Go to Top

Širitev na tuje trge – kako narediti prvi korak čez mejo

Širitev na tuje trge je misel, s katero se poigrava veliko podjetnikov. Še posebej zanimiva je za podjetja, ki so že ustaljena na domačih tleh. Na podjetniško pot v tujino se lahko podate sami, lahko pa se povežete s tujimi partnerji. Na katere korake morate biti pozorni pri vstopu na tuje trge?

Ste v procesu širitve na tuje trge? Ali pa vas zanima ustanovitev podjetja? Obrnite se na davčne in pravne strokovnjake podjetja Data. Pokličite 01/600-1530 ali pa obiščite našo spletno stran in rezervirajte termin registracije podjetja!

Izračunajte si plačo z našim kalkulatorjem!

Kdaj je širitev na tuje trge prava izbira?

Pravzaprav širitev na tuje trge lahko začnete načrtovati kadar koli. A pozor! Podjetje mora biti preden sploh začne razmišljati o širitvi na tuje trge zelo dobro vzpostavljeno na domačem trgu. Hkrati mora imeti podjetja tudi produkt ali storitev, ki ima veliko verjetnost, da bo atraktivna tudi tujim kupcem.

V veliko primerih je tudi vprašanje sredstev in kadra. Podjetja, ki nimajo zaposlenih z izkušnjami za širitev na tuje trge, pogosto pogorijo pri teh projektih, še posebej ker širitev na tuje trge pogosto zahteva večje investicije kot mnogi pričakujejo. V podjetju Data vam pri tem načrtovanju lahko pomagamo, saj strankam ponujamo tudi svetovanja pri vstopu na tuje trge.

Vas zanima kako odpreti s.p. ali d.o.o.?

davčno svetovanje

Izračun minimalne plače 2023 – kako poteka?

Širitev na tuje trge – kaj morate vedeti?

Kakor pred ustanovitvijo podjetja, je poslovni načrt pomemben korak tudi pri širitvi na tuje trge. Tukaj je zelo pomembna analiza trga, saj se morate zavedati, da trg v tujini ni enak trgu pri nas. Kaj so pomembne informacije, ki jih potrebujete pred vstopom na tuj trg?

  • Konkurenca;
  • Povpraševanje po produktu/storitvi;
  • Potencialni kupci – kako se razlikujejo od domačih?
  • Jezik – morate razmisliti o prevajanju in lokalizaciji?
  • Izvoz, tržne poti, dobavitelji;
  • Pravni vidiki vstopa na tuj trg.

Vse države se razlikujejo po kulturi in tradiciji. Le-te vplivajo na odločitve potrošnikov in so eden izmed glavnih vodnikov, ko se podjetja odloča kako nastopiti na trgu in kaj prodajati. Pomembno je, da ima podjetje, ki se širi, dobro razumevanje države v katero se širi, ali pa dobrega lokalnega partnerja na katerega se lahko zanesejo za ključne informacije. Podjetniki morajo razumeti politično klimo države, morajo poznati trenutno zakonodajo in biti sposobni napovedati kakšne spremembe bo zakonodaja morda doživela v prihodnosti. Neugodne spremembe v zakonodaji je le eno izmed tveganj s katerimi s soočajo podjetja, ki želijo izvesti širitev v tujino.

Koliko znašajo popoldanski s.p. prispevki 2023?

Širitev na tuje trge s pomočjo spletne trgovine

Spletna trgovina je ena izmed najpogostejših odločitev, ko pride do širitev na tuje trge. Ta možnost je privlačna, ker je spletna trgovina dostopna od povsod. Tu je predvsem pomemben spletni nastop. Ko spletno trgovino predstavite tujemu trgu morate biti pozorni predvsem na jezik in lokalizacijo. To pomeni, da je dobro, da si zagotovite dober prevod spletne strani in trgovine. Valuto, oglase in druge podrobnosti prilagodite lokalnemu trgu, saj boste le tako zanimivi tamkajšnjim kupcem. Na območju EU je poslovanje s pomočjo spletne trgovine nekoliko lažje, saj je trg med državami članicami tesno povezan.

Vse kar morate vedeti o normiranem s.p.-ju pred registracijo!

Izvozni načrt

Izvozni načrt je še ena pomembna komponenta, ko načrtujete širitev na tuje trge. Lahko se odločite za direktni oziroma neposredni izvoz, ali pa za indirektni, torej posredni izvoz. Direktni izvoz pomeni, da boste zanj odgovorni sami, pri indirektnem pa gre za izvoz prek posrednika. Posrednik je lahko prodajni agent, izvozni center ali distributer. Druga izbira predstavlja manj nadzora nad trženjem, vendar minimizira tudi tveganja investicije.

Področje izvoza je eden ključnih izzivov s katerim se soočajo podjetniki. Tu predvsem mala in srednje-velika podjetja pogosto odkrijejo, da jim primanjkuje znanja in izkušenj na področju logistike. Napake pa lahko pogosto izbrišejo načrtovano profitno maržo.

Ste šele v procesu ustanavljanja s.p. ali d.o.o.? V podjetju Data vam bomo z veseljem pomagali. Pišite nam na data@data.si ali pa obiščite našo spletno stran in rezervirajte termin registracije!

Ostanite na tekočem: prijavite se na e-novice!

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja