Go to Top

Potrošniki, znate reči “ne” izdelkom, ki jih v resnici ne potrebujete?

“Potrošniki, se vam je že kdaj zgodilo, da ste pod vtisom predstavitve izdelkov in dogajanja ob sami predstavitvi (brezplačen izlet, kosilo, večerjo ali pa zgolj izjemna prijaznost in ustrežljivost osebja) kupili izdelek, ki ga pred tem niste niti iskali niti potrebovali,” potrošnike nagovarjajo na Tržem inšpektoratu RS (TIRS).

izobraževanje

Abeceda poslovanja

Kako dobro pa stojijo vaši posli?

Več informacij

Pa vam, se je to že zgodilo? Vas zanima, če ima potrošnik pravico vrniti izdelek prodajalcu in ima pravico od njega zahtevati, da vam vrne plačano kupnino? TIRS svetuje, da ste pozorni na to, kje se odvija predstavitev izdelkov (v poslovnih prostorih prodajalca ali zunaj njih)!

Prijava na izobraževanje

Potrošnik se mora v prvi vrsti zavedati, opozarjajo na tržnem inšpektoratu, da podjetja v želji, da bi prodala kar največ blaga ali storitev, uporabljajo različne prodajne metode, ki pri potrošniku vzbudijo nujo po nakupu, četudi ponujanega ne potrebujejo.

Na kaj morate biti pri tem še posebej pozorni?

PotrošnikiKadar vas prodajalec povabi na izlet ali kosilo, običajno gre za brezplačne zadeve, prodajalec prodajaja svoje blago izven njegovih poslovnih prostorov, zato imate v tem primeru posebno pravico – to je pravico do odstopa od pogodbe, ne da bi navajal poseben razlog za to.

“Kratko in malo si lahko premislite in sporočite prodajalcu, da odstopate od pogodbe in mu vrnete blago, ki ste ga kupili, nazaj. To je potrebno storiti najkasneje v 14 dneh od prejema blaga. Prodajalec pa vam mora najpozneje v 14 dneh od prejema vašega sporočila o odstopu od pogodbe vrniti vsa prejeta plačila.”

Enako pravico imate tudi v primeru, ko vas prodajalec oziroma njegov predstavnik obišče na vašem domu in vam predstavi izdelek, vi pa pod vtisom celotne predstavitve in prijaznosti ter ustrežljivosti prodajalca kupite izdelek, poudarjajo na TIRSU.

Potrebujete pravno svetovanje?
Obrnite se na naše strokovnjake.
Za ponudbo pokličite na 01 600 15 30 ali pišite na data@data.si.

Pravica do odstopa od pogodbe tudi za spletne nakupe

Prijava na izobraževanje

Prav tako pa vam pravica do odstopa od pogodbe pripada, kadar blago nakupujete v spletnih trgovinah. Na kaj morate biti pri tem še posebej pozorni, smo pisali v Tržni inšpektorat: pazljivo pri spletnem nakupovanju in pri klicu na 090!

Kaj pa če se na podlagi prijaznega povabila prodajalca oglasite v njegovih poslovnih prostorih, kjer se po predstavitvi izdelkov in praktičnemu prikazu učinkovanja le-teh, odločite za nakup?

V tem primeru osebne pravice do odstopa od pogodbe nimate, saj nakup opravite v poslovnem prostoru. Ali vam bo prodajalec vrnil plačani znesek, je tako odvisno od njegove dobre volje.

Preberite tudi:

Prijava na izobraževanje

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja