Oglaševanje potrošniških kreditov
oglaševanje potrošniških kreditov – Banke ob zaostritvah kreditiranja precej aktivno oglašujejo svojo ponudbo na področju potrošnikih kreditov. Zakon o potrošniških kreditih ureja številna področja, med drugim tudi oglaševanje. Zakon določa podatke, ki jim mora kreditodajalec upoštevati za oglaševanje svoje ponudbe.
Na vašo kreditno sposobnost med drugim vplivajo vaši mesečni prihodki. Ali veste, katere podatke mora vsebovati plačilna lista? Dogovorite se za davčno in pravno svetovanje z našimi svetovalci! Pišite nam na [email protected] in povprašajte po prostem terminu.
Potrošniški kredit
Potrošniški kredit je vsak kredit, ki ga najamete pri banki kot posameznik in ni namenjen nakupu nepremičnine. Banke ponujajo številne potrošniške kredite (npr. za nakup avtomobila, pohištva itd.) in se trudijo za njihovo oglaševanje.
Sklep o makrobonitetnih omejitvah kreditiranja prebivalstva
Delodajalci, potrebujete pomoč pri urejanju delovno-pravnih razmerij? Pošljite povpraševanje!
Anja Gašperlin, univ. dipl. prav., Data
1.novembra je sicer Svet Banke Slovenije izdal Sklep o makrobonitetnih omejitvah kreditiranja prebivalstva, da bi predvsem omejili potrošniške in stanovanjske kredite. Mnogi prebivalci zaradi tega sklepa kredita niso več mogli pridobiti. Banke so ocenjevale, da bodo omejitve kreditiranja imele številne negativne posledice. Napovedovali so znižanje življenjskega standarda, omejitev zasebne potrošnje in finančno nestabilnost. ZBS, GHS in OZS so zato septembra poslali poziv za sprostitev omejitve kreditiranja.
MINIMALNI in MAKSIMALNI ZNESEK ZA MALICO
Banke se trudijo za oglaševanje potrošniških kreditov
Banke kljub zaostritvam (ali pa prav zaradi tega) precej aktivno oglašujejo svojo ponudbo na področju potrošniških kreditov. A pri tem jih omejuje zakon.
Zakon o potrošniških kreditih (ZPotK-2) ureja številna področja, ki se dotikajo odnosa med kreditodajalci in kreditojemalcih – med drugim tudi oglaševanje. Zakon določa številne podatke, ki jih mora kreditodajalec upoštevati za oglaševanje svoje ponudbe.
UKREPI DELODAJALCA V ČASU KORONAVIRUSA
oglaševanje potrošniških kreditov stroški za kreditojemalca
Pogosto lahko zasledite, da oglas vsebuje podatke v zvezi s stroški kredita za potrošnika. (npr. napis “ugodna obrestna mera” ali “brez stroškov odobritve”).
Kadar oglas vsebuje tovrstne podatke, morajo biti poleg zapisane tudi sledeče informacije:
- obrestna mera – navedeno mora biti, ali gre za fiksno, spremenljivo ali kombinirano obrednost mero, navedeni pa morajo tudi drugi drugi stroški
- skupni znesek kredita
- efektivna obrestna meta
- obdobje trajanja kreditne pogodbe – ta informacija lahko umanjka, če gre za pogodbo, ki je sklenjena za nedoločen čas
- blago ali storitev in ceno ter znesek vsakega vnaprejšnjega plačila, če gre za kredit v obliki odloga plačila
- skupni znesek, ki ga mora plačati potrošnik, in višina posameznih plačil
Vse te informacije morajo biti prikazane z reprezentativnim primerom. Če kreditodajalec navedenih informacij ne uporabi, potem podatkov v zvezi s stroški kredita za potrošnika ne sme uporabiti.
Vir: ZPS