Ste kdaj kupili določen turistični aranžma, vendar s storitvijo niste bili zadovoljni, saj ta ni vključevala obljubljenega? Na nepravilnosti mora potrošnik že takoj na kraju letovanja opozoriti izvajalca storitve, organizatorja oziroma prodajalca ali lokalnega predstavnika organizatorja oziroma prodajalca, če ta obstaja, da bo kasneje lahko uveljavljal zahtevke. Potrošnik pa se mora organizatorju potovanja oziroma prodajalcu pritožiti pisno, najkasneje pa v dveh mesecih po končanem potovanju, pišejo na Tržnem inšpektoratu RS (Tirs).
izobraževanje
Podjetniki med zakoni in inšpektorati
Potrošniki, poznate svoje pravice in dolžnosti? Podjetniki, kaj pa vi? Poznate ves drobni tisk, ki se skriva za zakonodajo, pomembno za vaš posel?
Več informacijSte nezadovoljni s turističnim aranžmajem?
Področje turističnih aranžmajev urejata Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) in Zakon o spodbujanju razvoja turizma (ZSRT).
Glede napak, ki se pojavijo v neskladju s ponudbo, ki jo zajema turistični aranžma in se pojavijo med izvajanjem pogodbe, torej na kraju samem in le-te tudi niso odpravljene na kraju samem, ZVPot določa, da lahko potrošnik zaradi nepopolno ali nekakovostno opravljenih storitev uveljavlja sorazmerno znižanje cene po končanem potovanju, pišejo na Tirsu.
Če sta obseg ali kakovost opravljenih storitev bistveno odstopala od obsega ali kakovosti storitev, ki sta bila določena v potrdilu ali pogodbi o potovanju, je potrošnik upravičen do vračila vsega vplačanega zneska. V obeh primerih se mora, kot že navedeno, potrošnik organizatorju potovanja oziroma prodajalcu pritožiti pisno v dveh mesecih po končanem potovanju.
Ste kdaj kupili turistični aranžma, vendar s storitvijo niste bili zadovoljni? Opozorite jih takoj!
V kolikor obstoji spor o napaki ali nepravilnosti pri opravljeni storitvi, inšpektor ne more z odločbo naložiti podjetju, da ugodi potrošnikovemu zahtevku, zato lahko svoj zahtevek uveljavlja zgolj preko sodišča.
Pred sklenitvijo pogodbe preberite splošne pogoje agencije!
Prav je, da potrošniki pred sklenitvijo pogodbe, preberejo tudi splošne pogoje turistične agencije, ki morajo potrošnika informirati o vseh zakonsko določenih pravicah in obveznostih tako podjetja kot tudi potrošnika. Prav tako se morajo zavedati, da lokalne kategorije posameznih držav ni mogoče primerjati med seboj in da npr. 4 zvezdice za hotel v Sloveniji in za hotel v neki drugi državi niso kompatibilne. O kategorizaciji smo pisali v Kategorizacija nastanitvenih obratov: zvezdice in jabolka.
Katalogi ne smejo vsebovati zavajajočih informacij
Glede same predstavitve v katalogih, prospektih ter drugem reklamnem in informativnem gradivu, ki se nanašajo na turistične aranžmaje, ceno ali kakršne koli pogodbene pogoje turističnih aranžmajev in jih organizator potovanja ali prodajalec posreduje potrošniku, velja, da ti ne smejo vsebovati neresničnih ali zavajajočih informacij. Med drugim to velja tudi za vrsto in kraj nastanitve, lokacijo, turistično kategorijo, ki jo priznava država, v kateri se nudi storitev, stopnjo kakovosti nastanitve in njenih glavnih značilnosti.
Morda vas zanima tudi:
- Sanjate o tem, da bi imeli turistično agencijo?
- Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma: trimilijardni obeti ministrstva
- Lani je državo obiskalo okoli 4 milijonov turistov, tujci v Sloveniji pa odpirajo tudi podjetja
- Poslovni subjekti, če ponujate napise v tujem jeziku, uporabite najprej slovenskega
Tudi poleti se lahko lotite ustanovitve podjetja! Registracija podjetja na VEM točki DATA je brezplačna, hitra in enostavna. Svoj termin si lahko zagotovite na [email protected] ali na telefonu 01 600 1530.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju