Evropski razpisi se vedno bolj usmerjajo v sofinanciranje projektov, ki so sestavljeni iz partnerskih organizacij in različnih držav. Prijave, ki zagotavljajo večjo geografsko pokritost ozemlja Evropske Unije, imajo zato več možnosti za sofinanciranje. Evropski razpisi na ta način spodbujajo sodelovanje, učenje in izmenjavo dobrih praks med partnerji. Evropska komisija poleg tega želi, da se partnerstva ohranijo tudi po zaključku financiranja projekta – zato so bolje ocenjeni tudi tisti projekti, ki znajo dokazati svojo trajnostno naravnanost. Da boste na evropskih razpisih lahko uspešni, pa poleg partnerjev potrebujete dober poslovni načrt in nekaj kakovostnih nasvetov o pridobivanju evropskih sredstev.
Kako najti prave partnerje?
Strokovnjaki svetujejo, da za prijavo izberete tiste partnerje, ki jih dobro poznate in s katerimi ste že uspešno sodelovali. Izvajanje projektov, ki jih financirajo evropski >razpisi, namreč zahteva visoko stopnjo zaupanja in usklajenosti med partnerji. Še posebej to velja za konzorcije, kjer je število partnerjev veliko. Dodatno varovalko pri izbiri partnerjev predstavljajo tudi reference – organizacije in podjetja, ki so že sodelovali pri izvedbi evropskih projektov, so si pri tem pridobili dragocene izkušnje, ki pridejo še kako prav pri prijavah na nove razpise.
Kje iskati partnerje za razpise?
Evropski razpisi predstavljajo dobrodošel vir sofinanciranja projektov, zato je vedno več podjetij in organizacij zainteresiranih za sodelovanje v evropskih projektih. Ena od možnosti, kako najti projektnega partnerja za določeno idejo oziroma razpis, je tako tudi svetovni splet. Evropski razpisi se promovirajo skozi različne platforme, s pomočjo katerih lahko najdete projektne partnerje za skupno prijavo na določen razpis.
Obstajajo splošni iskalniki, kot so npr. Cordis, Ideal-Ist, Up2Europe, pa tudi specifični iskalniki, ki so namenjeni iskanju partnerje za prijavo na točno določen razpis. Primer slednjega je iskalnik za iskanje projektnih partnerjev v okviru programa Interreg Mediterranean. Podjetja in organizacije pa projektne parterje iščejo tudi preko družabnih omrežij, kot je vključevanje v za to namenjene LinkedIn skupine.
Evropski razpisi zahtevajo inovativno idejo
Odlično izbrano partnerstvo pa še ne zagotavlja uspešnosti na razpisu, če projekta ideja ni inovativna in ne dosega pričakovanj razpisnika. Preden začnemo idejo razvijati, je potrebno pregledati, katere podobne ideje na trgu že obstajajo in katere od njih so evropski razpisi že sofinancirali. Naša ideja mora smiselno dopolnjevati že odobrene projekte in dokazati svojo dodano vrednost v okviru programa.
Projektna prijava je neke vrste poslovni načrt
Idejo je potrebno prodati ocenjevalni komisiji, podobno kot mora podjetnik idejo prodati svojim investitorjem in posojilodajalcem. Pri tem si pomaga z izdelavo poslovnega načrta, s katerim dokaže, da je poslovna ideja dobičkonosna in s tem tudi zanimiva za investitorje. Več o tem si lahko preberete tudi v prispevku o dobičkonosnosti ideje. Osnovne informacije o tem, kako se izdela poslovni načrt, lahko izveste na seminarju Kako pripraviti uspešen poslovni načrt?, na delavnici pa lahko poslovni načrt na svojem prenosniku tudi sami napišete.
Tako kot je potrebno investitorjem dokazati, da ste dobro raziskali trg, da imate pravi izdelek, prave kadre in pravo prodajno strategijo, tako tudi evropski razpisi zahtevajo, da imate inovativno idejo, pravo partnerstvo, prave reference in primerne resurse za izvedbo projekta. S tem si povečate možnosti, da bo prijava na razpis odobrena.
Besedilo je pripravil: mag. Dario Berginc, Data d. o. o.