Segmentiranje kupcev je nekaj, kar mora narediti vsako podjetje pred začetkom poslovanja. Nekateri podjetniki včasih podcenjujejo vrednost takšnih priprav, ker menijo, da bodo stranke že prišle, ampak v večini primerov je to napaka. Zakaj je segmentiranje kupcev tako pomembno? Želite pričeti s svojo poslovno potjo? Za vse dileme se lahko obrnete na naše podjetniške svetovalce. Pokličite nas na telefonsko številko 01/600-1530, na e-mail [email protected] ali pa obiščite našo spletno stran in rezervirajte termin registracije podjetja!
Segmentiranje kupcev – kdo so vaše stranke?
Segmentiranje kupcev se lahko na trenutke sliši kot nepotreben korak, ki so si ga izmislili podjetniški guruji, a temu ni tako. To taktiko vodi predvsem zdrava pamet in je ključnega pomena za vsa podjetja, ne glede na to ali ustanavljate s.p. ali d.o.o.. Predstavljajte si, da prodajate produkt od vrat do vrat. Način kako predstavite vaš produkt se bo zelo spremenil glede na to kdo bo odprl določena vrata. Vaša predstavitev produkta bo povsem drugačna za upokojeno gospo kot pa za 40-letnega moškega.
Potem pa si predstavljajte, da po tem, ko ste potrkali na sto vrat, opazite, da je vaš produkt zanimiv večinoma samo 40-letnim moškim in ženskam s srednjošolsko izobrazbo. Skoraj polovica teh moških in žensk kupi vaš izdelek, medtem ko je odstotek ostalih ljudi, ki se odločijo za nakup, veliko manjši. Naravno je, da boste potem želeli svoje oglaševalske strategije prilagoditi vsaki posamezni skupini. Še posebej je ta strategija pogosta v email oglaševanju, kjer je celotno število prejemnikov razbito na manjše skupine. Potem pa se sporočila prilagodijo posameznim skupinam.
Normiranec sp – kaj morate vedeti?
Segmentiranje kupcev – kako to dosežemo?
Najprej moramo z analizo trga odkriti naše ciljne kupce. To lahko naredimo z anketami, fokusnimi skupinami, intervjuji ali pa se poslužimo podatkov iz javnih raziskav. Morda pa lahko, kot v zgornjem primeru, gremo od vrat do vrat in vidimo komu so naši izdelki najbolj všeč.
Potem pa moramo ustvariti skupine kupcev. Ločujemo jih lahko po:
- lokaciji;
- spolu;
- starosti;
- ravni izobrazbe;
- dohodku;
- itd.
Na podlagi teh podatkov lahko ustvarimo tako imenovan Profil Idealnega Kupca. Cilj je, da čim bolje razumemo naše kupce. Zakaj so jim všeč naši produkti? Kakšne rešitve jim ponujajo? Kako razmišljajo o svetu in kako zapravljajo svoj denar? Odgovore na ta vprašanja potrebujejo samostojni podjetniki ravno toliko kakor družbe z omejeno odgovornostjo.
Segmentiranje kupcev – kaj je naslednji korak?
Ko smo ustvarili profil idealnega kupca in prišli do točke, ko razumemo njegovo obnašanje do potankosti, je čas, da uporabimo to znanje. S profilom idealnega kupca lahko potem sprejemamo vse svoje glavne odločitve. Od ustvarjanja izdelkov do samega trženja. Na primer, 40-letni moški so bolj verjetni, da se bodo odzvali na oglase med nogometnimi tekmami kot pa 80-letne upokojenke.
Vse sile v našem podjetju morajo biti usmerjene v cilj, da prepričamo našo ciljno stranko v nakup naših izdelkov ali storitev.
Vas zanima podjetniška pot pa še ne veste, kako začeti? Podjetniški svetovalci podjetja Data so tu, da vam pomagajo. Pišite nam na [email protected] ali pa pokličite telefonsko številko 01/600-1530 in se naročite na plačljivo strokovno svetovanje!
Deli na FacebookuDeli na Twitterju