Kljub temu, da je ves čas govora je o tem, kako mlad in izobražen kader sedi doma, ker ne dobi službe, strokovnjaki napovedujejo, da bodo časi, ko bo trgu delovne sile prevladovala generacija Z, drugačni. Generacijo Z predstavljajo mladi, rojeni med letoma 1994 in 2004.
izobraževanje
Osnove Facebooka za podjetnike
Družbena omrežja iz dneva v dan postajajo bolj pomembno orodje pridobivanja novih podpornikov in strank. Že imate svoj profil in je učinkovit? Če želite izvedeti kako pripraviti dobro oglaševanje, pridobiti čim več novih všečkov, pridite na Dato!
Več informacijKot napovedujejo strokovnjaki, bo v prihodnosti prišlo do pomanjkanja delovne sile, pri tem pa bo moral ostanek kadra delati veliko več, vendar bo pri tem tudi veliko več zaslužil. Tak kader, ki na trg delovne sile šele vstopa, bo moral biti dobro motivirani in pravilno voden.
Z-jevci (pravijo jim tudi, e-, i- oziroma net-generacija), naj bi bili z delom pripravljeni pričeti še pred zaključkom študija, saj jim zaradi vsesplošnega pomanjkanja dela in nestabilnosti finančnega trga veliko pomeni priložnost in zmožnost osamosvojitve. Kljub ne tako rožnatem svetu zaposlitve, ki ga vidijo današnji mladi iz generacije Y, naj bi bili njihovi nasledniki bolj optimistična glede časa trajanja, v katerem bodo dobili prvo zaposlitev. In če so se starejše generacije, kot so denimo medvojne generacije in generacija X, zaposlovali na dolgi rok in so mnogi izmed njih v prvi službi ostali do upokojitve, generacija Z na to gleda popolnoma drugače. So generacija kratkotrajnih učinkov, bili pa naj bi veliki karieristi, ki bolj kot varnost in stabilnost zaposlitve poudarjajo možnost rasti in napredovanja, pričakovanja glede plačila pa imajo že v začetku visoka. Če je generacija Z vešča modernega in digitalnega sveta, strokovnjaki opažajo več blokad in vključevanja v realnem svetu, kar teži po večjih spodbudah oziroma mentorstvu.
Delodajalce bo generacija Z, ki na trg delovne sile šele vstopa, stala več!
Prednosti in slabosti zaposlovanja generacije Z
Generacijo Z naj bi zaznamovale naslednje karakteristike in veščine:
Iznajdljivost v svetu sodobne komunikacije, vešči so klikanja, všečkanja in surfanja po internetu, sledijo trendom modernih komunikacij, hitro gradijo družbeno mrežo, skrbijo za povezanost, sledijo novodobnim platformam, vešči so hitrega dobivanja informacij, so ambiciozni, neustrašni, drugačni, izstopajo, ni jih strah novosti, blizu jim je dokazovanje in pogajanje, so prilagodljivi, povezujejo osebne in karierne cilje, želijo si mentorstva, povratnih informacij in dela na projektih. Hkrati naj bi bili mladi generacije Z bolj dovzetni za občutek karierne in s tem finančne stagnacije, potrebovali naj bi tudi večje spodbude tako v obliki mentorja na delovnem mestu kot tudi finančno.
Kdo je pravzaprav generacija Z?
Generacija Z je mladina, ki so večinoma potomci generacije X, ki je vladala med poznimi šestdesetimi in zgodnjimi osemdesetimi. So generacija hipnih informacij, praktično rojeni z električnimi napajalniki, sodobnimi elektronskimi igračami in tablicami, prav tako pa je zanje značilno takojšnje zadovoljstvo.
Medgeneracijske razlike so vedno obstajale in vedno bodo, vendar pa te še niso bile tako izrazite, kot danes, razlike pa se opažajo na vseh segmentih, tudi na področju zaposlovanja in dela.
Generacija Z se le s težavo sooča z dejstvom, da je bil sok včasih luksuz, da so brali ob petrolejkah, nosili že popolnoma izrabljena oblačila starejših bratov in sester ter da je bilo treba že otrokom na kmetiji delati in garati, da so lahko preživeli in ostali siti. Kljub temu, da so nekatere povojne generacije danes osvojile elektronsko pošto, pametne telefone in celo pametne pečice, zaradi različne vzgoje in tradicije družbenih vzorcev v njihovih svetovih prevladujejo različne vrednote, cilji, načini razmišljanja in delovanja, kar se bo odražalo, oziroma se deloma že, na trgu, kjer se krešejo ponudbe delodajalcev in povpraševanja iskalcev službe.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju