Informiranje potrošnikov je določeno po 18. in 130. členu Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1). Ta zakon določa, katere informacije podjetja morajo na jasen in točen način deliti s potrošnikom preden le-ta podpiše kakršno koli pogodbo. Kaj pa spada med te ključne informacije in kdaj jih morajo podjetja deliti? Ste v procesu ustanovitve podjetja? Potrebujete pravno pomoč pri razumevanju poslovne zakonodaje? Pokličite nas na 01 600 15 30 ali nam pišite na [email protected] in se posvetujte s pravnimi svetovalci podjetja DATA.
Informiranje potrošnikov – kaj morajo potrošniki vedeti?
Informiranje potrošnikov po Zakonu o varstvu potrošnikov pomeni, da morajo stranke podjetij biti popolnoma seznanjene z določenimi ključnimi informacijami pred podpisom sam pogodbe oz. začetkom poslovnega razmerja. Med drugim morajo potrošniki vedeti:
- glavne značilnosti blaga, storitve ali digitalne vsebine v obsegu, ki ustreza nosilcu podatkov in blagu, storitvi ali digitalni vsebini;
- firmo, naslov sedeža podjetja in telefonsko številko podjetja, kadar je ta na voljo;
- ceno blaga, storitve ali digitalne vsebine, vključno z davki, ali način izračuna cene, če je zaradi narave blaga, storitve ali digitalne vsebine ni mogoče izračunati vnaprej;
- informacije o morebitnih dodatnih stroških prevoza, dostave ali pošiljanja ali opozorilo, da taki stroški lahko nastanejo, če jih ni mogoče vnaprej izračunati.
Preostale zahteve za informiranje potrošnikov, ki so navedeni v 18. členu Zakona o varstvu potrošnikov lahko najdete tukaj.
Informiranje potrošnikov – kako je s predhodnimi informacijami?
Informiranje potrošnikov poleg 18. člena Zakona o varstvu potrošnikov ureja tudi 130. člen. Ta se osredotoča na predhodne informacije. V primeru pogodb sklenjenih na daljavo oz. zunaj poslovnih prostorov, mora potrošnik prejeti vse potrebne informacije o tem, kako lahko opravlja posle s podjetjem z razdalje. To pomeni, da mora potrošnik vedeti:
- telefonsko številko podjetja in elektronski naslov;
- podrobnosti alternativnega sredstva spletnega komuniciranja, če ga podjetje omogoča;
- stroških komunikacijskega sredstva.
Hkrati pa mora biti potrošnik tudi obveščen o vseh podatkih, ki so povezani z postopkom, pogojih in rokih za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe. Ostale pogoje 130. člena Zakona o varstvu potrošnikov lahko najdete tukaj.
Razmišljajte o ustanavljanju podjetja? Za termin registracije nas pokličite na 01 600 15 30 ali nam pišite na [email protected].
Deli na FacebookuDeli na Twitterju