Go to Top

Vsakemu Slovencu 300 evrov in 16 dodatkov manj?

Da je v Sloveniji mogoče uvesti univerzalni temeljni dohodek (UTD), ki bi vsakemu Slovencu na račun odprave 16 socialnih transferjev omogočal prejemanje 300 evrov mesečno, je zapisano črno na belem. Tako je povedal izr. prof. dr. Igor Pribac z ljubljanske filozofske fakultete.

izobraževanje

Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo

Do zaslužka vas lahko ponese tudi vaš najljubši hobi ali dobra poslovna ideja!

Več informacij

Dokazno je tudi, da uvedba UTD in prenova socialnega sistema države ne bi prinesli dodatnih obremenitev državnega proračuna, »nasprotno, odlive bi celo za malenkost zmanjšala«, je za naš portal povedal dr. Pribac. Dokaze je zapisala dr. Valerija Korošec v svoji študiji Predlog UTD v Sloveniji – zakaj in kako.

Prijava na brezplačno izobraževanje

vsakemu SlovencuOd kje 300 evrov?

Do zneska UTD v višini 300 evrov mesečno so vodila načela, da mora biti UTD materialni temelj, na katerem je mogoče graditi življenje v smislu zagotavljanja eksistenčne varnosti, da sistem UTD ne sme poslabšati finančnega položaja najbolj ogroženih (zaželeno pa je, da bi izboljšal občutek socialne varnosti za večino uporabnikov slovenske socialne države), da bi naj UTD bil v nekem smiselnem razmerju do drugih vrst dohodka, piše dr. Koroščeva v predlogu.

Da je v Slovenij mogoče uvesti koncept univerzalnega temeljnega dohodka, ki bi vsakemu Slovencu omogočal prejemanje 300 evrov mesečno, je dokazano.

Klikni in deli

Ali je vsakemu Slovencu 300 evrov dovolj?

Nadalje je dr. Pribac dejal, da »marsikdo meni, da je predlog preskromen in da ne rešuje eksistenčne stiske tistih na dnu. Res je, da ne dosega praga revščine, vendar daje neko gotovost vsem, ki živijo v strahu pred izgubo službe ali so prekarni delavci«. Dodaja, da koncept UTD odpravlja situacijo brez prvega nadomestila za brezposelnost ter daje vsaj začetni občutek varnosti in ljudi spodbudil k proaktivi, ki iskanju rešitev in sprememb. Dolgoročno naj bi UTD prispeval k prestrukturiranju trga dela, utrjeval naj bi sektor socialne ekonomije in omogočal izbiro slabše nagrajenih del, ki prinašajo večje notranje zadovoljstvo, je še povedal dr. Pribac.

Prijava na brezplačno izobraževanje

Kateri socialni transferji bi se ukinili?

Po zgoraj omenjenem predlogu bi uvedba UTD nadomestila do zdaj znana naslednja nadomestila:

  • nadomestilo za čas porodniškega dopusta,
  • nadomestilo za nego in varstvo otroka,
  • očetovsko nadomestilo,
  • otroški dodatek,
  • starševski dodatek,
  • dodatek za veliko družino,
  • pomoč ob rojstvu otroka,
  • denarno nadomestilo za primer brezposelnosti,
  • denarna socialna pomoč (izredna denarna pomoč in trajna denarna pomoč pa bi morali biti smiselno prilagojeni),
  • državna pokojnina,
  • varstveni dodatek,
  • subvencija za znižano plačilo za vrtec,
  • subvencija šolske prehrane in dijakov,
  • subvencija prevoza za dijake in študente,
  • subvencija študentske prehrane,
  • republiške štipendije oziroma štipendije, dodeljene na podlagi socialnega položaja.

Prijava na brezplačno izobraževanje

Kolikšna je realnost uvedbe koncepta UTD pri nas?

»Prepričan sem, da vprašanje danes ni več, če UTD da ali ne, temveč kakšen UTD uveljavljati,« je na vprašanje o tem, če je koncept UTD v Sloveniji realen ali ne, odgovoril dr. Pribac in dodal, da kljub sprejemu ideje med ljudmi sam predlog UTD ni dobil ustrezne podpore.

»Neznosno je, da študija ni doživela nobene strokovne kritike, ki bi dokazala, da njeni izračuni (izračuni avtorice predloga, op. a.) ne držijo, doživela pa je splošno ignoranco strokovnjakov, ki še naprej širijo prepričanje, da je uvedba UTD nad možnostmi slovenske družbe,« je zaključil dr. Pribac.

Preberite tudi: Višina UTD bi bila v trenutnih razmerah lahko precej nižja

Pisali smo že o tem, da so univerzalni temeljni dohodek pilotno uvedli na Nizozemskem, z njim pa se spogledujejo tudi Finci.

Prijava na brezplačno izobraževanje

Komentarjev (74)

  • Andreja 30. Septembra 2016 - 7:22 Odgovori

    Jaz imam npr. dva otroka, za njiju plačujem 240 eur vrtca in dobim 60 eur otroškega dodatka. Če bi uvedli univ. temeljni dohodek bi bila približno na istem. Je pa res, da bi morda potem otroka vzela iz vrtca in ju imela doma + 300 eur. Ampak ne vem, kako bi penzionisti preživeli s tako skromnim denarjem, saj delati v splošnem več ne morejo in če niso tekom življenja privarčevali…

    • Špela 30. Septembra 2016 - 10:16 Odgovori

      Polna cena vrtca je cca. 400 EUR, vsaj v Ljubljani. Tako starši plačujemo le razliko do polne cene, ker je vrtec močno subvencioniran. Če bi uvedli 300 evrski UTD, na račun katerega bi ukinili subvencijo vrtca, bi za vrtec za dva otroka torej plačevali 800 EUR. Če od tega odštejemo 300 EUR, ki bi jih dobili od države, bi vas vrtec prišel 500 EUR, to je pa še enkrat več, kot plačujete sedaj.

      Je pa res, da bi ob uvedbi UTD dobivali teh 300 EUR tudi preden bi imeli otroke in po tem, ko bi otroci že zaključili z vrtcem. Povedano drugače – teh 300 EUR bi dobili vsak mesec do konca življenja in na vas bi bilo, da iz njih privarčujete za tista obdobja, ko bi po sistemu, ki ga imamo zdaj, dobivali večje dodatke oziroma ugodnosti od UTD (denimo porodniška – poenostavljeno povedano zdaj mamica dobi od 90% do 100% njene plače, kar pa je seveda pogosto precej več kot 300 EUR).

      Upokojenci bi še vedno dobivali pokojnino in dodatno UTD. Državna pokojnina, ki jo omenja članek, je le pokojnina za tiste, ki si sami niso plačevali socialnih prispevkov (so bili torej nezaposleni – denimo gospodinje…).

      • irena tibaut 30. Septembra 2016 - 23:09 Odgovori

        300 eur bi bilo za vsakega clana druzine torej 4x 300=1200 na mesec

        • Franci Mihovec 29. oktobra 2016 - 16:30 Odgovori

          Z enim stavkom : Metanje peska v oči državljanom.
          Vsak Državljanom naj bi dobil 300 EU? ?? Natega !! V Naši Prelepi Državi si pa Politiki dovolijo Vse
          Vprašajte se ljudje kaj smo dobili od DRŽAVE v 26 letih? Ožemajo nas na vseh straneh da se lah Delajo Norca iz nas gori v Vladi. ….

          • Zdenka tanasic 8. Novembra 2016 - 2:27

            Saj jih nihce ne bo dobil
            Delavcem vzamejo 300€osnovnega dohodka in nadomestijo s 300€ UTD
            SAMO VSOTO VIDIJO IN POSTANEJO SLEPI

      • Peter Bukovec 1. oktobra 2016 - 13:07 Odgovori

        Če jaz prav razumem bi vsak državljan dobival po 300€ na mesec – se pravi tudi otroci. Torej če je polna cena vrtca 400€ bi vsak mesec poleg 300€ UTD ki pripada otroku plačali samo še dodatnih 100€ na otroka ali 200€ za 2 otroka. Če vsak od staršev prispeva še po 100€ iz svojega UTD je tako vrtec pokrit in vsakemu od staršev ostane še po 200€ od UTD.

      • tak 15. oktobra 2016 - 20:32 Odgovori

        nauči se računat.

        Cena za 2 otroka 800€ vrtec. 2 x 300€ = 600€. Torej bi doplačala 200€ in ne 500€.

        • Zdenka tanasic 8. Novembra 2016 - 2:22 Odgovori

          Tudi brez novega naziva pomoci bi placala samo 200€
          Gre za premetavanje poimenovanja razlicnih pomoci

        • Uroše zeb 17. Novembra 2016 - 17:45 Odgovori

          Kaj tebi ni jasno? 2×300 za starša + 2×300 otroka =1200
          1200-800 =400 ostane

          Ne pa zaj ko ene mame lene nočejo it delat, pa dobijo otroške visoke, po možnosti nategujejo državo, da so kvazi samohranilke, pa vrtec lepo džabe….

      • sonja umek 22. oktobra 2016 - 11:21 Odgovori

        Imam dve pripombi na vaš komentar. Ne bi dobili samo 300 evrov UTD, pač pa vsak družinski član 300 evrov, to je pa že nekaj drugega, kajne? Glede upokojencev, ni res, da bi dobili pokojnino + UTD, pač pa zmanjšano pokojnino, za toliko, kolikor znaša UTD. S tem bi se razbremenila tudi pokojninska blagajna. V bistvu pa bi upokojenci finančno ostali na istem.

      • Adriana Kokalj 27. oktobra 2016 - 14:22 Odgovori

        Vaše računice ne razumem, če bi bil vsak prejemnik 300 €, se pravi bi za dva otroka prejeli 600€ in bi vas vrtec prišel samo 200€ za dva otroka?! Ne vem koliko sedaj plačujete za dva otroka, je pa tudi res, da imate otroka samo do 6 leta starosti v vrtcu.
        Jaz mislim, da UTD ni slaba varianta, med upokojenci so tudi kakšni ki ne dobijo 300€ penzije.
        LP, Jana

      • mladen 6. Novembra 2016 - 17:31 Odgovori

        Tudi otroci bi dobivali 300€,torej 1 x mama,2 x otroci in 1 x oče = 1200€

    • Romana 24. Novembra 2016 - 15:17 Odgovori

      v mojem primeru bi tudi bilo to super,vendar,kot ste rekla,kaj pa penzionisti,to se tudi sama sprašujem,naj še na to odgoorijo 😉

  • andreja hren 30. Septembra 2016 - 10:52 Odgovori

    Absolutno podpiram ta predlog. Če je finančna analiza pokazala, da je to izvedljivo, je potrditev tega predloga nujna. Predvidevam, da strokovnjaki z dr. nazivom zelo dobro analizirajo in raziščejo in predlagajo, ko dosežejo rezultat določene raziskave, zato ne razumem, zakaj negativno stališče. Če se bo vprašalo upokojence in ostale ranljive skupine, ne bo nikogar, ki ne bi to podprl. Vsi državljani bi dobivali vsaj en dohodek, če sedaj nimajo ničesar. Ni to ustvarjanje blaginje, je pa ustvarjanje boljšega počutja za vse tiste, ki jim ni naklonjeno, da imajo službo, veliko lažje bodo zaživeli. Obtok denarja bo večji, potrošnja bo pospešena, ker bo omogočeno vsem, da si bodo kupili kruh in mleko in ….. Odgovorijo naj tisti na to vprašanje, ki imajo danes po 2 ali 3 eur na dan za hrano ali pa še to ne. Potem bodo imeli pa enako in še kakšen račun bodo lahko poravnali…. Naj se izkaže, da je Slovenija res socialna država in to za vse državljane enako…

    • Saša Stojadinović 13. oktobra 2016 - 19:47 Odgovori

      Večji obtok denarja pomeni i večje cene hrane,storitev…

      • Tarantača Klopotača 11. Novembra 2016 - 14:12 Odgovori

        Ravno obratno. večji obtok denarja oz. kupna moč pomeni nižje cene. Vidim da ti ni jasno nič od prodaje. Izdelek ki se prodaja največ je najcenejši in ne najdražji, izdelek ki je nesramno drag pomeni da se skoraj ne prodaja

        • Ivan Cankar 16. Novembra 2016 - 10:56 Odgovori

          Na žalost se motite. Kupna moč omogoča znižanje produkcijske cene, kar pa ne pomeni da je izdelek sam vedno cenejši za končnega uporabnika (primer: http://www.apple.com).
          LP

    • katja zadravc 11. Novembra 2016 - 23:29 Odgovori

      nekaj me tu “moti” – govori se da bi vsak dobil 300€ a nekje zgoraj je napisano – da ni res da bi upokojenci dobili UTD plus pokojnino – in prav to me moti – če bi res vsak državljan bil upravičen do tega denarja – zakaj upokojenci ne bi bili – zakaj bi se prav upokojencem ta pravica nekako izbrisala – tega ne razumem – ali zakaj bi morala pristati na majnšem znesku kot je moja pokojnina – res pa je da bi se z UTD strinjala takoj – če bi se mi vsaj za polovico od 300 € dvignila moja pokojnina, – da bi pa prejemala samo UTD in brez pokojnine – pa se nikakor ne bi ali bom strinjala

  • Mirjana Stanojevic 30. Septembra 2016 - 20:33 Odgovori

    Za ukinitev pokojnine,ABSOLUTNO NE.Ljudje so placevali za svojo pokojnino in nihce nima pravice ukinit jo.
    Ne morem razumeti,da ljudje nimajo zdrave pameti!Nej tale pametnjakovic zivi z 300 eur.
    Slovenija nikoli ni bila socialna država,in nikoli ne bo.

    • Matej 6. oktobra 2016 - 22:25 Odgovori

      Ukine se državna pokojnina. Ostali ki so za svojo plačevali prispevke bi dobili se 300 evrov zraven

    • Nermina Osmanovic 12. oktobra 2016 - 17:37 Odgovori

      pokojnina ne sodi med socialne transferje, tako da bi upokojencem se vedno pripadala, poleg UTD v visini 300 evrov

      • maxmaxlj 23. oktobra 2016 - 18:14 Odgovori

        Pokojnina je socialni transfer. Saj temelji na medgeneracijski solidarnosti. Popravljeno je s korekcijskim faktorjem-vplačanim zneskom, ki pa vedno manj vpliva na višino pokojnine.

  • Tina 30. Septembra 2016 - 21:11 Odgovori

    Strinjam se, da se uvede UTD, menim, da bi tiste na socialnem dnu spodbudil, da bi se lažje pobrali in skušali koristno prispevati svoj delež v družbi. Namreč, ko si na dnu, se je težko pobrati, sploh, če si sam, …

    • angela jančar 18. oktobra 2016 - 16:27 Odgovori

      sem popolnoma zaUTD

  • Ema Nemac 30. Septembra 2016 - 22:29 Odgovori

    Zdravo realisti ali oni ki radi insinuirajo -pa saj z UTD nebi bilo mogoče preživeti, če
    predstavlja družino le en (1) član, če jih pa je veliko na družini bi naj bile drugačne “štorije” a vendar je potrebno računati na sedanjost in prihodnost-da o zdajšnjem življenju nebi izgubljali veliko besed- je pa potrebno spomniti,da mladi ustvarjajo za nekatere adlatuse v državi- /morda se bo sam našel/ & se ustvarja Hudičeva ANtisinergija v državi,ker Diplomanti NE udobijo zaposlitve ali bolje plačanega dela za kar so DOštudirali-to je pa GRAVE- kajne…….pa oprostite direktnosti a žal moramo se zazreti v realnost……….
    pa saj po dežju zasije tudi sonce-kajne in Lp

  • Nenad S.R. Jevtić 1. oktobra 2016 - 14:18 Odgovori

    Podpiram UTD, ker s tem vsakemu omogočamo, da dostojno preživlja svoje življanje. Veliko jih poznam, ki bi želeli delat, pa ne dobijo nobene službe.
    Zato predlagam še zraven agencijo (podobno Zavodu za zaposlovanje, ki bi omogočala delovno angažovanost tistih, ki bi rado delali brez nadomestila, ker želijo biti koristni za tisto, kar pridobivajo od države za častno preživljanje.

  • andrej podgoršek 2. oktobra 2016 - 11:41 Odgovori

    UTD – ABSOLUTNO — DA — !
    Ga. Mirjana Stanojevic… Slabo ste informirani. Razsežnost Ignorance nekaterih ljudi pri socialno ključnih temah je neznosna. Režejo se samo državne pokojnine ki pa so manjše od tega zneska in katere so prejemali tisi, kateri si niso uspeli izplačevati dodatka za pokojnino v toku delovne dobe. Lepo je zapisano tudi da bi morali biti smiselno še dodatno prilagojeni tudi izredna denarna pomoč in trajna denarna pomoč, Tudi za to je narejen izračun!
    Osebno nisem odvisen od UTD, poznam pa človeka ki bu mu UTD dobesedno odprl vrata v človeka vredno življenje. PREDLAGAM DA SI TISTI KI TO ŠE NISTE, VZAMETE NEKAJ MINUT IN SE V MIRU CELOSTNO SEZNANIJO z realnim in UTEMELJENIM predlogom dr. Valerije Korošec. Če ne zaradi sebe, pa zaradi tistih ki to potrebujejo in niso dovolj socialno ozaveščeni da bi razumeli pomen te verodostojne in celovite študije.

  • Gros Olga 3. oktobra 2016 - 8:33 Odgovori

    Absolutno sem za-tisti, ki delajo , bodo živeli boljse,tudi upokojenci,tisti brez služb pa bodo preživeli brez hudega stresa.Mislim da se tako ne bo podpirala lenoba, kot nekatere skrbi,ker bo lahko vsak s plačo,ki jo ima +UTD dostojno živel.

  • DARKO RUSMAN 3. oktobra 2016 - 10:16 Odgovori

    JAZ SEM ZA TO DA BI DRŽAVA TAKOJ UVEDLA UTD Z LETOM 2017 IN BI S TEM TAKOJ RAZBREMENILA SOIJALNO ŠIBKE LJUDI IN OSTALE OGROŽENE GENERACIJE KI NIMAJO DENARJA ZA PREŽIVLJANJE.TO BI BIL TEMELJ ZA PREŽIVETJE.

  • Andrej persssak 4. oktobra 2016 - 0:11 Odgovori

    Tudi jaz sem za to,je veliko ljudi ki prejemajo pokojnino pod 300 evrov in bi se jim potem res godilo boljse,tisti ko imajo dost € jim teh 300 evrov ne pomeni nic ,ampak za tiste ki zivijo na pragu revscine in en sloj visje ko je denar ampak ko placas poloznice moras preracunat kam razporedit preostali denar se bi pa poznalo na kvaliteti zivljenja

  • Franc Turnar 5. oktobra 2016 - 16:16 Odgovori

    TRISO EVROV SE ZA POLOZNICE NI BODIMO REALNI SPLOH V ZIMSKEM CASU KAJ DRZAVA DELA NORCE IZ NAVADNEGA NARODA
    FRANC

    • misko kranjec 25. Marca 2017 - 20:01 Odgovori

      Itak da ni. Zato boš pa premaknil rit in šel še delat. Plača+utd boš pa lahko plačal položnice.

  • Nataša Pušnik 6. oktobra 2016 - 20:09 Odgovori

    Zanima me, če bi teh 300,00€ dobili tudi zaposleni in vsak njihov otrok,ali le določeni ljudje ( npr. ki so sedaj na socialni podpori ) ?

  • Tine 7. oktobra 2016 - 8:23 Odgovori

    UTD pomeni, da vsak drzavljan dobi enako. V tem primeru 300 EUR, ne glede na tvoj status, upokojenec, zaposleni, student, otrok,…Sem takoj za to.

    Zakaj pa je tak negativen odziv iz stroke? Verjetno za to, ker potem njihovi otrocicki ne bi vec imeli kaj delat na raznih Centrih za socialno delo in se podobnih zadevah in institucijah za katere vecina sploh ne vemo, da obstajajo.

    • angela jančar 18. oktobra 2016 - 16:31 Odgovori

      tako je vsak državljan slovenije nebi več bilo lakote

    • Erika 27. oktobra 2016 - 14:03 Odgovori

      Se strinjam z napisanim 🙂

  • ROMANA 8. oktobra 2016 - 13:20 Odgovori

    Porodniška bi se ukinila?in če ženska zanosi in ima otroka..je dovolj ji 300eur mesecno?ko bi drugace dibivala 80% od svoje place?ne razumem

    • Pika polonca 17. oktobra 2016 - 13:37 Odgovori

      Vsak državljan! Se pravi tudi novorojen otrok in partner ali mož nosečnice.

  • jagoda majhen 8. oktobra 2016 - 16:29 Odgovori

    za so vsi tisti ko ze imajo veliko…vsi ostali revezi pa bmo tak na istem….

  • Kata 8. oktobra 2016 - 23:27 Odgovori

    Se ne strinjam, saj bi ta uvedba najbolj prizadela ljudi, ki so ze zdaj cisto na dnu -recimo mamico samohranilko (ki v nas preljubi drzavi ne more najti dela, saj jo vsi odlovijo, ker ima majhnega otroka) z enim otrokom. Sedaj prejema subvencijo najemnine, vrtca, socialno pomoc in otroski dodatek, +’ placilo dodatnega zavarovanja. Vse skupaj ji nanese cca 550€ + subvencija. S tem, da je upravicena do paketa rk in do prehrane v javni kuhinji. Ko poplaca stroske, ji ostane cca 250€ za prezivetje. Ce pa se vse ukine, in dobi 600€, potem pa ima samo vrtca za placat 350€, pa se lahko samo v Dravo vrze. Ne more prezivet.
    In ne morem si pomagat, da ne omenim ogromno stevilo Romov, ki zivijo pri nas. Ena njihova familija bi pobrala 3000€. Pa dobro, nooooo!!!!!
    In potem so se tukaj invalidske pokojnine – so si ljudje sami krivi, da so zboleli? Se to malo, bi jim vstran vzeli.
    Absolutno sem proti! In sem zaposlena, da nebo kdo mislil, da pisem to za svojo rit! Fajn bi bilo 300€ dobit, samo za ceno že tako revnih ljudi, pa se ne grem! PROTI!

    • Roobi ČERVEK 12. oktobra 2016 - 15:05 Odgovori

      Če bo ta mamica doma naj pazi otroke,in ne rabi vrteca. Denar bo krožil in krize tudi ne bi bilo…

      • Alojz 64 20. oktobra 2016 - 14:15 Odgovori

        Se strinjam. Mamice samohranilke dajo otroka v vrtec one pa malo na okoli na kavico ali pa doma poležavajo

        • Ela S. 8. Novembra 2016 - 21:11 Odgovori

          Tipičen predsodek, ki letijo na vse brezzaposlene samohranilke.Že tako so nezaposlene matere izolirane od vsega sveta, same skrbijo za otroka/ke, ker
          1. so bile dovolj pametne, ker so zapustile bebastega moškega
          2. ker se nekateri moški pač ne znajo spoprijet z resničnim svetom in jih je strah tovrstnih zadev – bodimo realni, večina je teh primerov ( evo tipičen predsodek o moških )
          da nadaljujem, skrbijo za gospodinjstvo in povrhu se morajo SAME znajti kako bojo plačale položnice, kupile hrano in obleke sebe ter otroka ( ponavadi sebe dajo na zdanjo mesto ). Mogoče ste že uvidili, da morajo te samohranilke preživeti zelo veliko vsega in kjer na koncu tunela ni svetle luči. vse to, dragi moji, vodi v depresijo in zato da gre na kavico ( pa tudi če vsak dan ) ne bo nič slabega, pravzaprav dobro .. in če smo realni, te kavice ne trajajo po več ur, kot pa ponavadi, ko grejo moški v gostilno( spet predsodek ) .
          ZAKAJ JE POMEMBNO, DA JE OTROK VKLJUČEN V PREDŠOLSKO VZGOJO ( VRTEC) : priznajte si dragi gospodje ( Robi Červek, Alojz 64 ), da svojega otroka ne bi mogli naučiti toliko vsega kar se lahko naučijo v vrtcu, pa tudi če boste vztrajno trdili, da lahko vas postavim od dejstvo : kdaj bi z njim/njo brali pravljice, kdaj bi z njim/njo se učili pesmice, kdaj bi peli in plesali, kdaj bi risali in barvali ? – no mogoče pa ste eden izmed izjem ( kar dvomim glede na komentar .. ) in ali res želite da bi ta bogi otrok bil odvisen od vas ? tako namreč spodbujate njegovo nesamostojnost … verjetno si vsak starš želi, da bi njegov otrok bil vključen v družbo ( ali pač ).

    • Jaka Grubar 7. Novembra 2016 - 16:25 Odgovori

      Brezposelna zenska nima kaj otroka v vrtec dajat

      • Matjaž Drobne 20. Novembra 2016 - 15:51 Odgovori

        Brezposelna ženska, ki skrbi za otroka ne more najti službe, ne more it na razgovor itn… Vem ker govorim iz lastnih izkušenj oz. iz izkušenj svoje žene. Dejte moški počas glave iz riti potegnit in pljunit resnici v obraz…
        Matjaž

  • milena tertinek 9. oktobra 2016 - 12:45 Odgovori

    se strinjam da se uvede UTD ker bi bili definitivno na boljšem usi saj bi vsak družinski član bobil 300e mislim da ste o tem nekateri premalo seznanjeni

    • Nena 82 13. oktobra 2016 - 16:35 Odgovori

      Verjemite mi… nekje je “črna luknja”. Prelepo se sliši, da bi bilo resnično. In nekje sem zasledila: “Država bi imela manjše odlive.” Torej, ljudje božji, to je nov državni NATEG!!!
      In še to… sem zaposlena, imam mesečno 1500€ priliva, imam 2 šolarja, sem brez subvencij, živim brezskrbno, torej bi bila teoretično na velikem plusu, pa vseeno… nisem za ta zakon, KER SMRDI.

      • Ela S. 8. Novembra 2016 - 21:15 Odgovori

        To še ne pomeni, da je slab predlog, ali da je kakšna past. Če je manj odliva pomeni, da bomo lahko namenili več denarja za kredit, ki smo jih jemali v preteklosti ( ki smo jih preveč jemali in tudi za nič porabili ).

  • Ivan Horvat 13. oktobra 2016 - 8:06 Odgovori

    Absolutno sem za! Tisti ki ste proti, v glavnem predloga ne razumete dobro. In/Ali vas je strah sprememb. Kajti z UTD se odpre tudi veliko novih možnosti. Nekaj jih je med komentarji že nevedenih. Še malo več domišljije, pa se bo za vsakega našla prava rešitev. Na sebičnost pa nikar ne igrajte. Pa kaj če bo Romska družina dobila 3000 na mesec?
    Ivan

  • Sonja Olup 13. oktobra 2016 - 18:33 Odgovori

    Torej bom zraven svojega dohodka dobila se 300 evrov. Kje ste bili takrat, ko je nekdo dejal da je minimalna placa dovolj. Koliko nas je v jj razredu ? Torej pridobim. Kaj pa dohodnina ? Bo teh 300 evrov obdavcenih ?

  • Sonja Olup 13. oktobra 2016 - 19:16 Odgovori

    Moja placa je mala. Torej pridobim = 796 bruto(z malico 77 evrov). Neto 650 evrov + 300 UTD. Jupiii. Kaj pa dohodnina ? Bi bila po uvedbi vezana na njo ?

  • edita kaučič 13. oktobra 2016 - 19:37 Odgovori

    Absolutno sem za saj bi marsikomu olajšalo življenje, neglede rom ali slovenec kajti ne vidimo in sploh ne vemo ,da v današnem času marsikdo revno ali komaj še preživlja tisti ,ki imajo preveč pač tega naj ne sprejmejo naj pustijo tistim ,ki to bolj potrebujejo ,če bi vsi bili enotni se imeli radi in razumeli takšne situacije,ki jih eni imajo bi svet bil zelo lepši ljudje bi lahko bili vsi srečni.

  • Matej Pogačar 14. oktobra 2016 - 9:27 Odgovori

    Vse lepo in prav a zanima me kdo od tistih iz “nižjega sloja” bo varčeval, da bo imel možnost preživetja na stara leta? Osebno mislim, da nihče in čez nekaj let bomo spet obdani z raznimi tv-reportažami, ki bodo prikazovale dedke in babice (toraj nas) pod pragom revščine in skoraj mrtve od lakote. A MIMOGREDE > Pred kratkim sem zbolel in imel herpes zoster na očesnem živcu. Šel sem k zdravniku in dobil sem spisek zdravil in mazil… v lekarni sem v času okrevanja kljub obveznem in dodatnem zavarovanju doplačal nekaj čez 200 eurov. Toliko o socjalni državi. Lep pozdrav vsem, Matej

  • Toncka Mihalic 18. oktobra 2016 - 15:43 Odgovori

    Jaz mislim da bi bilo to super in posteno za vse…zata ga cim prej uveste…

  • Samo Nekdo 19. oktobra 2016 - 9:31 Odgovori

    Vi mate že vsi sprane možgane!! Kaj res ne vidite da delajo klosarje iz vas? Vsi vidite samo dodatnih 300evrov k vašemu mesecnemu dohodku a noben ne vidi kakšne “ugodnosti” ki so zdej bi se stem ukinile ki marsikomu zdaj bol pomagajo ko pa tistih bogih dodatnih300 evrov na mesec. Ljudje zbudite se!!

  • SANJACI 21. oktobra 2016 - 10:26 Odgovori

    NE SANJAJTE !!!!!!!!!

  • matjaz 24. oktobra 2016 - 23:16 Odgovori

    Tole je zelo velika sprememba mislim d kaj takega ni mogoče sprejeti prej kot v 20letih. Osebno zame smo s prihodkin malo nad povprečjem mislim da bi bilo bolje,tisti ki so pa na minimalcu je pa učinek sigurno negativen.
    Še o tem kaj pol to pomeni vsaj polovico manj zaposlenih v sociali?

  • Jožica K 26. oktobra 2016 - 16:58 Odgovori

    V primeru UTD, bi odpadlo cel kup podlasic, ki izkoriščajo slabo zakonodajo, nesposoben kader in neupravičeno črpajo socialne transferje, da uradnikov in raznih socialnih delavcev, ki bi izgubili službe v državnih jaslih niti ne omenjam. 300,00 evrov mesečnega dohodka na vsakega državljana, bi imelo tudi resne posledice za delodajalce, ki grdo izkoriščajo stisko nekvalificiranih delavcev, kar bi kratkoročno povzročilo nekaj kaosa v gospodarstvu vendar bi se dolgoročno končno normaliziral in stabiliziral trd dela. Skratka, jaz sem zelo za.

  • Daniela Renar 26. oktobra 2016 - 21:51 Odgovori

    Jaz si pa žal ne predstavljam eno leto brez dohodka z dojenčkom. Ne vem kako med socialne transferje spada porodniška. Saj hodiš v službo in je podlaga za porodniško tvoj dohodek potrjen s strani delodajalca. Ali pa subvencija vrtca, ki je določena s strani občine?
    Zdaj naj mi pa še kdo reče, da mi je država dala službo. Pa da bi lahko jaz njim plačala, ker so tako dobri da mi dovolijo delat.

  • bralka 27. oktobra 2016 - 21:55 Odgovori

    mislim da porodniška z strani delodajalca ostane ukinile bi se porodniške z strani države ki jo sedaj plačuje mamicam ki nikoli niso bile zaposlene in te bi bile sigurno na boljšem

  • Daniela Renar 28. oktobra 2016 - 9:59 Odgovori

    Saj se mi je zdelo. Torej velja isto kot za državne pokojnine. Napisano je tako na splošno. Sicer se pa pri naših politikih človek ne bi čudil.

  • Blaž Habjan 1. Novembra 2016 - 22:54 Odgovori

    Z UTDjem bi več dobili le tisti, ki zdaj dobijo manj kot 300 evrov ali nič. Se pravi, če imaš pokojnine 450 evrov, bi potem dobil 300 evrov UTDja in 150 evro pokojnine. Če imaš plače neto 1000 evrov bi potem dobil 700 evrov plače in 300 UTD-ja. Za večino bi veljalo , da gre iz enega žepa v drugega.
    Poanta UTD-ja pa je, da bi ga dobil v vsakem primeru, se pravi tudi, če bi izgubil službo in bi ti potekel čas za nadomestilo, ali pa če bi sam službo pustil in do nadomestila itak ne bi bil upravičen. Prednost UTD-ja je, da ne omogoča špekulacij s socialnimi transferji (npr. dvigovanje plač pred porodniško, zaposlitev za nekaj mesecev pred porodniško, delo na črno in socialno pomoč, fiktivno nižanje ali pa višanje prihodkov za prejem zaželenega transferja, tudi ekspertno znanje iz socialnih transferjev Romov lahko prištejemo, itd) in da v primeru, ko ostaneš brez prihodkov ne čakaš mesece, da začneš prejemati socialno ali nadomestilo, ampak po 300 evrov prejemaš kontinuirano. Predvsem pa, če kot brezposelni kaj zaslužiš, UTDja ne izgubiš, kot sedaj izgubiš socialno pomoč. To bi vsekakor spodbudilo ljudi, ki morajo sedaj skrivati prihodke, da bi delali legalno. Spodbujeno bi bilo tudi družbeno koristno delo, ki zaradi anomalij trgu na njem ne more dobiti prave veljave in ga danes poznamo pod imenom socialno podjetništvo.
    Dejstvo je, da bi bile najbolj oškodovane samske osebe, kar pa pomeni, da bi bile motivirane za sobivanje, sodelo i vse kar je na so. Zagotovo bi uvedba UTD-ja spodbudila sodelovanje med ljudmi, kar se mi zdi zelo pozitivno.

  • bojan burja 7. Novembra 2016 - 16:21 Odgovori

    hah kdo bo pa poloznice placo kjer zivi eden sam ali pa dva kjer vseskupaj znasa vec kaj bi pa za hrano ostalo

  • zvonka hrovat 7. Novembra 2016 - 17:50 Odgovori

    berem te komentarje seveda sem tudi jaz za ne razumem pa ene ljudi ,ki sprašujejo take naumnosti ,če je blo rečeno ,da dobi vsak državljan 300 eur, je to sam dodaino ne pa da ti vzamejo plačo ali pokojnino za socialne prispevke je pa tako vseeno saj jin že zdaj dobojo samo eni mati samohranilka pa ne

  • BOJAN STRAŽAR 7. Novembra 2016 - 23:50 Odgovori

    ČE UTD DOBIJO TUDI POSRANCI IN POSRANKE,JAVNI USLUŽBENCI, TAKOREKOČ VSAK SLOVENEC BREZ IZJEME POTEM JA NE PA DA RAZNI MENAŽERJI IN DIREKTORČKI DOBIJO 30.000€ VSEM LOPOVOM PA POBRAT PREMOŽENJE. RAJO BI SPRAVILI NA 300,00€ ZA VLADAJOČO KLIKO PA BI OSTALO TAKO KOT JE NIKAKOR

  • Zdenka tanasic 8. Novembra 2016 - 2:15 Odgovori

    Slovenska pozresnost je vse zaslepila.
    Revezem bi vzeli vse in jim dali 300€.Temu se rece isto sranje samo drugo pakovanje
    Ce preracunas v evre pa stane en dijak veliko vec kot 300 in bo na slabsem. Na starost bodo pa prav revezi brskali po smeteh.To je vse skupaj eno samo sprenevedanje in obracanje nazivov za dodatke in odpuscanje ljudi v sociali.

  • Srečko Marksl 8. Novembra 2016 - 12:15 Odgovori

    UDT da, vendar so v tem trenutku vse laične razprave prezgodnje, ter lahko tudi škodljive. Država bi morala takoj pristopiti k obsežni analizi tako iz makro kot mikro ekonomskega in socialnega vidika, za vse družbene oz, socialne skupine državljanov ter napraviti primerjavo z državami katere so ga že uvedle. Izhajati bi morali tudi iz dejstva, da nebi smel nihče, iz ogroženih skupin, upokojenci,….. dobiti manj kot dobivajo sedaj. V primeru nižjih dohodkov, v socialno ogroženih skupinah, pa bi morali oblikovati rezervni sklad iz katerega bi dobivali razliko, dokler nebi tega sistemsko uredili.

  • Pavel 8. Novembra 2016 - 21:32 Odgovori

    Raje naj ukinejo plačevanje “prostovoljnih” prispevkov in naj delavec dobi sedanjo bruto plačo kot NETO IZPLAČILO… ne pa da dajamo vsak mesec državi po 300+€ na račun našega dela, ki jih nikoli več ne bomo videli, saj so pokojnine vedno nižje in z inflacijo ta denar izgublja na vrednosti.

  • Sm 9. Novembra 2016 - 21:48 Odgovori

    Pozabili ste pa na to, da ne vem kdo bi ob prejemu zagotovljenih 300 € na mesec delal potem za minimalno plačo – vsi bi bi grozili delodajalcem da ne bodo več delali (tako kot je sedaj z socijalno 50% jo izkorišča ker se jim ne lubi delat), kar pa bi pomenilo da bi bilo še več brezposelni in s tem spet manjši prilivi oplemenitenega denarja – ne pozabite da mora da mora 600 tisoč zapolenih v gospodarstvu plačati dovolj prispevkov da je dovolj za pokjnine – zdravstvo – šolstvo – politike.

    S temi komentarji, da se ne da dobiti službe se pa ne strinjam, če oseba želi delati ( kot delo mislim fizično delo in ne pisarne in podobno), se jih v strojništvu (varilci, ključavničarji inp) potrebuje ogromno. Skrbim za kader v podjetju kjer sem zaposlen in vam povem da ob klicu na agencijo ali zavod za zaposlovanje dobim odgovor “žal tega kadra ne boste dobili, povpraševanje je pa zelo veliko” …

  • Matjaž J 11. Novembra 2016 - 22:33 Odgovori

    Jaz bi pa dodal nekaj drugega,smo štiri članska družina. Imamo preko 3000€ mesečnega proračuna….torej skoraj nimava subvencije za vrtec, nič otroških dokladov, otroka ne bosta dobila subvencijonirane malice, štipendije sploh ne….torej nam nimajo skoraj kaj vzeti….po novem bi pa dobili dodatnih 1200€.
    Hotel sem samo reči da bodo revežu vzeli vse in mu vrnili 300€, komur pa gre dobro pa samo še 300 povrhu………če je tole socijala ….
    LUDJE NE SANJAJTE!!!

  • NovoZelandc 13. Novembra 2016 - 17:24 Odgovori

    Vsi so se zgražali, ko je Cerar apliciral na to, da se v Sloveniji preveč jamra. Zgornji komentarji so točen odraz tega. Vsi komentirate zadevo, katero grem stavit, da niste niti malo preštudirali. Prebereš en članek ali slišiš komentar prijatelja in misliš, da veš vse. Takoj gremo napad na vlado, češ da nam bodo plače in pokojnine odvzeli. Dejte malo razmislit,kolk lastnega nezadovoljstva vključite to. Vlada vam ziher ne more nudit vsega, vi pa boste doma lepo čičal. Se je potrebno tudi malo sam angažirat in investirat vase. Če bi v Avstriji sprejel UTD in bi poročal o uspešnosti, bi pa takoj komentarji leteli na to, kak je tam vse lepo. Vsakega Slovenca bi poslal v tujino, da bi videl kakšne presežke delovnih pravic imamo tu. Sam sem bil v državi, kjer se naj bi cedil med in mleko. Vam povem, da nobenih bolnišk zaradi bolnih otrok, otroški dodatek mizern, plačana bolniška 20 dni na leto, nobenih subvencij za vrtce. In kaj je razlika s Slovenijo?! Noben se ne grebe za novim avtom, ogromno hišo,… Vsi so naravnani k plačevanju davkov, ker so prepričani, da s tem pomagajo državi. A mi se pritožujemo nad vsem. Vlada je odraz ljudstva. Grem stavit, da večina, ki najbolj pljuva po državi, bi sama počela isto, če bi bila na položaju. Tako kot politiki in vodilni ne prevzemajo odgovornosti za napake, opažam tudi, da jih tudi navadni ljudje ne saj ob napaki takoj začnejo iskati krivca drugje. Vsega starega se držimo kot pijanec plota in nismo pripravljeni niti malo riskirat z novim.
    Definitivno sem za UTD. Se mi zdi pravična razdelitev. Pa če se že izgovarjate na otroke… tudi jaz plačujem prispevek za porodniško varstvo in ne mislim imeti otrok. Pač sistem je narejen na solidarnosti in se mi zdi pravično enako porazdeliti dohodek.
    Skratka, gremo začeti malo drugače razmišljat in kakšno dobro idejo podpreti, ker vse ni naperjeno proti nam. Vam garantiram, da vse razvite države (Skandinavija, Švica, …) temeljijo na proaktivnem delovanju celotnega ljudstva. Našo apatičnost in pasivnost bo potrebno počasi pustiti za sabo. Ne smemo več nositi težkih bremen naših prednikov in začeti spreminjat mišljenje na pozitivo. Pomislite, kakšno atmosfera bi bila v državi, če bi držali nivo, kot ga ob zmagah naših športnikov. Vsak ima možnost izbire, ne glede na situacijo. Če te premaga strah, pač ne boš imel želenega rezultata.
    I feel sLOVEnija.

  • katja cek 14. Novembra 2016 - 19:42 Odgovori

    Poslusaj ti Janko Grubar!mati samohranilka se sama bori,prezivlja,skrbi za otroke celo njihovo otroštvo,da imajo razvit socialni stik,da so na toplem ,da imajo za jest…čisto same k so taki fotru gnili in dajo rep med noge in spizdijo k picke!!!!v vrtec jim pa morajo dati tudi če so doma ker uradne ustanove zahtevajo,zardi razvoja otroka,ker v vrtcu se marsikaj se naučijo.ce pa gre na kako zasluženo kavico ,pa to ni zločin.deci gnili pa lahk po cele dneve po gostilnah,pa nc nenardijo sam po rit se cohajo in lutajo!!!!tko da zamasi svoj komentar ker nimaš pojma!!!!

  • ales tavroh 27. Novembra 2016 - 21:40 Odgovori

    Sem za samo to pomeni da ce vsak slovenec to dobi naj se dajo to zapornikom ko pridejo vun pa nimajo nic tak koda bi bil star 2 mesca pa gre po mleko brez mame jebo vas bok te naj res dobi vsak slovenec bilo kdo je ali kje je

  • Alojz Dmnik 14. Septembra 2017 - 20:13 Odgovori

    To bi bilo pametno uvest,ker s tem bi rešili sedanjo revščino. In potrošništvo bi se dvignilo

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja