Go to Top

Spletni nakupi – kakšne so pravice kupcev?

Spletni nakupi so v zadnjih letih postali zelo razširjen način nakupovanja različnih dobrin

Spletni nakupi so sicer varen, udoben in včasih tudi cenejši način nakupovanja. Vendar pa moramo biti kupci seznanjeni s svojimi pravicami pri takšni obliki potrošnje. Svoje obveznosti pa morajo izpolnjevati tudi trgovci.

Izračunajte si plačo!

Podatki o prodajalcu in splošni pogoji

Potrebujete davčno svetovanje? Rezervirajte si termin na 01 600 1530 in zahtevajte ponudbo

Sabina Dimnik, DataSabina Dimnik, Data

Ker so spletni nakupi opravljeni na daljavo, kupci nimamo neposrednega stika s prodajalcem. Preden se odločimo za nakup v eni izmed številnih domačih ali tujih spletnih prodajaln, je zato pomembno, da najprej preverimo, kdo je trgovec oziroma prodajalec.

Kupec mora biti seznanjen, s kom sklepa pogodbo. Zato vedno preverimo, ali so podatki prodajalca objavljeni na spletni strani. Objavljeni morajo biti ime oziroma firma prodajalca, naslov in kontaktni podatki.

KJE BOMO LAHKO KORISTILI 100€ TURISTIČNIH BONOV?

Spletni nakupi – Splošni pogoji poslovanja

Pred odločitvijo za spletni nakup preverimo tudi ali so na spletni strani objavljeni splošni pogoji poslovanja spletnega trgovca. Ti morajo namreč vsebovati vse informacije glede prodajalca, pogojev nakupa in pravic kupcev.

Kdaj je s.p. lahko normiranec?

pravno svetovanje

Spletni nakupi in pravica do informacij

Kupcem morajo biti na spletni strani prodajalca na voljo vsaj naslednje informacije:

  • ime oziroma firma ter sedež prodajalca, kontaktni podatki (telefon in elektronski naslov), naslov, kjer podjetje posluje;
  • bistvene značilnosti blaga oziroma storitev, ki so na prodaj;
  • cena blaga oziroma storitve (vključno z davki);
  • morebitni stroški dostave, prevoza;
  • pogoji plačila in dostave ter rok dostave;
  • seznanitev s pravico do odstopa od pogodbe in odgovornostjo za stvarne napake.

Dohodninski razredi od 2022

Spletni nakupi in pravica kupcev do odstopa od pogodbe

Pravice kupcev podrobneje določajo Zakon o varstvu potrošnikov in področne direktive EU. Ena izmed bistvenih pravic kupcev pri spletnem nakupovanju je pravica do odstopa od pogodbe. O tej pravici morajo biti kupci jasno obveščeni.

Spletni nakupi kupcem ne omogočajo predhodnega pregleda blaga, kot je to običajno v fizični trgovini. Zato imajo kupci pravico v 14 dneh od prejema blaga odstopiti od pogodbe. Pri tem tudi ni potrebno navajati razloga za odstop. Če kupec o tej pravici ni ustrezno obveščen, je rok za odstop podaljšan na 1 leto.

Kupec, ki od pogodbe odstopi, mora seveda prodajalcu blago vrniti, ta pa je kupcu dolžan vrniti prejeto plačilo. Kupec ima seveda pravico odstopiti od pogodbe tudi, če kupljenega blaga sploh ne prejme. Če ni dogovorjeno drugače, mora kupec blago prejeti v 30 dneh po sklenitvi pogodbe. Le s poznavanjem teh pravil, bodo spletni nakupi varni.

Preberite tudi: Regres za upokojence 2021

Spletni nakupi – sklenitev pogodbe

Po opravljenem nakupu v spletni trgovini mora prodajalec kupcu pisno potrditi, da je pogodba sklenjena. Kupcu mora zagotoviti tudi informacije glede roka in postopka morebitnega odstopa od pogodbe.  Prodajalec je dolžan kupca tudi izrecno seznaniti, da v primeru odstopa sam krije stroške vračila (če jih ne krije prodajalec).

Želim se prijaviti na e-novice

Plačilo blaga ali storitev

Da bodo spletni nakupi varni, za plačevanje blaga ali storitev uporabljajmo samo varna plačilna sredstva. Najpogosteje so to kreditne kartice in spletni plačilni sistemi, ki delujejo kot posredniki pri plačevanju (npr. Paypal).

V primeru zaznanih kršitev pravic potrošnikov pri spletnem nakupovanju, se ti lahko obrnejo tudi na Tržni inšpektorat ali pa poiščejo nasvet pri pravnem strokovnjaku.

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja