar minimizira tudi tveganja investicije.

Področje izvoza je eden ključnih izzivov s katerim se soočajo podjetniki. Tu predvsem mala in srednje-velika podjetja pogosto odkrijejo, da jim primanjkuje znanja in izkušenj na področju logistike. Napake pa lahko pogosto drago stanejo in izbrišejo načrtovano profitno maržo.

Ste šele v procesu ustanavljanja s.p. ali d.o.o.? V podjetju DATA vam bomo z veseljem pomagali. Pokličite nas na 01/600 15 30, pišite nam na data@data.si ali obiščite našo spletno stran in rezervirajte termin registracije!

Prijavite se na e-novice!

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja