Go to Top

Lektoriranje: poslovna priložnost

Lektoriranje je pravopisno in slovnično urejanje besedila. Na tak način se v besedilu odpravi jezikovne in pravopisne napake, po potrebi izboljša slog besedila oziroma ga prilagodi tako, da ustreza njegovemu namenu. Glede na to, da je pred objavo besedil v praksi večinoma priporočeno lektoriranje, so strokovnjaki na tem področju vedno iskani.
Če obvladate slovnico, ste natančni in disciplinirani, je lektoriranje priložnost, da postanete sam svoj šef in odprete podjetje. To dejavnost je možno opravljati preko s.p., ali d.o.o, v določenih primerih tudi preko popoldanskega s.p.

Brezplačno registrirajte podjetje

Pri naših podjetniških svetovalcih se lahko pozanimate, kakšna oblika podjetja bi bila v vašem primeru najbolj ugodna rešitev. Za ponudbo posveta nas pokličite na telefon 01 600 1530 ali nam pišite na data@data.si. Če pa imate že vse potrebne informacije, lahko pri nas registrirate podjetje. Postopek registracije podjetja vam uredimo brezplačno!

Izračunajte si vašo plačo z našim kalkulatorjem

Lektoriranje – kakšno izobrazbo potrebujem za to dejavnost?

Lektoriranje je v Sloveniji zakonsko neopredeljeno. Lektorsko delo lahko poleg slovenistov opravljajo vsi, ki obvladajo slovnico in pravopis. Licenca za lektoriranje ne obstaja, se pa nekatere ustanove in društva že več let trudijo vzpostaviti norme in pravila tudi na tem področju.

Odprite s.p. na Data točki!

S.p. prispevki 2023 – koliko znašajo?

Lektoriranje – kakšna besedila potrebujejo jezikovni pregled?

Lektorsko delo delimo na več področij. Različne jezikovne zvrsti namreč zahtevajo od lektorja različna znanja.

Lektoriranje strokovnega in znanstvenega besedila

Pri lektoriranju strokovnega besedila mora lektor poznati strokovno izrazje. V primeru znanstvenih besedil je potrebno natančno in enopomensko izražanje. Gre namreč za suhoparno besedilo, ki ne dopušča dvoumnosti. Lektura strokovnega in znanstvenega besedila je tako precej drugačna od lekture publicističnega ali umetnostnega besedila.

Lektoriranje publicističnega besedila

V publicističnem besedilu si pisec lahko privošči malo več kreativnosti. Pisanje je namenjeno raznovrstnim bralcem. Publicistično pisanje uporabljajo predvsem novinarji. Lektor mora poznati besedovalne tipe publicističnega besedila ter smiselno urediti besedilo, kadar je le-to napisano na primer preveč strokovno.

Odprite popoldanski s.p. ob redni zaposlitvi

Lektoriranje umetnostnih besedil

Jezik je pri umetnostnih besedilih neomejen. Umetniki lahko jezik uporabljajo tudi preko meja slovničnih pravil. Kljub temu pa lektor lahko rešuje napake, ki niso namensko narejene, zato je nepogrešljiv pri svetovanju in popravljanju pravopisnih napak.

Potrebujete več informacij? Z našimi podjetniškimi svetovalci lahko razrešite vse morebitne dileme, ki jih imate pred ustanovitvijo podjetja. Na voljo smo vam na telefonu 01 600 1530 oziroma na elektronskem naslovu data@data.si. Kontaktirajte nas in zahtevajte ponudbo individualnega posveta.

Ostanite na tekočem: Prijavite se na e-novice

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja