Na Finančni upravi RS ugotavljajo, da zavezanci izklapljajo sistem davčnega potrjevanja računov in izdajajo račune brez davčnega potrjevanja oziroma mimo davčne blagajne. Odkrivajo tudi zavezance, ki stranki ne izročijo enakega računa, kot ga pošljejo v potrditev oziroma so na njih različni zneski.
Največ napak, ki jih ugotavljajo pri davčnem potrjevanju računov, je sicer tehničnih.
izobraževanje
Davčne blagajne
Ali ste se že seznanili z vsemi podrobnostmi, ki jih morate v zvezi z davčnim potrjevanjem računov poznati kot samostojni podjetnik, odgovorna oseba v podjetju, društvu ali zavodu?
Več informacijPogoste napake pri uporabi davčne blagajne
Ali imate težave pri davčnemu potrjevanju računov?
Za ponudbo pokličite na 01 600 15 30 ali pišite na [email protected].
Kot pravijo na Furs, so sicer najpogostejše naslednje napake:
- ZOI številka je enaka pri različnih računi,
- v kodi (QR, PDG417 in 128) je zapisan napačen datum izdaje,
- v kodi (QR, PDG417 in 128) je zapisana napačna davčna številka izdajatelja,
- znesek davka glede na podatke o davčni osnovi in stopnji davka ni pravilno izračunan,
- izdaja različnih računov oziroma zneskov na računu (računi, ki jih zavezanci pošiljajo v potrditev niso enaki računov, ki jih izdajajo strankam).
V prvih dneh januarja so se nadzorniki Fursa posvetili predvsem zavezancem, ki se še niso vključili v sistem, pa bi se glede na podatke iz preteklih let morali. Gre na primer zavezance, pri katerih so že opravili nadzore blagajniškega poslovanja v preteklih letih ali pa so zavezanci brez TRR.
Običajno jim postavijo nekaj dnevni rok, nato pa jih nadzorniki Fursa znova obiščejo in preverijo stanje. Pozorni so tudi na zavezance, ki že uporabljajo davčne blagajne, a je njihovo potrjevanje računov nepravilno oziroma se pri potrjenih računih kažejo odstopanja.
izobraževanje
Mini blagajna po korakih
Če ste se odločili, da davčne blagajne ne potrebujete, saj le redko prejemate plačilo v gotovini, boste morali uporabljati t. i. mini blagajno. Na delavnici vam po korakih razložimo in pokažemo, kako deluje.
Več informacijZlonamerne napake bodo na Fursu sankcionirali
Pristojni na Fursu zavezance o tehničnih napakah oziroma napakah na strani razvijalcev in dobaviteljev opreme sproti obveščajo. Ob tem na Fursu opozarjajo: »Če bomo zaznali, da gre za ponavljajoče se napake, ki trajajo dalj časa, bomo pri zavezanih opravili nadzor in morebitne zlonamerne napake tudi sankcionirali«.
Do 7. januarja 2016 so finančni inšpektorji opravili že 1.191 postopkov nadzora, nepravilnosti so ugotovili v 85 primerih, pri čemer so zavezancem izrekli tudi opozorila. V prispevku Davčna blagajna vsako uro za dvesto novih zavezancev smo že pisali o ugotovljenih nepravilnostih pa tudi o tem, da na Fursu ocenjujejo, da nedelovanja davčnega potrjevanja računov zavezanci ne morejo pripisati njim.
Od 1. decembra 2015 do 11. januarja 2016 do 15. ure | Število |
---|---|
Število zavezancev, ki so prevzeli namenska digitalna potrdila | 41.900 |
Število prevzetih namenskih digitalnih potrdil | 53.191 |
Število zavezancev, ki so davčno potrdili račune | 29.242 |
Število davčno potrjenih računov | 47.132.031 |
Število davčno potrjenih računov 11. januarja 2016 do 15. ure | 1.568.575 |
Z nagradno igro do preverjanja računov
Uporabe davčnih blagajn ne bodo preverjali samo na finančni upravi, temveč bodo pravilno izdajanje računov spremljali tudi potrošniki. Po podatkih Fursa je do današnjega dne do 9.20 ure zjutraj račune, ki se vštevajo v nagradno igro Vklopi razum, zahtevaj račun!, preko mobilnih aplikacij preverjalo že 273.453 potrošnikov. Od začetka davčnega potrjevanja računov je bilo preverjenih že 477.741 računov. Kako potrošniki sodelujejo v nagradni igri, si lahko preberete tukaj.
Morda bi vas zanimali še naslednji prispevki:
Deli na FacebookuDeli na Twitterju