Go to Top

Tržna raziskava ali nazaj k osnovam

O tržnih raziskavah obstaja cela vrsta knjig in člankov, ki obravnava tisoč in en problem. Včasih pa je še kako smiselno ubrati pristop, kateremu v angleško govorečih državah pravijo ‘back to basics’ oziroma nazaj k osnovam.

Vsa najnaprednejša tehnološka znanja so nedvoumno konkurenčna prednost, vendar pa bodite pazljivi, da niste pozabili na osnove pri raziskavi trga oziroma, da ne delate napak, ki bodo omenjene v članku.

Uporabljamo dve vrsti tržnih raziskav, in ne zgolj ene!

Prva je primarna, katero bi lahko najlažje povzeli kot analizo trenutnega stanja. To so npr. podatki o trenutni prodaji in neposreden kontakt s potrošniki, ki sta tudi najbolj znana in najbolj uporabljana. Sekundarna tržna raziskava primarno že predpostavlja v svojih analizah in napovedih, npr. analizi konkurence in ciljnih skupin.

Tako mnogi uporabljajo npr. zgolj sekundarne podatke, ki so lahko vprašljive kakovosti in zastareli ali pa so popolnoma izven konteksta. Zgolj s sekundarno tržno analizo boste zelo težko zadeli bistvo in ugotovili, kaj si kupci želijo.

Ne pretiravajte v želji po čim nižjem proračunu

Že res, da lahko s pomočjo spleta na trenutke »delamo« čudeže in z nizkim proračunom pridemo v natančnosti analiz precej daleč. Vendar pa ogromno podjetnikov oziroma natančneje tržnikov v želji ohranjati proračun rekordno nizek, prehiteva. Tako je poleg tega še pogosta napaka uporaba in interpretacija podatkov zgolj iz spleta. Tu je vseprisotno tveganje zaradi množičnosti teh informacij, tako da smo sami na koncu že dodobra zmedeni, kaj drži in kaj ne.

Naslednja v vrsti napak pa se nanaša na vsem dobro znano anketiranje, saj je pogosta praksa, da se anketira le nam poznane ljudi. To pa nikakor ne more imeti realnih rezultatov. Kako naj npr. restavracija s hitro prehrano dela raziskavo med ljudmi, kjer se večina hitre prehrane izogiba?

Pripravil: Gašper Meden

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja