Elektronski naslov podjetja je obvezni podatek, ki ga je potrebno vpisati v AJPES. Zakon o gospodarskih družbah določa, da mora biti elektronski naslov del prijave za vpis v poslovni register. Prek njega poteka tudi uradna komunikacija državnih organov s podjetji, vključno z vročanjem dokumentov.
V nadaljevanju izveste, zakaj je pravilno vpisan elektronski naslov pomemben za vaše poslovanje in kakšne so posledice, če ga nimate. Za brezplačen termin za registracijo s.p. ali d.o.o. na DATA točki nas pokličite na 01 600 15 30 ali nam pišite na data@data.si.
Zakon določa: Brez elektronskega naslova ni popolne registracije podjetja
47. člen Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1) določa, da mora prijava za vpis družbe v sodni/poslovni register vsebovati med drugim tudi elektronski naslov. Tako morajo kapitalske in osebne gospodarske družbe kot tudi gospodarska interesna združenja in podružnice tujih podjetij obvezno vpisati elektronski naslov družbe v Poslovni register Slovenije oz. v AJPES.
Elektronski naslov morajo vpisati novo obstoječe družbe že ob sami registraciji podjetja. Preostali, ki elektronskega naslova še nimajo vpisanega v poslovnem registru, morajo to urediti čim prej. Rok za ureditev vpisa v elektronski register za že obstoječe družbe je potekel že 24. 2. 2022.
Obveznost vpisa elektronskega naslova pa ne velja za samostojne podjetnike.
Elektronski naslov podjetja je pomemben tudi za državne organe
Elektronski naslov podjetja, ki ga je podjetje registriralo v Poslovni register Slovenije je tudi uradni registrirani naslov podjetja, kamor lahko državni organi pošiljajo in navedeni način vročajo uradna pisanja podjetjem. Tako se navedenega načina, poslužujejo različni inšpektorati, saj podjetjem na registrirani poslovni naslov pošiljajo uradna pisanja, s katerim začnejo inšpekcijski postopek.
Ob tem je potrebno dodati, da morajo biti podjetja izredno pazljiva, da ne spregledajo kakšnega sporočila državnih organov, saj so med dokumenti lahko tudi dokumenti, pri katerih je določen rok, na katerega mora podjetje odgovoriti oz. kaj storiti.
Prispevki za popoldanski s.p. 2025
Vročanja uradnih pisanj državnih organov na elektronski naslov
Državnim organom je vročanje vseh uradnih pisanj oz. dokumentov omogočena na elektronski naslov zavezanca (oz. podjetja). Navedena možnost je urejena v Zakonu o splošnem upravnem postopku, kjer v 86. členu določa, da se dokumenti lahko vročijo v elektronski obliki, če ima podjetje v sodnem, poslovnem ali drugem registru prijavljen elektronski naslov.
Dokazovanje vročitve uradnih pisanj (z rokom) preko elektronskega naslova
Ker je dokazovanje o tem, kdaj je bilo uradno pisanje podjetju preko elektronskega naslova dejansko vročeno in s katerim dnem začne teči rok za izpolnitev obveznosti, ki jo določen državni organ v dokumentu določa, skoraj nemogoče, se šteje, da je dokument vročen podjetju na elektronski naslov in da se je podjetje z navedenim dokumentom seznanilo 15. dan po odpremi navedenega pisanja (torej fikcija vročitve).
Kazni (globe) za podjetja, ki nimajo registriranega elektronskega naslova
Skladno s 685. členom ZGD-1 se za prekršek zaradi neprijave elektronskega naslova v poslovni register Slovenije oz. v AJPES kaznuje:
- velika družba z globo od 15.000 do 45.000 EUR;
- srednja družba z globo od 2.500 do 15.000 EUR ter
- mikro družba z globo od 1.000 do 6.000 EUR.
Če razmišljate o registraciji podjetja, se oglasite pri nas na DATA točki. Za termin svetovanja nas pokličite na 01 600 15 30 ali nam pišite na data@data.si.