Standard Euro 7 je stopil v veljavo v juniju. Za nove tipe tovornih vozil ga bodo začeli uporabljati z junijem 2028, za vsa nova vozila M2, M3, N2 in N3 pa z junijem 2029. Z letom 2030 bodo merili tudi količino delcev zaradi zaviranja in obrabo pnevmatik. Razmišljate o tem, da bi se ukvarjali s prevozništvom? Za odprtje podjetja se oglasite na DATI. Za rezervacijo termina za odprtje podjetja nas kontaktirajte na 01/600 15 30 ali na [email protected].
Standard Euro 7 – lahka vozila (M1 in N1)
Večjih sprememb pri motorjih oz. pri procesu izgorevanja ni pričakovati. Spremembe se nanašajo predvsem pri sistemih za čiščenje izpušnih plinov. Standard euro 7 za lahka vozila (M1 in N1) se ne razlikuje veliko od Euro 6. Še vedno so določene različne vrednosti za bencinske in dizelske motorje. Sprememba je v tem, da Euro 7 določa količino in število delcev v izpuhu bencinskih motorjev. Pri čemer je po novem potrebno upoštevati vse delce, ki so večji od 10 nm. Do sedaj pri standardu Euro 6 je bila velikost delcev 23 nm (za vse motorje).
Rezervacija termina za registracijo podjetja
Normiranec sp – kaj morate vedeti?
Standard Euro 7 – težka vozila (M2, M3, N2 in N3)
Sistem je bolj zapleten pri težkih vozilih. Upošteva se več parametrov. Vrednosti se merijo tudi po različnih merilih.
Obstajajo tri vrste meritev, WHSC (World Harmonized Stationary Cycle) in WHTC (World Harmonized Transient Cycle ter RDE (Real Driving Emission). WHSC meritev se uporablja samo za dizelske motorje. Test se izvaja pri ogretem motorju in poteka pa pri različnih vrtilnih frekvencah motorja in obremenitvah. WHTC test pokriva hladne in vroče zagone ter združuje veliko večje število sprememb obremenitve motorja in hitrosti. Meritve RDE se izvajajo z opremo na vozilu med delovanjem. Te vrednosti so običajno nekoliko višje od tistih pri laboratorijskih testih.
Za cikel WHSC (za dizelske motorje) se mejne emisije dušikovih oksidov (NOx) zmanjšajo za 50 odstotkov, količina trdnih delcev (PM) za 20 odstotkov in število delcev (PN) za 25 odstotkov. Število delcev (PN) vključuje delce s premerom 10 nm in več, prej pa je bila meja 23 nm. Mejno vrednost Euro VI za skupne ogljikovodike (THC) je nadomestila mejna vrednost za nemetanske organske pline (NMOG) in ločena mejna vrednost za metan (CH₄). V primerjavi z mejo THC Euro VI 130 mg/kWh je meja NMOG 80 mg/kWh nižja za 38 odstotkov. Hkrati lahko emisije CH₄ znašajo kar 500 mg/kWh. Mejne vrednosti ogljikovega monoksida (CO) so enake kot za Euro VI, uvedli pa so mejne vrednosti amonijaka (NH₃) 60 mg/kWh in dušikovega oksida (N₂O) 200 mg/kWh.
Omejitve, ki določajo merilni cikel WHTC, veljajo tako za bencinske kot dizelske motorje. V tem primeru so mejne emisije, ki jih predpisuje Euro 7 za NOx, v primerjavi z Euro VI znižane za 56 odstotkov. Prav tako so mejne količine trdnih delcev (PM) znižali za enak delež kot pri ciklu WHSC (20 odstotkov). Euro 7 predpisuje 62-odstotno znižanje emisij CO glede na Euro VI, mejna vrednost emisij NMOG pa je 80 mg/kWh, kar je 50 odstotkov nižje od mejne vrednosti NMOG za plinske motorje in mejne vrednosti THC za dizelske motorje po Euro VI. Iste nove mejne vrednosti veljajo za NH3 in N2O za test po WHTC.
Standard Euro 7 – zaviranje in obraba pnevmatik
Merili se bodo tudi delci, ki nastajajo med zaviranjem zaradi obrabe zavornih ploščic in diskov. Pri čemer električna in hibridna vozila proizvajajo precej manj zavornih delcev, saj zavirajo regenerativno kar pomeni, da vozilo upočasnjuje elektromotor.
Euro 7 določa tudi omejitve za emisije zaradi obrabe pnevmatik. Tako se bo opravljalo tudi homologacijske teste pnevmatik, ki bodo prejele certifikat Euro 7, če ustrezajo standardu. Prehod bo izveden po fazah. V prvi fazi bodo zahteve Euro 7 veljale za nove modele pnevmatik. V drugi fazi bodo vsa nova vozila opremljena s pnevmatikami s homologacijo Euro 7. V tretji fazi pa bodo morale vse pnevmatike na trgu ustrezati zahtevam standarda Euro 7.
Standard Euro 7 – življenjska doba vozila
Glede na življenjsko dobo vozila morajo le ta izpolnjevati mejne vrednosti emisij. Standard Euro 7 podaljšuje življenjsko dobo vozil in hkrati uvaja koncept »dodatne življenjske dobe« po »osnovni življenjski dobi«. V dodatni življenjski dobi je dovoljeno določeno povečanje ravni emisij za 20 odstotkov za vozila kategorij M₁, M₂ in N₁. Dovoljena stopnja emisij za vozila kategorij N₂, N3 in M3 bo še določena do konca leta 2025.
Standard Euro 7 – trajanje baterij
S standardom Euro 7 so prvič postavili tudi zakonodajne zahteve za življenjsko dobo baterij električnih vozil (BEV) in priključnih hibridnih vozil (PHEV), registriranih v EU. Po petih letih ali sto tisoč kilometrih (kar je prej) morajo baterije osebnih vozil BEV in PHEV kategorije M₁ ohraniti vsaj 80 odstotkov svoje prvotne zmogljivosti. Po osmih letih ali 160 tisoč kilometrih zmogljivost ne sme biti manjša od 72 odstotkov prvotne. Za lahka gospodarska vozila N₁ sta mejni vrednosti za enaki obdobji uporabe 75 odstotkov in 67 odstotkov.
Vozila bodo postala še bolj kompleksna in z novo varnostno tehnologijo, ki postaja sestavni del vseh vozil. Kupcem praviloma ni treba vedeti, kaj imajo v vozilu, gotovo pa bodo vozila dražja in zahtevnejša za vzdrževanje.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju