Go to Top

Pravice potnikov – je vaš let zamujal?

Vse več ljudi se odloča za potovanje z letalom, ki je v zadnjih letih postalo cenovno bolj dostopno. V zadnjih petih letih se je število letalskih potnikov v Evropski uniji povečalo za 17 odstotkov. Zato so tudi pravice potnikov v letalskem prometu vse bolj aktualna tema.

Včasih pa potovanje z letalom ne poteka po načrtih. Predstavljajte si: let zamuja, vi pa imate v mestu, kamor letite, pomemben poslovni sestanek. Ali pa imate vozovnico za povezovalni let, ki vas na naslednjem letališču seveda ne bo čakal. Tudi če se z letalom odpravljate na dopust, ne boste veseli, če boste prvo noč zaradi zamude leta preživeli v čakalnici na letališču namesto v izbranem (in plačanem) hotelu. Kakšne so torej pravice potnikov v letalskem prometu?

Če potovanje ne poteka, kot je bilo predvideno, imajo potniki določene pravice, ki jih ureja evropska zakonodaja. Pravice potnikov ureja uredba Evropskega parlamenta. Evropski poslanci so namreč sklenili: “Potniki, katerih leti so bili odpovedani, morajo imeti možnost dobiti povrnjene stroške za vozovnice ali ustrezno spremembo poti pod zadovoljivimi pogoji in ustrezno oskrbo med čakanjem na poznejši let.«

Velja za letalske družbe, ki imajo sedež znotraj Evropske unije, pa tudi za letalske družbo, ki sicer nimajo sedeža v Evropski uniji, a let poteka z letališča v EU.

Ste pri svojem poslovanju že iskali odgovore na naslednja vprašanja: Kdaj in kako sestavim potni nalog?

Letite poslovno? Ste za poslovno pot ustrezno izpolnili potni nalog?

Pravice potnikov – dolžnost letalske družbe

Pravice potnikov v letalskem prometu so odvisne od tega, ali je imel vaš let zamudo, je bil odpovedan ali vam je bilo zavrnjeno vkrcanje.

pravice potnikovLetalske družbe morajo v primerih zamude, odpovedi leta ali zavrnitve vkrcanja potnikom zagotoviti:

  • informacije (kakšne so pravice potnikov, informacije o nadaljnjem poteku dogodkov, odpovedih in trajanju zamude),
  • izbiro med povračilom cene vozovnice ali spremembo poti do končnega cilja (v primeru zamude le, če ta traja dlje kot pet ur) in
  • oskrbo (osvežilne pijače, obroke, telefonske klice, elektronska sporočila, tudi nastanitev in prevoz do hotela, če je potrebno).

Naročite se na naše e-novice, da boste med čakanjem na letališču brali zanimive zgodbe in koristne novice iz podjetniškega sveta!

Kdaj vam pripada odškodnina?

V nekaterih primerih lahko potnikom pripada tudi odškodnina. Uredba Evropskega parlamenta določa naslednje odškodnine za odpoved leta:

  • 250 evrov za lete do vključno 1500 kilometrov,
  • 400 evrov za vse lete znotraj Evropske unije nad 1500 kilometrov in za vse druge lete med 1500 in 3500 kilometri,
  • 600 evrov za ostale lete, ki niso zajeti v gornjih dveh točkah.

Odškodnina se zmanjša za 50 %, če prevoznik zagotovi nadomestni let in potnik na končno namembno letališče prispe z manjšo zamudo. Pojem manjše zamude je opredeljen glede na dolžino leta (od dveh do štirih ur).

Uredba v primeru zamude leta izrecno ne predpisuje odškodnine, vendar je Sodišče EU odločilo, da so tudi potniki, katerih let ima zamudo, upravičeni do odškodnine, če zaradi zamude prispejo na končno namembno letališče tri ure ali več po predvidenem prihodu. Višina odškodnine je določena v pavšalnem znesku in je odvisna od dolžine leta:

zamuda na končnem
namembnem letališču
razdaljaodškodnina v €
več kot 3 ureleti do 1500 km250
več kot 3 ureleti znotraj EU
nad 1500 km
in drugi leti med
1500 in 3500 km
400
več kot 3 uredrugi leti
nad 3500 km
600

Uredba pa poudarja tudi pravico do oskrbe – letalska družba mora v primeru zamude ali odpovedi leta potnikom brezplačno ponuditi:

  • obroke hrane in osvežilne napitke, primerne čakalnemu času;
  • hotelsko nastanitev (ko je prenočitev čez noč ali več noči nujna, ali ko je nujen daljši postanek, kakor ga je potnik načrtoval;
  • prevoz med letališčem in krajem nastanitve (hotel ali drugo).

Potnikom mora tudi ponuditi, da brezplačno opravijo dva telefonska klica, pošljejo dve sporočili po teleksu ali faksu ali elektronski pošti.

Finančne in organizacijske prednosti ter slabosti samozaposlitve.

Med potovanjem, ko so naše misli z rednega vsakodnevnega poslovnega ritma preusmerjene drugam, se nam pogosto utrne dobra poslovna ideja. Je vaša zrela za samozaposlitev? Na brezplačnem seminarju boste dobili informacije o prednostih in slabostih samozaposlitve. Na VEM točki Data pa lahko hitro in brezplačno registrirate s.p. ali d.o.o.

Pritožba zaradi kršitve pravic

Letalski prevoznik mora potnikom, katerih let je bil odpovedan ali jim je bilo zavrnjeno vkrcanje, posredovati pisno obvestilo o pravilih za odškodnino in glede pomoči, do katere so po zakonodaji Evropske unije upravičeni. Enako obvestilo mora posredovati vsakemu potniku, ki je prizadet zaradi najmanj dvourne zamude leta. Poleg tega mora prevoznik potnikom posredovati tudi podatke za vzpostavitev stikov s pristojnim nacionalnim organom, pri katerih lahko vložijo pritožbo, če menijo, da so bile njihove pravice kršene.

Potnik vloži pritožbo pri pristojnem organu v državi članici, na letališču katere je prišlo do kršitve pravil. Pozor: roki za vložitev pritožbe se med državami razlikujejo. V Sloveniji velja splošni zastaralni rok (5 let), na Irskem celo šest let, v Italiji dve leti, v Belgiji pa samo 1 leto.

Uveljavite svoje pravice s pomočjo pravnika

Žal potniki v praksi pogosto ugotavljajo, da letalski prevozniki ne upoštevajo vedno vseh naštetih pravil. Tudi v primerih, ko jih potniki na to opozorijo in zahtevajo odškodnino, ne. Po izkušnjah pravnikov podjetja Data, d.o.o., pa strokovno sestavljen pravni dopis, ki temelji na ustrezni zakonodaji in dobro zastavlja zahteve, zagotovo zaleže.

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja