Go to Top

Geoblokiranje: diskriminacija na podlagi državljanstva in prebivališča

Vlada RS je sprejela in v Državni zbor poslala predlog Uredbe o preprečevanju geografskega blokiranja in drugih oblik diskriminacije na podlagi državljanstva, prebivališča ali sedeža strank na notranjem trgu, ki se zavzema za pravice potrošnikov in odpravo omejitev pri naročilu oziroma nakupu izdelka ali storitve, tj. geoblokiranje.

izobraževanje

Podjetniki med zakoni in inšpektorati

Tako kot potrošniki, se morajo tudi podjetniki zavedati svojih dolžnosti in pravic. Da se med zakonodajo ne bi izgubljali sami, vam jo mi razložimo kratko in jedrnato!

Več informacij

Kaj prinaša Uredba?

geoblokiranjeNamen Uredbe je preprečevanje diskriminacije potrošnikov, vključno z geografskim blokiranjem (geoblokiranje) na podlagi državljanstva, kraja prebivališča ali sedeža pri čezmejnih trgovinskih poslih med trgovci in potrošniki, povezanimi s prodajo blaga in opravljanjem storitev v Evropski Uniji. Predlagana Uredba omogoča boljši dostop do blaga in storitev na enotnem trgu, tako da se prepreči posredna in neposredna diskriminacija s strani trgovcev, ki umetno delijo trg glede na prebivališče strank. Slovenski potrošniki so zaradi različne vrste geografskega blokiranja pogosto prikrajšani za ponudbo storitev in vsebin, ki so na voljo potrošnikom iz večjih držav.

Prijava na izobraževanje

Uredba o preprečevanju geografskega blokiranja se zavzema za odpravo omejitev geoblokiranja.

Klikni in deli

Geoblokiranje je resen problem

Pisali smo že, da je geoblokiranje resen problem, kar dokazuje raziskava Glasu evropskih potrošnikov pri standardizaciji, po podatkih katere je skoraj četrtina vprašanih že doživela, da je bilo njihovo naročilo zavrnjeno, ker so doma iz druge države EU. O najpogostejših težavah, ki jih prinaša geoblokiranje, si lahko preberete v Slovenci nismo iz »prave države«.

Tržni inšpektorat RS prav tako opozarja, da je nakup po spletu lahko veliko tveganje. Za nakup, torej pogodbe, sklenjene na daljavo, Zakon o varstvu potrošnikov določa, da lahko potrošnik v 14 dneh od dneva nakupa izdelek vrne brez navedbe razloga. Pri tem potrošnika bremenijo le transportni stroški. A na Tržnem inšpektoratu opozarjajo, da velja slovenski zakon le za izdelke, naročene po spletu oziroma na daljavo iz Slovenije, ne pa tudi iz tujine. Več o tem si lahko preberete v Pozor, za nakup po spletu vas zakon varuje le v Sloveniji!

Prijava na izobraževanje

Vir: MGRT

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja