Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) zagotavlja vedno večjemu številu delodajalcev možnost, da zahtevek za refundacijo nadomestila plače zaradi začasne zadržanosti z dela oddajo preko sistema e-VEM.
izobraževanje
Od oktobra 2016, ko je ZZZS v sodelovanju z Ministrstvom za javno upravo uvedel to novo e-storitev, do vključno marca 2017, je tako ZZZS prejel in obdelal že 11.622 zahtevkov za izvedbo 23.660 obračunov za delavce, ki so bili v bolniškem staležu v breme ZZZS.
ZZZS: Zahtevek za refundacijo bolniške oddajte elektronsko
Vlagatelji imajo možnost izbire. Zahtevek za refundacijo nadomestila plače v primeru bolniške odsotnosti lahko oddajo ali po navadni pošti ali elektronsko. Na ZZZS pa izpostavljajo, da je uporaba sistema e-VEM velika prednost. Delodajalcem namreč omogoča lažje, enostavnejše, hitrejše in tudi cenejše poslovanje z ZZZS. Prav zato na zavodu opažajo, da se delodajalci vse pogosteje odločajo, da zahtevek za refundacijo vložijo elektronsko. To potrjujejo tudi statistični podatki – število elektronsko vloženih zahtevkov se mesečno v povprečju poveča za 17 odstotkov.
Delodajalci lahko elektronsko vložijo zahtevek za refundacijo nadomestila plače v primeru bolniške odsotnosti za svojega zaposlenega delavca. Vlaganje zahtevkov za samostojne zavezance same pa zaenkrat še ni mogoče.
Samostojni podjetnik tako lahko vložil zahtevek za refundacijo le za svoje zaposlene. Če pa je bil sam v bolniškem staležu, mora na ZZZS v pisni obliki oddati bolniški list, ki ga na hrbtni strani izpolni Finančna uprava RS (FURS).
Delodajalcem na voljo dve možnosti
Na ZZZS pričakujejo, da bodo manjši delodajalci uporabljali predvsem spletno aplikacijo. Ta rešitev omogoča pregleden vnos podatkov zahtevka za refundacijo in obračunov, pripravo informativnega izračuna, pripenjanje prilog (npr. preslikanih bolniških listov) in pošiljanje zahtevka za refundacijo na ZZZS. Delodajalci lahko v aplikaciji spremljajo obravnavo zahtevkov – tudi tistih, ki so jih na ZZZS vložili pred začetkom uporabe sistema e-VEM.
Za večje delodajalce pa je pripravljen elektronski vmesnik, ki se uporabi neposredno iz aplikacij za obračun plač. V tem primeru delodajalec ali njegov pogodbeni partner (npr. računovodski servis) podatke pripravi v aplikaciji, ki jo uporablja za obračun plač zaposlenih. V isti aplikaciji pripravi tudi priloge in nato podatke na enostaven način pošlje portalu e-VEM. Portal pa jih posreduje v informacijski sistem ZZZS, še pojasnjujejo na ZZZS.
Če ste podjetnik začetnik in niste prepričani, kakšne vse obveznosti imate, dobrodošli na brezplačnem seminarju Podjetnik sem – kaj pa zdaj?. Izvedeli boste tudi, kako oddati zahtevek za refundacijo nadomestila plače zaradi začasne zadržanosti z dela.