Novodobna pisarna dandanes je svetla in prostorna. V njej prostori dihajo, vzdušje deluje sproščeno. Na mizah so pripomočki sodobne tehnologije, kablov ne manjka, internetna povezava je dostopna praktično tudi s strehe. Poznate smernice, kako naj bi naše pisarne izgledale čez pet let?
izobraževanje
Do enostavnega poslovnega načrta že v 4 urah
Imate razdelano podjetniško idejo in jasno opredeljen izdelek ali storitev? Potem je čas, da jo spravite na papir!
Več informacijPisarne večjih, predvsem medijskih in oglaševalskih hiš, so prehodne in odprte. Pravzaprav ne gre za več malih pisarn, temveč za eno veliko pisarno, razdeljeno na manjše kocke, mize, ki so pregrajene s stenami – ali pa tudi ne. Novodobne oziroma sodobne pisarne težijo k temu, da so sodelavci zaradi lažje komunikacije in predvsem sodelovanja med seboj povezani. Oddelki ne morejo eden brez drugega in le timsko delo vseh vpletenih prinese želen rezultat, nek skupek vsega “po malem” , ki naj bi gradilo celoto. Celostno podobo podjetja in seveda, njegove produkte.
Bi imeli tobogan sredi pisarne?
Četudi smo dandanes že vsi slišali za to, da imajo, predvsem čez lužo, ciljamo na tiste velike multinacionalke, na delovnem mestu praktično vse – od dobro založenih kopalnic, počivalnikov, sobe za sproščanje, kjer ne manjkajo tobogani, vrče za boksanje, kakšna fitnes naprava, ne moremo pa, seveda, niti mimo ogromnih količin zastonj kave in drugih priboljškov, ki so kakopak zdravi in spodbujajo zdravo delovno okolje, pa vendar strokovnjaki pravijo, da bodo pisarne že čez okoli pet let izgledale drugače.
Novodobna pisarna: zeleno in udobno
Napovedi namreč kažejo, da bomo čez pet leto veliko dela opravili preko telefona, preko aplikacij. Nastavili si bomo temperaturo zraka, ki nam prija, uravnavali svetlobo, si nastavili glasbo, ki nas bo spodbujala k produktivnosti. Pravijo celo, da bodo pisarne čez nekaj let izgledale popolnoma drugače, kot jih poznamo danes. Delalo naj bi se na “pametnih” gradnjah in prostorih, zelenih, odprtih, obnovljivih. Tudi sami delavci, kot nasploh življenje, naj bi postalo še bolj komfortno in prilagojeno ljudem, ne glede na to, če gre za zaposlene, potrošnike, hotelske goste ali paciente v zdravstveni ustanovi.
Delo bo postalo bolj fleksibilno in povezano z zasebnim življenjem, več na bi bilo zunanjih sodelavcev, t. i. »freelancerjev« (pišejo, da ne bo nič čudnega, če boste v službi vsak dan srečali kakšnega novega sodelavca). Prostori bodo dobili povsem novo podobo, tudi takšnih, brez ljudi, saj naj bi še več stvari počeli elektronsko, za kar naj fizična prisotnost ne bi bila več potrebna.
Novodobna pisarna dandanes je svetla in prostorna. Kako pa naj bi naše pisarne izgledale čez pet let?
Novodobna pisarna: 5 let kasneje
Bodo pa dali delodajalci več poudarka na to, da se delavec med službo dobro počuti in da je obdan s stvarmi, ki jih ima doma, kar v službi. Kopalnico s pripomočki za higieno, sobo za počitek, četudi sta v njem le malo zelenja in žuborečega umetnega slapa. Pisarne oziroma delovna okolja naj bi postala bolj “uravnovešena”, naj ne bi težila torej zgolj k delu, temveč tudi k sproščanju na delovnem mestu.
Predlogi, da se to še izboljša, so, da ima vsak zaposleni svoje slušalke, da ko dela, ga okolica ne moti, da je v pisarni čim več naravne svetlobe ter da se svetloba na ekranu regulira, očem prijazna oziroma čim manj svetleča in zbadajoča. Ker sedimo vsaj 8 ur na dan, pridejo v poštev tudi raznorazne interakcje in spodbude, da se delavci med delom čim večkrat pretegnejo in vstanejo, da imajo dobro sedišče ter, ne nazadnje, da se izobražujejo, da ne ostanejo ujeti v nek kalup, temveč da se spodbuja njihovo kreativnost, da se s sodelavci povezujejo preko manjših dogodkov in (službenih) izletov ter iger.
Nič čudnega, da obstaja tudi pisarniška joga. Kaj menite, kako daleč gre še lahko vse skupaj?
Morda vas zanima tudi:
- Kakšno pa je vaše razmerje med delom in zasebnim življenjem?
- Delodajalci, generacija Z vas bo stala več
- Staranje prebivalstva prinaša izzive delodajalcem
- Podjetja, izvajate ukrepe za zagotavljanje varnosti in zdravja na delovnem mestu?
Vir: World Economic Forum, Entrepreneur
Deli na FacebookuDeli na Twitterju