Go to Top

Izterjava dolgov – kako se z njo soočiti v podjetju?

Izterjava dolgov -roki in ukrepi

Izterjava dolgov je nujen proces podjetij pri upravljanju s tveganji. Začne se, ko je plačilo na kreditni kartici ali posojilu zamujeno. Plačilna nedisciplina lahko negativno vpliva na poslovanje. Predvsem na sposobnost ohranjanja likvidnosti in delovnih mest. Hkrati pa na vlaganja v razvoj in raziskave ter digitalizacijo. Zato je zagotavljanje učinkovitega upravljanja s terjatvami eden izmed najpomembnejših izzivov vsakega podjetja. Še posebej v trenutni situaciji.

Informativni izračun plače

Izterjava dolgov – komu v podjetju zaupati izterjavo?

Potrebujete nasvet? Pošljite povpraševanje!

Sabina Dimnik, DataSabina Dimnik, Data

Izterjava dolgov tako nikakor ne more biti prepuščena sama sebi, še manj, da se z njo sploh ne bi ukvarjali. Zlasti pa ne sme biti zaupana osebam v različnih oddelkih podjetja npr. prodaja, komerciala in računovodstvo, ki zanjo niso usposobljene. Z neučinkovitostjo pri opravljanju tovrstnega dela bodo nastajali dodatni stroški – za višino zapadlih obveznosti, ki pomenijo počasnejši obrat (kapitalskih) sredstev v podjetju.

davčno svetovanje

Likvidnost in insolventnost

Posledice neplačanih računov se tako kažejo v težavah z likvidnostjo in morebiti tudi insolventnostjo. Gotovo pa vplivajo na zmanjšan dobiček družbe. Podatki kažejo, da je v Sloveniji vsak peti račun plačan z zamudo. Dočim je povprečni odobreni rok plačila 39 dni. Plačniki zamujajo še dodatnih 30 dni. To pomeni, da podjetja v Sloveniji lahko čakajo na plačilo računa tudi do 69 dni.

Po pretečeni valuti pogosto tudi pošiljanje opominov in telefonska izterjava dolgov nista dovolj. V kolikor pa se že poslužujete tovrstnih načinov, predlagamo pravniki DATA linearno zvišanje stroškov opominjanja. S tem pri dolžniku vzbudimo hitrejšo reakcijo in tako skušamo preprečiti, da bi terjatev zastarala. Pa vendarle je nekako bolj učinkovito, da postane izterjava dolgov predmet obravnave pristojnih institucij. Denimo sodišč ali izterjevalnih agencij.

Ostanite na tekočem: Prijavite se na e-novice

Preventivni ukrepi

Zamude z izpolnitvijo obveznosti pogodbenih strank vezana na plačilo postajajo prej pravilo kot izjema. Da izterjava dolgov ne bi postala točka dnevnega reda v podjetju, je ob sklepanju posla zelo pomembno poznati lastnosti naših kupcev. V smislu, da preverimo njihovo bonitetno oceno in tako ugotovimo, ali je plačnik discipliniran, kako uspešno posluje, in/ali je sposoben plačevati obveznosti. Te ukrepi so zgolj preventivni, niso pa garancija, da se vam z izterjavo dolgov ne bo potrebno soočiti. Zato bodite nanjo pripravljeni z ustreznim načrtom.

 

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja