Go to Top

Na kaj morajo biti trgovci pazljivi pri uvedbi popustov in razprodaj?

V okviru dejavnosti prodajate izdelke in vas zanima, na kaj morate biti kot trgovec pazljivi pri uvedbi popustov in razprodaj? Katera zakonodaja vas veže?

Na Tržnem inšpektoratu RS (Tirs) v pogostih vprašanjih in odgovorih pojasnjujejo, da uvedba razprodaje, popustov ali katere koli druge oblike znižanja za trgovce ni obvezna. Če se trgovci odločijo za razprodajo ali popuste in druge oblike znižanja cen izdelkom, pa morajo spoštovati veljavno zakonodajo s tega področja.

Uvedba razprodaje

Razprodajo ureja 28. člen trgovec sam, vendar do največ 60 dni. Pri tem mora biti trgovec pozoren na to:

  • popustov in razprodaj

    da mora podjetje razprodajo objaviti na krajevno običajen način, objava pa mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja znižanja,

  • da mora biti blago označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno,
  • da mora, če je odstotek znižanja objavljen v razponu (npr. znižano od 20 do 40 odstotkov, ali znižano do 50 odstotkov), najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji.

Uvedba popustov

Trgovci, ki se odločijo za popuste oziroma akcije, pa morajo predvsem paziti, da pri tem ne uporabljajo zavajajočih poslovnih praks. Te bolj podrobno določa Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP), mednje navaja zavajajoče oglaševanje v zvezi s ceno oziroma cenovno ugodnostjo, ki jo podjetja objavljajo v svojih oglasih, na samih prodajnih mestih ali v tiskanih medijih in morebitnemu navideznemu znižanju blaga.

Akcijske prodaje – popuste lahko trgovec izvaja pred, med ali po sezonskih razprodajah. Pri tem pa je pomembno, da:

  • z objavo akcije ne zavaja potrošnika in v oglasu navede takšne podatke, ki bodo potrošniku jasni, razumljivi in nedvoumni (katero blago je znižano, za katero blago popusti ne veljajo, odstotek znižanja ipd.),
  • zniža cene le tistemu blagu, ki je bil v prodaji na voljo potrošnikom že po višjih cenah,
  • ne izvaja navideznega znižanja, t. j., da cene najprej zviša in jih nato takoj zniža ter objavi znižanje,
  • označi enak odstotek popusta za skupino izdelkov (nikjer izrecno ne piše, da je označen odstotek popusta na posamičnem izdelku kršitev) na eni polici ali stojalu, ki so znižani za ta odstotek (npr. polica z majicami -30%),
  • na eni polici ali enem stojalu ne sme biti zloženo blago, ki je znižano po različnih odstotkih in potrošnik šele na blagajni ugotovi, za kakšen odstotek je bilo blago znižano (npr. na enem stojalu zloženo vse perilo, ki je znižano za 20%, 30%, 40% …),
  • na eni polici ali enem stojalu ne sme biti skupaj zloženo blago, ki sploh ni znižano in blago, ki ima znižano ceno.

Popust lahko traja neomejeno dolgo, trgovec pa lahko popuste imenuje z različnimi komercialnimi nazivi.

Morda vas zanima tudi:

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja