Ste v trgovini kupili izdelek, ki ima napako? Ali je mogoče zamenjati izdelek, ki nima napak? Se je oblačilo, ki ste ga oprali samo enkrat skrčilo in ga ne morete več nositi? Ste kupili kuhinjski aparat, ki nima vseh zatrjevanih lastnostih, ki jih je v trgovini zatrjeval prodajalec? Kdo opravlja svetovanje potrošnikom? Če ste pri tem v dvomih, pokličite naše pravne strokovnjake na 01 600 1530.
V takšnih in podobnih primerih gre lahko za odgovornost prodajalca iz naslova stvarne napake.
Kdaj gre za stvarno napako?
Zakon o varstvu potrošnikov določa, da gre za stvarno napako kadar:
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
- če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
- če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Preverite ali gre res za stvarno napako in kako je potrebno napako uveljavljati. V enem izmed prejšnjih člankov smo že pisali o razlikah med stvarno napako in garancijo. Garancije ni mogoče uveljavljati pri vseh izdelkih, pač pa samo pri nekaterih. Preverite Pravilnik o blagu, za katero se izda garancija za brezhibno delovanje.
Prav tako smo že pisali o tem, kako stvarno napako uveljavljati brez računa.
V primeru napak oz. okvare na izdelku se lahko potrošnik sam odloči in izbira med dvema zahtevkoma.
Bi se radi podali v svet podjetništva? Ustanovitev podjetja je pri nas povsem preprosta.
Svetovanje potrošnikom
Svetovanje potrošnikom je zelo koristno, saj boste izvedeli, kakšne možnosti vam omogoča zakonodaja. Izbirate lahko med dvema zahtevkoma; zahtevkom iz naslova garancije ali zahtevkom iz naslova odgovornosti prodajalca za stvarne napake.
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo izvaja brezplačno svetovanje potrošnikom po telefonu vsak ponedeljek, sredo in petek med 9. in 10. uro. Svetovanje potrošnikom je namenjeno fizičnim osebam, ki sklepajo potrošniške pogodbe za nakup blaga ali opravljanje storitev zunaj njihove poklicne dejavnosti.
Svetovanje potrošnikom, ki potrebujejo še dodatne informacije in morebiten pregled sodne prakse ter pripravo dopisov nudimo tudi v naši pravni službi.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju