Obveščanje delavcev o evidencah delovnega časa je z novelo zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti doživelo pomembne spremembe. Nova ureditev omogoča večjo fleksibilnost in poenostavitev administrativnih postopkov. Berite dalje in izvedite, kako vas lahko nove rešitve razbremenijo ter izboljšajo komunikacijo z zaposlenimi. Imate vprašanje glede evidenc delovnega časa? Posvetujte se z našimi pravnimi svetovalci! Za termin plačljivega strokovnega svetovanja pokličite na 01 600 15 30 ali pa nam pišite na [email protected].
Obveščanje preko elektronskega naslova kot nov standard
Zakon o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV) delodajalcu nalaga obveznost, da delavca pisno obvesti o podatkih iz evidence o izrabi delovnega časa za pretekli mesec do konca plačilnega dne.
Ena ključnih novosti novele zakona je možnost obveščanja zaposlenih o podatkih iz evidenc enkrat mesečno preko elektronske pošte. Dogovorjen elektronski naslov – lahko tudi zaseben – postane uradni kanal za posredovanje informacij, kar omogoča hitrejši pretok podatkov ter zmanjšuje potrebo po tiskani dokumentaciji. Tak pristop povečuje preglednost in omogoča hitrejše reševanje nesoglasij. Za zasebni elektronski naslov priporočamo, da je dogovor o njegovi uporabi pisno potrjen (npr. z izjavo, elektronsko pošto ali vključitvijo v pogodbo o zaposlitvi).

Obveščanje delavcev – poenostavitve za delodajalce in jasnejša pravila za vodenje evidenc
Spremenjeni zakon uvaja tudi pomembne organizacijske poenostavitve:
- Izločitev poslovodnih oseb iz obveznosti: Osebe, ki opravljajo delo kot poslovodne osebe (ne glede na vrsto pogodbe), ter tisti, ki delajo s sredstvi delodajalca, niso več zavezanci za vodenje evidence delovnega časa.
- Manj pogosto vnašanje podatkov: Delodajalci lahko zdaj nekatere podatke, kot so npr. opravljene ure nočnega, nedeljskega, izmenskega dela vnašajo mesečno, kar pomeni občutno zmanjšanje administrativnega dela.
Kdo še vedno mora voditi evidenco delovnega časa?
Zakon ZEPDSV jasno določa obveznost vodenja evidenc za:
- redno zaposlene delavce v vseh podjetjih,
- dijake, študente in upokojence, ki opravljajo začasna ali občasna dela,
- delavce v kmetijstvu, čeprav gre za sezonska ali začasna opravila in
- prostovoljce v skladu z Zakonom o prostovoljstvu.
Svetujemo, da delodajalci pravočasno prilagodijo interne akte in uredijo načine za obveščanje skladno z novo zakonodajo. Priporočamo, da se potrebi posvetujete z DATINIMI pravnimi svetovalci. Za termin plačljivega strokovnega svetovanja nas pokličite na 01 600 15 30 ali pa nam pišite na [email protected].