Spletni nakupi so za potrošnika udobni, izbira izdelkov oz. storitev pa je pestra. Vendar kupci in tudi trgovci večinoma niso dovolj osveščeni glede pravic, ki jih ima posameznik pri spletnem nakupovanju. Mimogrede, spletna trgovina v zadnjem obdobju doživlja pravi razcvet. Razmišljate, da bi se s to dejavnostjo ukvarjali tudi vi? Na DATA točki lahko ustanovite s.p. ali d.o.o. Za dodatne informacije nas pokličite na 01/600 15 30 ali nam pišite na data@data.si.
Na kaj je potrebno biti pozoren pri spletnem nakupu?
Spletni nakupi so lahko do določene mere rizični, v primeru, da jih kupec ne opravi dovolj pozorno. Pred nakupom si je treba vzeti čas in se prepričati, ali je spletna stran verodostojna. S tem se izognemo kasnejši finančni škodi. Lažne spletne trgovine so zasnovane po podobnih principih: izdelki priznanih blagovnih znamk so na voljo po izjemno nizkih cenah, dostava je brezplačna po vsem svetu, vsi artikli so vedno na zalogi … Hkrati pa ni nobenih podatkov o samem podjetju, ki je upravitelj spletne trgovine. To je lahko znak za alarm in tudi razlog, da se nakupu preko te spletne strani bolje izogniti.
Brezplačno registrirajte d.o.o.
Do katerih informacij je kupec upravičen pri spletnem nakupu:
Kupec je s strani prodajalca upravičen dobiti naslednje informacije:
- ime podjetja, sedež, kontaktni podatek;
- glavne značilnosti blaga ali storitve;
- končna cena blaga ali storitve (z DDV);
- stroški dostave;
- plačilni pogoji;
- informacije o pravici do odstopa od pogodbe in morebitnih izjemah;
- informacije o odgovornosti za stvarne napake.
Ob tem dodajamo, da se mora potrošnik z oddajo naročila izrecno strinjati. Če prodajalec tega ne omogoča, kupca pogodba oz. naročilo ne zavezuje! Priporočljivo je, da kupec pred spletnim nakupom shrani splošne pogoje poslovanja (predvsem glede vračila oz. odstopa od pogodbe), da se ti ne bi vmes spremenili. Pomembno je prebrati tudi drobni tisk!
Pravica do odstopa
Potrošnik ima pravico, da v roku 14 dni od dostave blaga odstopi od pogodbe. Za odstop od pogodbe kupcu ni treba navajati razloga. Blago lahko vrne in trgovec mu mora povrniti kupnino. Edini strošek, ki ga kupec v tem primeru krije, je plačilo poštnine, če to prodajalec izrecno navede v splošnih pogojih poslovanja.
Spletni nakupi in zakonodaja
Spletni nakupi in pravice kupca so v Sloveniji podrobneje urejeni v Zakonu o varstvu potrošnikov in Obligacijskem zakoniku, ki sicer urejata varstvo potrošnikov v primeru spletnih nakupov.
Če imate glede obligacijskega, gospodarskega ali delovnega prava kakšna vprašanja, vam jih pomagajo razjasniti naši pravni svetovalci. Za ponudbo plačljivega posveta smo vam na voljo na 01/600 15 30 in na data@data.si.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju