Go to Top

Bonitete za zaposlene višajo dohodnino

Bonitete so vse ugodnosti (proizvodi, storitve ali druge ugodnosti v naravi), ki jih delodajalec ali druga oseba v zvezi z zaposlitvijo zagotovi delojemalcu. Pozor: velja tudi, če boniteto zagotovi družinskemu članu zaposlenega.

Najbolj znane bonitete, ki jih delodajalci pogosto nudijo zaposlenim, so uporaba osebnega vozila v zasebne namene. Boniteta se zaposlenemu obračunava samo, če uporablja avtomobil tudi v zasebne namene. V davčno osnovo – v bruto plačo – zaposlenega se vsak mesec uporabe prišteva 1,5 odstotka vrednosti avtomobila. To velja, če delodajalec zaposlenemu ne plačuje goriva. Če mu plača tudi stroške goriva, se ta odstotek poviša  na 1,875 odstotka vrednosti avtomobila.

boniteteKot osnova za izračun bonitete za zaposlenega za uporabo službenega avtomobila se prvo leto šteje nabavna vrednost vozila. Torej vrednost, ki jo je ob nakupu plačalo podjetje. Osnova za izračun bonitete je dejanska nakupna cena, skupaj z davkom na dodano vrednost.  V drugem, tretjem in četrtem letu po nakupu rabljenega ali novega vozila se vrednost vsako leto zniža za 15 odstotkov.  V petem, šestem, sedmem in osmem letu pa vsako leto še po deset odstotkov. V vseh naslednjih letih ostane osnova za obračun bonitete desetina nabavne vrednosti avtomobila. Davčna osnova je za polovico nižja, če zaposleni mesečno zasebno prevozi manj kot 500 kilometrov.

Pozor: če zaposleni uporablja vozilo za službene in zasebne namene, mora voditi evidenco o prevoženih kilometrih in vestno ločevati službene poti od zasebnih. Pri tem je potrebno dosledno in podrobno izpolnjevati ustrezno dokumentacijo, predvsem potne naloge. Potni nalogi so denimo pogoj za izplačilo stroškov. O tem in še o številnih drugih temah vas strokovno poučimo na izobraževanju Abeceda poslovanja.

Bonitete višajo dohodnino

Bonitete, ki izhajajo iz delovnega razmerja, se davčno obravnavajo enako kot dohodki iz delovnega razmerja. Torej povečujejo bruto dohodek zaposlenega in to pomeni višjo dohodnino. Kako so bonitete vplivale na vašo dohodnino za leto 2017, preverite z našim kalkulatorjem za izračun dohodnine. Računovodja pa bo moral biti pozoren na obračun amortizacije vozila.

Zapleteno? Ne, če ima vaše podjetje dobrega računovodjo. Kako pravilno obračunavati bonitete in nabavljati poslovna sredstva tako, da bo za vaše podjetje kar najbolj ugodno? To vam lahko svetujejo naši računovodski in davčni svetovalci.

Primer: podjetje za zaposlenega kupi pet let star avtomobil in zanj odšteje 10.000 evrov (z davkom). Plačalo mu bo tudi stroške goriva, v zasebne namene pa bo opravil manj kot 500 kilometrov na mesec. Pot v službo se šteje med poti, opravljene v službene namene, zaradi uporabe službenega avtomobila pa mu zato ne pripada nadomestilo stroškov za prevoz na delovno mesto. Prvo leto bo njegova davčna osnova vsak mesec višja za 93,75 evra, drugo leto vsak mesec za 79,69 evra in tretje leto za 65,62 evra. Če bo isti avtomobil vozil tudi, ko bo v lasti podjetja že več kot devet let, bo njegova davčna osnova vsak mesec višja le še 9,38 evra.

Bonitete so tudi izobraževanja

Ostale bonitete, kot jih določa Zakon o delovnih razmerjih, so:

nastanitev (tudi koriščenje počitniških zmogljivosti delodajalca);
posojilo brez obresti ali z obrestno mero, ki je nižja od tržne;
popust pri prodaji blaga in storitev;
izobraževanje delojemalca ali njegovega družinskega člana;
zavarovalne premije in podobna plačila;
darila, ki jih zagotovi delodajalec na podlagi ali zaradi zaposlitve nekdanjemu, sedanjemu ali bodočemu delojemalcu ali njegovemu družinskemu članu;
• pravica delojemalcev do nakupa delnic.

Med bonitete šteje denimo tudi plačilo delodajalca za rekreacijo (recimo mesečna karta za fitnes). Med bonitete se v nekaterih primerih uvršča tudi plačilo cepljenja proti gripi s strani delodajalca.

Ste razočarani nad pogoji svoje trenutne zaposlitve? Vas mika samozaposlitev, pa potrebujete nekoliko pomoči pri oblikovanju svoje poslovne ideje?

Finančne in organizacijske prednosti ter slabosti samozaposlitve.

Preden vaša poslovna ideja zaživi, se morate odločiti, kakšno obliko podjetja boste registrirali. Postopek ustanovitve podjetja lahko hitro, enostavno in brezplačno opravite na naši VEM točki.  Naši izkušeni referenti vas bodo vodili skozi aplikacijo e-VEM in sproti poskrbeli, da bodo vse stvari ustrezno izpolnjene in morebitna vprašanja razjasnjena. Pomagali vam bodo tudi pri odločitvi, ali ustanoviti s. p. ali d.o.o.

Za hitro, brezplačno in enostavno registracijo podjetja pri nas si torej rezervirajte termin na naslovu data@data.si ali nas pokličite na telefonsko številko 01 6001 530.

Komentarjev (2)

  • Primož 18. Junija 2018 - 9:37 Odgovori

    Pozdravljeni!

    Zanima me kako komentirate oz. tole:
    “Pot v službo se šteje med poti, opravljene v službene namene, zaradi uporabe službenega avtomobila pa mu zato ne pripada nadomestilo stroškov za prevoz na delovno mesto.”

    Recimo več virov piše o tem, da je pot v službo privat vožnja.

    https://mladipodjetnik.si/novice-in-dogodki/novice/odgovor-strokovnjaka-uporaba-sluzbenega-vozila-v-privatne-namene
    http://www.znajdise.net/index.php/59-clanki/129-sluzbeni-avto-bonitera

    • Data, d.o.o. 21. Junija 2018 - 9:06 Odgovori

      Spoštovani g. Sevčnikar, hvala za vprašanje. Prevoz na delo in domov se obravnava kot privatna uporaba službenega vozila. Če podjetje sprejme odločitev, da ne bo plačevalo goriva za privatno rabo vozila, zaposlenemu pripadajo tudi povračila stroškov prevoza na delo in iz dela, ki se mu lahko neobdavčeno izplačajo do višine, kot jo določa Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja. Lep pozdrav, Data d.o.o.

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja