Spletni nakupi so za potrošnika udobni, izbira izdelkov oz. storitev pa je pestra. A kupci, pa tudi trgovci, v povprečju še niso dovolj osveščeni glede pravic, ki jih ima posameznik pri spletnem nakupovanju. Več o tem v nadaljevanju.
Mimogrede, spletna trgovina v zadnjem obdobju doživlja pravi razcvet. Če bi se s to dejavnostjo ukvarjali tudi vi, ustanovite s.p. ali d.o.o. pri nas na Dati! Pokličite nas na 01/600-1530 ali pa nam pišite na [email protected] za dodatne informacije.
Na kaj je potrebno biti pozoren pri spletnem nakupu?
Spletni nakupi so lahko v določeni meri rizični, če jih kupec ne opravi dovolj pozorno. Pred nakupom si je treba vzeti čas in se prepričati, ali je spletna stran verodostojna. S tem se izognemo kasnejši finančni škodi. Lažne spletne trgovine so zasnovane po podobnih principih: izdelki priznanih blagovnih znamk so na voljo po izjemno nizkih cenah, dostava je brezplačna po vsem svetu, vsi artikli so na zalogi … Ni pa nobenih podatkov o samem podjetju, ki stoji za trgovino. To utegne biti znak za alarm in tudi razlog, da se nakupu preko te spletne strani velja izogniti.
Brezplačno registrirajte podjetje
Do katerih informacij je kupec upravičen pri spletnem nakupu:
Kupec je s strani prodajalca upravičen dobiti naslednje informacije:
- ime podjetja, sedež, kontaktni podatek;
- glavne značilnosti blaga ali storitve;
- končna cena blaga ali storitve (z DDV);
- stroški dostave;
- plačilni pogoji;
- informacije o pravici do odstopa od pogodbe in morebitnih izjemah;
- informacije o odgovornosti za stvarne napake.
Ob tem dodajamo, da se mora potrošnik z oddajo naročila izrecno strinjati. Če prodajalec tega ne omogoča, kupca pogodba oz. naročilo ne zavezuje! Priporočljivo je, da kupec pred spletnim nakupom shrani splošne pogoje poslovanja (predvsem glede vračila oz. odstopa od pogodbe), da se ti ne bi vmes spremenili. Pomemben je tudi drobni tisk!
Pravica do odstopa
Potrošnik ima pravico, da v roku 14 dni od dostave blaga odstopi od pogodbe. Za odstop od pogodbe kupcu ni treba navajati razloga. Blago lahko vrne in trgovec mu mora povrniti kupnino. Edini strošek, ki ga kupec v tem primeru krije, je plačilo poštnine, če to prodajalec izrecno navede v splošnih pogojih poslovanja.
Kilometrina – kakšni so zneski?
Spletni nakupi in zakonodaja
Spletni nakupi in pravice kupca so v Sloveniji podrobneje urejeni v Zakonu o varstvu potrošnikov in Obligacijskem zakoniku, ki sicer urejata varstvo potrošnikov v primeru spletnih nakupov.
Če imate glede obligacijskega, gospodarskega ali delovnega prava kakšna vprašanja, vam jih pomagajo razjasniti naši pravni svetovalci. Za ponudbo plačljivega posveta smo vam na voljo na 01/600-1530 in na [email protected].