Go to Top

Nov zakon o varstvu potrošnikov – kako uveljavljati garancijo?

Nov zakon o varstvu potrošnikov se je začel uporabljati s 26. 1. 2023. Kakšne spremembe prinaša nov zakon o varstvu potrošnikov?

Registracija s.p. na DATA točki je hitra in enostavna!

V slovenski pravni red prenesene določbe evropskih smernic

Nov zakon o varstvu potrošnikov je sicer državni zbor potrdil oktobra 2022. V slovenski pravni red pa se z njim prenašajo določbe treh evropskih smernic. S tem se bo zagotovilo poenotenje ravni varstva potrošnikov znotraj držav članic EU. V nov zakon o varstvu potrošnikov so vključene tudi določbe prej samostojnega zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami.

Izračunajte si vašo plačo z našim kalkulatorjem!

Spremembe pri uveljavljanju stvarne napake oz. neskladnosti blaga

Nov zakon o varstvu potrošnikov uvaja vrstni red uveljavljanja zahtevkov. Če je do nedavnega veljalo, da je lahko potrošnik prosto izbiral o tem, ali bo zahteval menjavo, popravilo izdelka, sorazmerno znižanje ali vračilo celotne kupnine, zdaj temu ni več tako. Po novem lahko od prodajalca najprej zahteva popravilo ali zamenjavo blaga z novim oz. brezhibnim. Če tega prodajalec ne bo izpolnil, pa lahko zahteva vračilo celotne kupnine ali sorazmerno znižanje.

Veste, kakšen regres vas čaka v 2023?

pravno svetovanje

Popoldanski s.p. lahko odprete ob redni zaposlitvi!

Neskladnost blaga v manj kot 30 dneh – potrošnik lahko izdelek zavrne

Če se neskladnost blaga pokaže v manj kot 30 dneh po njegovi dobavi ima potrošnik v primeru neskladnosti blaga pravico do zavrnitve. To pomeni, da lahko v tem času odstopi od prodajne pogodbe. Hkrati pa zahteva vračilo kupnine, ne da bi moral predhodno zahtevati popravilo blaga ali menjavo. Nov zakon o varstvu potrošnikov tudi podaljšuje obdobje, v katerem velja zakonska domneva, da je neskladnost blaga obstajala že v času dobave. To je s šestih mesecev podaljšano na eno leto.

 Preberite tudi – Kako odpreti sp? Kako se pripraviti ter kakšen je postopek?

Kakšne so spremembe glede garancije?

Tudi glede garancije nov zakon o varstvu potrošnikov prinaša novost. In sicer se bo garancija lahko uveljavljala le pri garantu. To je običajno proizvajalec izdelka. Če gre za uvožene izdelke, pa je to lahko tudi uvoznik in distributer. Je pa možno pravice glede garancije uveljavljati pri proizvajalcu kot pri prodajalcu izdelka za tiste izdelke, ki so bili kupljeni pred 26. 1. 2023. Krajši je pa tudi rok, v katerem mora garant odpraviti napake. Do nedavnega je veljalo, da je bil ta rok 45 dni. Zdaj je ta rok 30 dni. Tridesetdnevni rok se bo sicer lahko podaljšal za 15 dni, če bo proizvajalec pred iztekom prvotnega roka o tem obvestil potrošnika – z navedenimi razlogi za podaljšanje.

Preberite še – Informativni izračun dohodnine 2022, kdaj ga bomo prejeli?

Kakšne spremembe še prinaša nov zakon o varstvu potrošnikov?

Po novem je prepovedana tudi dvojna kakovost blaga. Gre za t.i. izdelke različne kakovosti. Enostavno povedano – na primer na slovenskih (ter drugih evropskih trgih) na trgovinskih policah ne bo smelo biti več različnih kakovosti izdelkov določene blagovne znamke. Če bo kakovost različna, mora proizvajalec izdelek drugače označiti. V nasprotnem primeru so predvidene globe od 5000 do 50.000 evrov. Nov zakon o varstvo potrošnikov pa bolj jasno opredeljuje tudi obveznost podjetij glede ponujanja popustov. Pri znižanju cen blaga mora biti označena tako prejšnja kot znižana cena. Za prejšnjo ceno pa se šteje najnižja cena, ki jo je podjetje uporabljajo v zadnjih 30 dneh pred znižanjem.

Celotno besedilo ZVPot-1 je objavljeno tukaj. V kolikor bi pa potrebovali pomoč pri tolmačenju tega ali katerega drugega zakona pa se lahko obrnete na naše pravne svetovalce! Za termin plačljivega strokovnega svetovanja se lahko dogovorite na 01/600-1530! Lahko pa povpraševanje pošljete tudi na data@data.si.

Ostanite na tekočem: prijavite se na e-novice!

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja