Akt o računovodstvu predstavlja temeljni pravilnik, ki ureja računovodske postopke in prakse v Sloveniji. Oblikovanje akta o računovodstvu je proces, ki zahteva skrbno načrtovanje in upoštevanje veljavne zakonodaje ter računovodskih standardov. Akt služi kot temelj za organizacijo in vodenje računovodstva, bodisi v javnem bodisi v zasebnem sektorju. Potrebujete pomoč pri pripravi akta o računovodstvu? Kontaktirajte naše izkušene pravne strokovnjake. Med drugim vas želimo spomniti tudi, da mora biti akt sprejet tudi v primeru, da za vaše računovodstvo skrbi zunanji računovodski servis. Za vse dodatne informacije nas kontaktirajte na 01 600 15 30 ali pišite na data@data.si.
Akt o računovodstvu – zakonodajna podlaga
Oblikuje se na podlagi Zakona o računovodstvu (ZR) in Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1). Navedena zakona določata osnovna načela in zahteve, ki jih morajo upoštevati podjetja in proračunski uporabniki pri vodenju računovodstva.
Uporabite naš kalkulator za izračun plače!

Usklajevanje s standardi
Akt o računovodstvu mora biti usklajen z vsakokrat veljavnimi Slovenskimi računovodskimi standardi (SRS), ki jih sprejema Slovenski inštitut za revizijo. Ti standardi zagotavljajo doslednost in zanesljivost računovodskih izkazov.
Koliko znaša kilometrina za 2025
Akt o računovodstvu – vsebina pravilnika
Vsebina akta običajno vključuje:
- Organizacijo delovanja računovodske službe.
- Določitev odgovornih oseb za posamezne računovodske postopke.
- Opredelitev knjigovodskih listin in poslovnih knjig.
- Postopke za popis sredstev in obveznosti.
- Pogoje za pripravo letnih poročil.
Izračunajte si dnevnice za 2025
Sprejem in implementacija
Akt o računovodstvu mora biti sprejet na ustrezni ravni (npr. upravni odbor ali vodstvo podjetja) in implementiran v praksi. To vključuje usposabljanje zaposlenih ter vzpostavitev sistemov za spremljanje skladnosti s pravilnikom.
Potrebujete izkušen računovodski servis?
Redne revizije
Akt o računovodstvu je potrebno redno pregledovati in posodabljati, da se zagotovi skladnost z morebitnimi spremembami v zakonodaji ali v računovodskih standardih.
Sprejet akt je ključen za učinkovito upravljanje finančnih virov in zagotavljanje transparentnosti poslovanja. Skladnost s predpisi ne le izboljšuje kakovost finančnih poročil, temveč tudi krepi zaupanje vseh deležnikov v poslovanje organizacije.
Tudi vi razmišljati o podjetniški poti? Razmišljate o ustanovitvi podjetja? Razmišljate o tem katero obliko podjetja odpreti? Tudi pri nas lahko opravite registracijo s.p. ali d.o.o.. Kontaktirajte nas na 01 600 15 30 ali pišite na data@data.si.





