Akt o računovodstvu predstavlja temeljni pravilnik, ki ureja računovodske postopke in prakse v Sloveniji. Oblikovanje akta o računovodstvu je proces, ki zahteva skrbno načrtovanje in upoštevanje veljavne zakonodaje ter računovodskih standardov. Akt služi kot temelj za organizacijo in vodenje računovodstva, bodisi v javnem bodisi v zasebnem sektorju. Morda potrebujete pomoč pri pripravi akta o računovodstvu? Obrnite se na naše pravne strokovnjake. Med drugim vas želimo spomniti, da mora biti akt sprejet tudi, če za vaše računovodstvo skrbi zunanji računovodski servis. Za vse informacije nas lahko kontaktirate na 01/600 15 30 ali nam pišite na data@data.si.
Akt o računovodstvu – Zakonodajna podlaga
Oblikuje se na podlagi Zakona o računovodstvu (ZR) in Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1). Navedena zakona določata osnovna načela in zahteve, ki jih morajo upoštevati podjetja in proračunski uporabniki pri vodenju računovodstva.
usklajevanje s standardi
Akt o računovodstvu mora biti usklajen z vsakokrat veljavnimi Slovenskimi računovodskimi standardi (SRS), ki jih sprejema Slovenski inštitut za revizijo. Ti standardi zagotavljajo doslednost in zanesljivost računovodskih izkazov.
Akt o računovodstvu – vsebina pravilnika
Vsebina akta običajno vključuje:
-
- Organizacijo delovanja računovodske službe.
- Določitev odgovornih oseb za posamezne računovodske postopke.
- Opredelitev knjigovodskih listin in poslovnih knjig.
- Postopke za popis sredstev in obveznosti.
- Pogoje za pripravo letnih poročil.
Sprejem in implementacija
Akt o računovodstvu mora biti sprejet na ustrezni ravni (npr. upravni odbor ali vodstvo podjetja) in implementiran v praksi. To vključuje usposabljanje zaposlenih ter vzpostavitev sistemov za spremljanje skladnosti s pravilnikom.
Redne revizije
Akt o računovodstvu je potrebno redno pregledovati in posodabljati, da se zagotovi skladnost z morebitnimi spremembami v zakonodaji ali v računovodskih standardih.
Sprejet akt je ključen za učinkovito upravljanje finančnih virov in zagotavljanje transparentnosti poslovanja. Skladnost s predpisi ne le da izboljšuje kakovost finančnih poročil, temveč tudi krepi zaupanje vseh deležnikov v poslovanje organizacije.
Tudi vi razmišljati o podjetniški poti? Razmišljate o ustanovitvi podjetja? Razmišljate o tem katero obliko podjetja odpreti? Tudi pri nas lahko opravite registracijo s.p. ali d.o.o.. Kontaktirate nas lahko na 01/600 15 30 ali nam pišite na data@data.si.