Poslovna enota ali podružnica
Poslovna enota ali podružnica ni eno in isto. Poslovna enota je del družbe, ki na istem ali drugem naslovu opravlja različno ali isto dejavnost kot matična družba. Poslovna enota se vpiše v Poslovni register Slovenije. Postopek za njen vpis lahko enostavno opravite na VEM točki Data. To podjetnik lahko stori takoj ob ustanovitvi podjetja, poslovno enoto pa lahko prijavi tudi naknadno.
Celoten postopek ustanovitve s. p. in d. o. o. vam predstavimo na brezplačnem skupinskem svetovanju pred registracijo podjetja. Na njem boste izvedeli tudi, kako na prijaviti poslovno enoto.
Poslovna enota ali podružnica – kako se poslovna enota vpiše v register?
Če ste ustanovili podjetje s sedežem v Mariboru in bi radi svoje poslovanje razširili denimo še v Celje, lahko na VEM točki Data prijavite poslovno enoto. Poslovna enota nima uradnega statusa, nima svojega uradnega imena, niti svojega zastopnika. Prav tako poslovna enota ne more samostojno opravljati poslov.
Kljub temu pa mora biti poslovna enota vpisana v Poslovni register, ki ga vodi Agencija RS za javnopravne evidence in storitve (Ajpes). Prijavo za vpis vloži zastopnik matične družbe na točki VEM Data. Medtem ko bo samostojni podjetnik za to potreboval Izjavo lastnika objekta, kjer bo poslovna enota, direktor oziroma zastopnik d. o. o. ne potrebuje ničesar. Potreben je le njegov podpis. Podjetnik se seveda lahko odloči, da izpolnjeno prijavo za prijavo poslovne enote sam pošlje izpostavi Ajpesa po pošti.
Poslovna enota ali podružnica – podružnica lahko samostojno posluje
Če pa se odločite, da boste dali poslovni enoti uradni status, morate sprejeti sklep o ustanovitvi podružnice. Poslovna enota se torej razlikuje od podružnice. Ta se vpiše v sodni register, o njenem vpisu odloča pristojno sodišče. ima svojega zastopnika in lahko samostojno opravlja posle.
Ste ravnokar registrirali svoje podjetje in tako postali podjetnik? Kaj pa zdaj? Informacije o pravih prvih korakih v poslovanju delimo na seminarju Podjetnik sem – kaj pa zdaj?.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju
Živim v Ljubljani v najemniškem stanovanju, sp imam prijavljen v drugi občini, na svojem stalnem prebivališču.
Uradno pošto, ki se tiče mojega sp-ja bi rad dobival na naslov v Ljubljani…
Kaj priporočate?
Ali je dovolj le ureditev začasnega prebivališča kot fizična oseba, ali bi moral odpreti enoto ali podružnico, ter kakšne so posledice/obveznosti za mojega najemodajalca. Logično, bi mu rad privarčeval kakšne dodatne stroške oz. skrbi.
Hvala za odgovor,
Lp Primož
Spoštovani, kot smo pisali v tem prispevku, naši podjetniški svetovalci svetujejo, da se najprej pogovorite z lastnikom stanovanjske enote, kjer živite. Lahko se namreč z njim dogovorite, da za naslov svojega podjetja navedete naslov svojega začasnega bivališča. Če se lastnik nepremičnine s tem strinja, mu bo moral izpolniti in overiti Izjavo lastnika podjetja. S to izjavo nato na VEM točki Data spremenite naslov svojega podjetja in vsa pošta bo prihajala na novi naslov.
Če pa se lastnik nepremičnine s tem ne strinja ali pa morda o tem z njim sploh ne želite govoriti, je najbolje, da uredite preusmeritev pošte. To uredite na pošti, pod katero spada vaš s.p. V tem primeru gre samo za preusmeritev pošte in naslov začasnega prebivališča, kamor boste prejemali pošto, ni uraden naslov s.p.-ja. Lep pozdrav, Data, d.o.o.