Knjigovodstvo v trgovini zna biti težavno, saj je potrebno zadovoljiti tako potrebe in interese podjetja (lastnikov) kot na drugi strani zakonodaje. Pravila kako pravilno zastaviti knjigovodstvo v trgovini so zapisana tako v Slovenskih računovodskih standardih (SRS) kot v Zakonu o trgovini. Prav tako pa niso nezanemarljiva davčna pravila zapisana v Zakonu o davku na dodano vrednost, Zakonu o dohodnini in Zakonu o davku od dohodkov pravnih oseb.
PODJETNIŠKA IZOBRAŽEVANJA NA DATI
Ste ravno odprli lastno trgovino in iščete zanesljiv računovodski servis? Se še odločate za registracijo podjetja? Vabimo vas, da se udeležite brezplačnega webinarja: “Skupinsko svetovanje pred registracijo podjetja“! Naši podjetniški svetovalci bodo zagotovo znali odgovoriti na vaša vprašanja.
Pozor – normiranci in knjigovodstvo v trgovini
Potrebujete zanesljiv računovodski servis
Sabina Dimnik, Data
Kaj predpisujeta Trgovinski zakon in SRS? Podatki o blagu se morajo shranjevati. To velja za blago od trenutka nabave s pripadajočimi dokumenti, do morebitnih sprememb cen, kot do prodaje ali morda odpisa, uničenja.
Vas zanima kako odpreti s.p. ali d.o.o.?
Oblika evidenc ni predpisana, predpisana pa je vsebina. Programska oprema slovenskih proizvajalcev za vodenje trgovinskih evidenc je seveda usklajena s slovensko zakonodajo, zato pa morajo trgovci biti bolj pozorni pri tujih proizvajalcih, ki po navadi znotraj spletnih aplikacij, trgovin nudijo tudi pred nastavljene oblike za izdajo računov, vodenje zalog itd. Lahko si trgovec organizira tudi ročno knjigovodstvo v trgovini. To lahko stori preko npr. excela, vendar je to v primeru večjega števila izdelkov ne obvladljivo.
Večina večjih trgovcev ima knjigovodstvo v trgovini urejeno tako, da je povezano tudi z ostalim poslovnim sistemom. S slednjim imajo povezano celotno poslovanje podjetja od prejema blaga, prejema dokumentov, do knjiženje tako v trgovinske evidence kot poslovne in davčne knjige ter prodajo in arhiviranje.
Zunanje računovodstvo in knjigovodstvo v trgovini
Manjša podjetja, ki se poslužujejo outsoursinga, torej zunanjih partnerjev za računovodstvo, imajo znotraj organizirano knjigovodstvo v trgovini za vodenje zalog in izdajo računov, ter davčno potrjevanje le-teh (po potrebi), nato pa podatke v elektronski obliki izvozijo ter pošljejo svojemu računovodstvu, ki jih finančno obdela (knjiži v poslovne in davčne knjige) in pripravlja potrebna poročila. Seveda mora trgovec posredovati tudi podatke o morebitnih odpisih, uničenjih ipd, ki vplivajo na stanje zalog.
Trgovci morajo najmanj enkrat letno opraviti inventuro, popis blaga, s katerim se ugotovi dejansko stanje zalog in takrat se tudi opravijo uskladitve tako v knjigovodstvu v trgovini kot v poslovnih in davčnih knjigah.
MINIMALNI in MAKSIMALNI ZNESEK ZA MALICO
Potrebujete pravni nasvet? Pokličite naše pravnike na telefon 01 6001 528 ali jim pišite na [email protected].
Deli na FacebookuDeli na Twitterju